وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

راهنمایی

 سلام به همکلاسی های محترم که هنوز ثبت نام نکردید اقای علیرضا مجذوبی بانام(علیرضا) توی وبلاگ مهارتهای فروش دانشجویان انجمن مدیریت که لینک شونو میبینید یک فایل گذاشتن که برای ثبت نام بدردتون میخوره بد نیست دانلودش کنید کم حجم .

برای اینکه موج باشیم باید آرامش دریارابهم بریزیم.

کارایی اساس بقاست و اثربخشی اساس موفقیت.

تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه ی عزاداران آن حضرت وهفتادودوتن از یاران باوفایش تسلیت  میگویم.

چه کسی واقعا فروش موفقی دارد؟

 

موفقیت در فروش نصیب کسی که کمترین قیمت را دارد نمی شود.

موفقیت در فروش نصیب کسی که بهترین مشتریان را دارد نمی شود.

و موفقیت در فروش نصیب کسی که باهوش ترین فرد است نمی شود.

چه کسی واقعا فروش موفقی خواهد داشت؟ افرادی که در برخورد با هر مشتری یا مشتری احتمالی رفتاری بی عیب و نقص را تمرین می کنند.

هیچ گزینه یا جایگزین دیگری برای رفتار مناسب با مشتری وجود ندارد.


ادامه مطلب ...

نامداران اقتصاد جهان

 

ابرار اقتصادی

هانیه عطایى - عرصه اقتصادى جهان همیشه در تغییر و تحول بوده و هر سال افرادى به لیست بزرگان آن اضافه مى شوند. در این پرونده به بررسى نامداران اقتصادى جهان خواهیم پرداخت که هر کدام با ایجاد تغییرات مثبت، بهبودى در شرایط جهان ایجاد کرده اند. این افراد به شرح زیرند:

1

ادامه مطلب ...

اصول و استراتژی های نوین در بازاریابی تجاری

اطــلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار می گیرد از منابع مخـتلفــی از جــمله کتاب “مزایای رقابت” اثر “مایک پورتر”، و چند اثر از فیلیـپ کـــاتـــلر گــــردآوری شده است. مفاهیمی نظیر: استراتژی های کلی، روش های قـیمت گذاری، توزیع، توسعه تـبلیغات و تقسیم بندی در بازار مورد بحث و بررسی قرار خـواهد گرفت. فاکتورهایی مانند نفوذ در بازار، سود، بودجه، بــررسی اقتـــصــادی، سرمایه گذاری های کلان، فعالیت های دولتی، تغیـــیـرات آمــاری، پدید آمدن تسهیلات تکنولوژیک، و گرایشات فرهنگی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

 

ادامه مطلب ...

استراتژی اقیانوس ابی (نوشته امیر نویدی خبرنگار تهران)


مقدمه

            در بیست و پنج سال گذشته، تمرکز اصلی تفکرات استراتژیک بر روی استراتژی های رقابتی بوده و موضوع رقابت در مرکز توجه الگوهای تدوین استراتژی ریشه دوانده است. با چنین نگرشی، شگفت آور نیست که سازمان ها به شکل ماهرانه ای نحوه رقابت با یکدیگر را آموخته و از طریق تجزیه و تحلیل اصول اساسی ساختار اقتصادی که در حال حاضر درجریان است، یک جایگاه استراتژیک همانند تمایز، کاهش هزینه یا تمرکز را برای خود اتخاذ کنند. از این رو امروزه به اندازه یک زرادخانه ابزارها و چارچوبهای تحلیلی همانند مدل رقابتی پورتر بوجود آمده اند که چراغ رقابت را در قلب استراتژی روشن می کنند. اما واقعاً باید اینگونه باشد؟

            با توجه به فضای رقابتی موجود و وجود رقیبان قدرتمند یک کارآفرین برای موفقیت در عرصه حضور خود باید چه تمهیداتی را باید بیاندیشد ؟

            شاید استراتژی اقیانوس آبی پاسخ مناسبی برای این پرسش باشد.

 

ادامه مطلب ...