وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

کاریکاتور و طنز های مدیریتی

کلیدواژه‌ها : سیستم های سازمانی ؛ فرایندهای سازمانی ؛ سیستم های مدیریتی ؛ هدایت منابع ؛ مدیریت منابع
خلاقیت در تبلیغ
خلاقیت در تبلیغ

شرح تصویر

یکی از مهمترین محدودیتهایی که بیلبوردهای تبلیغاتی با آن مواجه هستند، ایستا بودن و بی حرکت بودن آنها است. از آنجائیکه این نوع بیلبوردها نمی توانند بیش از یک تصویر را به نمایش بگذارند، تاثیرگذاری آنها تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. با این وجود، چنانچه عنصر خلاقیت و نبوغ به درستی به کار گرفته شود می توان به این بیلبوردهای بی جان نیز تحرک و زندگی بخشید.

در کمپین فوق که توسط شرکت معتبر تبلیغاتی Saatchi & Saatchi برای تبلیغ یکی از برندهای شرکت Procter & Gamble طراحی و اجرا شده است عنصر خلاقیت به طرزی هنرمندانه به خدمت گرفته شده است. در این کمپین یک تابلوی کوچکتر در شمایل لکه ای سیاه رنگ و در فاصله ای جلوتر از بیلبورد اصلی قرار داده شده است. زمانی که اتوموبیلها از دور به طرف بیلبورد در حرکتند لکه سیاه روی بیلبورد اصلی دیده می شود. در این لحظه مخاطب لباسی سفید را می بیند که لکه سیاه رنگی روی آن قرار دارد. اما به محض اینکه اتومبیل به بیلبورد نزدیک می شود تابلوی لکه سیاه (به دلیل فاصله ای که با بیلبورد اصلی دارد) از روی بیلبورد خارج می شود. نتیجه اینکه همزمان با نزدیک شدن اتوموبیلها به بیلبورد، لکه سیاه نیز از روی پیراهن سفید خارج می شود. این اتفاق با جمله ای که به زبان اسپانیایی روی بیلبورد نوشته شده است کاملاً مصداق پیدا می کند. ترجمه فارسی جمله این است: «به همین سرعت پاک می شود.»

یعنی Ariel قادر است لکه های روی لباسهای شما را با سرعت پاک و تمیز کند.

همانطور که اشاره شد بیلبورد ها فاقد عنصر تحرک هستند اما در این کمپین خلاقانه از حرکت اتوموبیلها برای جان دادن به بیلبورد به شکلی هنرمندانه استفاده شده است.

لازم به توضیح است کمپین فوق که در شهر بوئنس آیرس کشور آرژانتین اجرا شده است موفق شد در سال 2007 در جشنواره تبلیغاتی Montreux مدال طلای بخش تبلیغات محیطی را تصاحب کند.

کلیدواژه‌ها : مشتری مداری ؛ چرخه عمر مشتری ؛ Customer Orientation ؛ Customer life cycle ؛ نیازمندی های مشتری

 

کلیدواژه‌ها : تبلیغ چاقو

کلیدواژه‌ها : انگیزش ؛ انگیزه کارکنان ؛ علاقه به کار ؛ عشق به کار ؛ شادابی محیط کار ؛ محیط کار دوست داشتنی ؛ کار مورد علاقه ؛ نشاط محل کار ؛ محیط کار دلپذیر

 

شرح تصویر

تفاوت انسانهای موفق، خلاق و کار آفرین با مابقی افراد تنها در آن است که این افراد با پشتکار فراوان و با طی کردن گام به گام سختی ها به افکار خود جامه عمل می پوشانند تا لذت بر اوج رسیدن را تجربه کنند اما سایر افراد که از تلاش بی بهره اند در طول زندگی در همان گام اول می مانند. به همین خاطر است که تنها 10% از مردم، مالک 90% ثروت و دارایی ها کل دنیا می باشند. افراد بالای نردبان بیل گیتس ها و هنری فورد ها هستند و افراد پایین نردبان، شاید من باشم و ...

شما در هیچ کسب و کاری موفق نمی شوید مگر اینکه اعتقاد داشته باشید آن کسب و کار، بهترین کسب و کار دنیاست.

شما باید قلبتان را در کسب و کار خود بگذارید و کسب و کار را در قلبتان.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
بهزادمنش پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:13 ب.ظ

خیلی آموزنده و جالب بود
فقط جسارتا انتهای مطلبتون توسط یکی از دوستان قبلا ارائه شده بود<آقای صفایی> چون استاد گفته بودن تکراری ننویسید عرض کردم خدمتتون
باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد