وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

گذر از تهدید

گذر از تهدید: حکایت الاغ داخل چاه

نویسنده : admin

کشاورزی الاغ پیری داشت که روزی به داخل یک چاه بدون آب افتاد .

کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از چاه بیرون بیاورد. مردم روستا و کشاورز برای آنکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زود تر بمیرد و سختی زیادی را تحمل نکند .

مردم با سطل و بیل ، روی سر الاغ خاک می ریختند. اما الاغ هر بار خاکهای روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد سعی می کرد روی خاکها بایستد. روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و بیرون آمد.

پند ها :

·                                 تهدیدات در هر سزمانی وجود دارد که بایست راه مقابله و بیرون آمدن از آن ها را پیدا نمود .

·                                 گاهی اوقات راه های نابودی سازمان (ادغام ، انحلال ، واگذاری و …) همان راه نجات سازمان می باشد .

·                                 تهدیدات را می توان به فرصتی برای تجدد حیات تبدیل نمود .

·                                 مشکلات زندگی مثل تلی از خاک بر سر ما میریزند و ما مثل همیشه دو اتنخاب داریم. اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند و دوم اینکه از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود.

·                                 الاغ در روبرو شدن با یک مشکل، به شکل ظاهری آن که تهدید بود توجه نکرد بلکه با رویکرد متفاوت جنبه فرصت آن را یافت و از آن بهره برد.

·                                 از تمام منابع ، حتی منابعی که سبب نابودی ما را فراهم می آورند (در اینجا خاک) باید برای بقا و ارتقای خود و سازمان استفاده نمود.

·                                 خلاقیت و نوآوری حتی در بحرانی ترین شرایط کارساز می باشد .

·                                 در بحران و مدیریت آن  از منابع به طور احسنت استفاده نمایید .

·                                  File under : برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک, تکنیک ها و مهارت های مدیریتی, حکایت های مدیریتی, خلاقیت و نوآوری, مدیریت استراتزیک, مدیریت بحران

·                                 Tags: مثل های مدیریتی, مثل های شیرین, مدیریت منابع, مدیریت و حکایت,مدیریت بحران, گذر از تهدید, بحران و مدیریت, تبدیل تهدید به فرصت, حکایت مدیریتی, حکایت یا طنز, حکایت الاغ داخل چاه, خلاقیت و نوآوری, داستان مدیریتی, داستان های کوتاه


·                                 RSS feed for comments on this post

·                                 TrackBack URI

۲ Responses For " گذر از تهدید: حکایت الاغ داخل چاه "

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد