وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

به نظر شما مدیر عامل شرکت تویوتا آدم کم قدرتی است؟

 

او به کارکنان خود اختیار داده است تا در بسیاری از تصمیم گیری ها مشارکت کنند و گروه های حل مسئله ایجاد کرده است. از طریق نظام پیشنهادها تعداد200میلیون پیشنهاد دریافت کرده که شرکت تویوتا را اینچنین اداره کند.

آیا با این وضعی که شرکت تویوتا داشته امروزه از قدرت او کاسته شده؟

به نظر من اعتبار و افتخار او نسبت به قبل بیشتر شده و این نوعی قدرت است.احتمالا ایشان به کل کارمندان شرکت اجازه ی تصمیم گیری نمیدهد زیرا بر اساس سطح بلوغ  است که افراد تفویض اختیارمی شوند ،سطوح بلوغ فکری،روانی و اجتماعی افراد و توانمندی و همچنین استعدادهایشان با یکدیگر متفاوت است.(مثلاً با برگزاری جلسات یا گرفتن آزمون به خصوصیات و شخصیت افراد پی ببریم و به آنها با توجه به توانشان اختیار در تصمیم گیری را بدهیم).

انسان های بالغ انسانهایی اکتیو،برونگرا،دارای چند ایده برای حل مسئله و دارای استقلال کافی میباشند.

به نظر من مدیر عامل شرکت تویوتا از سبک مدیریت مشاوره ای استفاده کرده این کار او باعث شده که هم کارکنان دارای انگیزه ی کافی برای کار کردن(به دلیل بها دادن به آنها)و هم اینکه این سبک باعث شده که مدیر عامل از پیشنهاد کارکنان جهت بهبود وضع شرکتش استفاده کند و این کار باعث رشد روز افزونش شده است.

منبع:جرقه ی ذهنی

این تحلیل مختصری بود درباره ی کار مدیر عامل تویوتا از شما هم خواهشمندم نظرتونو در مورد مدیر عامل این شرکت و همچنین تحلیل من بیان بفرمایید.

نظرات 4 + ارسال نظر
mehrdad دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:20 ب.ظ http://aleyasinj.blogfa.com

سلام و عرض ادب خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنید البته اینم یه وب دیگم هست و ممنون میشم نظر بدید
www.fatemiyeh1431.blogfa.com
یا علی منتظر حضور گرمتون هستم

با سلام
من به وبلاگتون سر زدم وبلاگ ما در مورد مطالب بازاریابی است و لی وبلاگ شما جدا از مطالب ما است با عرض پوزش نظری در مورد وبلاگتون ندارم
با تشکر از لطفتون و با عرض پوزش دوباره

یک دونده دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:11 ب.ظ

خانم سالاری
از اینکه به این سرعت به وبلاگ برگشتید, خوشحالم.
هنوز برگه ها رو تصحیح نکردم وگرنه به عنوان شباش نمره تان رو می گفتم.
اما برگردیم به بحث مدیریت شرکت تویوتا.
بحث نظام پیشنهادات با بحث مشارکت دادن کارکنان در تصمیم گیری ها متفاوت است.
در بحث دوم میزان بلوغ کارکنان بسیار حاثز اهمیت است و بر اساس اون مدیران تصمیم می گیرند که از چه سبک رهبری استفاده کنند.
اما در عین حال با وجود عدم بلوغ کارکنان هم میتوان از نظام پیشنهادات استفاده مناسبی برد, بشرطی که بتوان خود نظام پیشنهادات را بصورت معقول در بین کارکنان جا انداخت.
اگر عمری باشد دو تا فایل پاورپوینت راجع به نظام پیشنهادات و نحوه پیاده سازی موفق و غیر موفق آن در وبلاگ قرار می دهم.

در ضمن به نظر من مدیر عامل تویوتا مدیر عامل بسیار پرقدرت و توانمندی می باشد چون توانسته است که آدم های باهوش بسیاری را در یک محیط خلاق و کارآفرین بسمت یک هدف منتخب جمع آوری و هدایت کند.

با سلام و خسته نباشید
استاد محترم از اینکه در ایام امتحانات کمتر به وبلاگ سر زدم عذر خواهم .
در مورد شباش شما لطف دارید فکر نمیکنم نمره ی من جوری باشه که بهش شباش تعلق بگیره چون فکر میکنم زیاد امتحانم رو خوب ندادم .
در مورد شرکت تویوتا من فکر میکردم که نظام پیشنهاد ها با مشارکت دادن کارکنان انجام میشه ممنون که نظر دادید و راهنماییم کردید مثل همیشه به معلوماتم افزودید و منتظر فایل های پاورپوینتتون میمونم .
باتشکر مجدد

ریحانه صباغ طبسی سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 ب.ظ

به همین روش ادامه بده خیلی با حال تره. من منتظر فایل ها ی استاد می مانم تا یه کم دانشم در این مورد بیشتر بشه بعد برات حرف ها دارم .
تحلیل موفق و دقیقی هم ارائه دادی از کجا یاد گرفتی که من نبودم؟ ببخشید دیدم جرقه بوده .

یواشکی یاد گرفتم خواستم سورپرایزت کنم! البته یاد داشتم رو نمیکردم.

بهزادمنش پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:01 ب.ظ

بند در کل با این روش موافقم
در صورتی بستر سازی های آن انجام شده باشه
یکی از ایراداتی که این روش داره یک دست نبودن کارکنان یک سازمان هست(منظور از لحاظ طرز تفکر)و این مقوله باعث میشه که آن سری از کارکنان که به نظر مدیریت طرز فکرشان اشتباه است نسبت به سیاستهای سازمان موضع بگیرند که این نقطه ضعف با سیاستهای که مدیر باید در پیش بگیره برطرف میشه
از نقاط قوت آن هم به ترغیب شدن کارکنان برای به هدف رسیدن تصمیم خودشان هست.که فکر میکم دراثر بخشی فعالیت کارکنان نقش بزرگی رو ایفا میکند موفق باشید

فکر نمیکنید اگر طرز فکر یکی باشد اونوقت مشارکتی صورت نمیگیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد