وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

تقسیم بازار، تعین بازار هدف و تثبیت موقعیت در بازارهای جهانی


مقدمه :

تقسیم بندی بازارهای جهانی عبارتست از : فرایند شناسایی و طبقه بندی گروه هایی از مشتریان و کشورها بر اساس ویژگی های مختلف .

تعیین بازار هدف عبارتست از.....


تعیین بازار هدف عبارتست از : فرایند ارزشیابی بخش های مختلف و تمرکز فعالیت های بازاریابی بر روی یک کشور ، یک ناحیه ، یا یک گروهی از مردم که دارای توانایی های بالقوه مهمی هستند . چنین فعالیت هایی نشان دهنده این واقعیت است که یک شرکت باید مصرف کنندگانی را که می تواند به موثرترین و کاراترین شیوه به آنها دسترسی پیدا کند ، شناسایی نماید .

تقسیم بندی بازارهای جهانی :

تقسیم بندی بازار عبارت است از : فرآیند تقسیم بازارها به زیر مجموعه های مشخص مشتریان که دارای رفتار و یا نیازهای یکسانی هستند .

تقسیم بندی بازار جهانی عبارت است از : فرآیند تقسیم بازارهای جهانی به زیر مجموعه ای مشخصی از مشتریان که دارای رفتار یکسان و نیازهای مشابهی هستند .

امروزه بنگاه های تبلیغاتی و شرکت های جهانی بازارهای جهانی را با توجه به خصوصیات جمعیت شناسی  ، روان شناسی ، خصوصیات رفتاری و سود مورد نظر تقسیم بندی می کنند .

تقسیم بندی بازارهای جهانی با توجه به خصوصیات جمعیت شناسی :

بر اساس ویژگی های مانند سن ، جنس ، درآمد ، تحصیلات و شغل استوار می باشد از نظر اغلب مصرف کنندگان و تولید کنندگان محصولات صنعتی ، درآمد ملی ، مهم ترین متغیر تقسیم بازارها و نشان دهنده توانایی های بالقوه بازار است .

شیوه سنتی تقسیم بازارها شامل : گروه بندی کشورها به بخش های با درآمد های بالا ، متوسط ، و پایین بود . شیوه جدیدتر تقسیم بازارها بر اساس ویژگی های جمعیتی ، علاوه بر درآمد متغیر های دیگری مانند سن را نیز شامل می گردد .

تقسیم بندی بازارهای جهانی با توجه به خصوصیات روان شناسی :

بر اساس گرایش ها ، ارزش ها و سبک های زندگی گروه بندی می شود .

 تقسیم بندی بازارهای جهانی با توجه به خصوصیات رفتاری :

 در این شیوه تقسیم بندی بازار ، خرید و مصرف یا عدم خرید و مصرف محصول ، تعداد دفعات خرید و مقدار مصرف مورد توجه قرار می گیرد . مصرف کنندگان را می توان با توجه به نرخ مصرف مانند : زیاد ، متوسط ، کم و هیچ طبقه بندی کرد . با توجه به وضعیت آنها مانند مصرف کننده بالقوه ، مصرف کننده سابق ، مصرف کننده همیشگی ، مصرف کننده برای اولین مرتبه ، غیر مصرف کننده ، و مصرف کننده محصولات رقیب طبقه بندی کرد .

تقسیم بندی بازارهای جهانی با توجه به منافع محصول برای مصرف کننده :

در این شیوه ، مقدار عددی سود (B)در معامله ارزش قیمت/سود =B/P=Vمورد توجه قرار می گیرد .

تقسیم بندی بازارهای جهانی با توجه به ویژگی های جغرافیایی :

 در این تقسیم بندی ، کشورهای جهانی به زیر مجموعه های جغرافیایی مختلف طبقه بندی می شوند . مزیت این شیوه تقسیم بندی بازار ، نزدیکی فیزیکی است .

تعیین بازارهای هدف در بازارهای جهانی:

تقسیم بندی بازار فرایندی است که : براساس آن مدیران بازاریابی ، گروه هایی از مصرف کنندگان را که دارای نیازها و خواسته های مشابهی هستند ، شناسایی می کنند . تعیین بازارهدف عبارت است از : ارزشیابی و مقایسه گروه های شناخته شده و انتخاب یک یا بیشتر از آنها با بالاترین درآمد بالقوه به عنوان مشتری یا مشتریان بالقوه .

معیارهای مورد توجه برای تعیین بازارهای هدف در بازارهای جهانی :

سه معیار اساسی جهت ارزشیابی فرصت ها در بازارهای هدف جهانی وجود دارد که همانند انتخاب بازار در یک کشور واحد می باشد و عبارتند از : اندازه فعلی بخش بازار و رشد بالقوه مورد انتظار آن ، رقابت بالقوه و سازگاری بازار هدف با اهداف کلی شرکت و امکان دسترسی موفقیت آمیز به آن.  ادامه دارد...


دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ ای هیچ تر از هیچ تو بر هیچ مپیچ!


نظرات 2 + ارسال نظر
ریحانه صباغ طبسی جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:56 ق.ظ

چه سرعتی؟ معرکه است.افرین بر شما
کاش این مطلب را قبل از امتحان می خوندم ۲-۳سوال را می شد باهاش جواب داد.
بازم تشکر

مهدی جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:06 ق.ظ

مرسی از نظرتون

من دیشب اینها رو دسته بندی کرده بودم که امشب بذارم

چون با دیال آپ میام نت متاسفانه سرچ سریعی ندارم و الا مطالب گسترده تری میتونستم بذارم

شما که 20 هستین دیگه نیاز به این مطلب نداشتین بابا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد