وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

تثبیت موقعیت محصولات در بازارهای جهانی : ادامه مبحث قبل رو اینجا




بعضی از دوستان گلایه کرده بودن از طولانی نوشتن که ما هم به نظرشون احترام میذاریم و یک مطلب رو در چند مطلب میذارم که خستتون نکنه_البته به خاطر مشکلی که در ADSLمن دارم فعلا از DIAL UPاستفاده میکنم و الا عکس هم راجب بازاریابی براتون خواهم گذاشت



کوه از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد جاده از افتادگی از کوه بالا میرود!

تثبیت موقعیت محصولات در بازارهای جهانی :

ضروری است که برای دسترسی به بازار یا بازارها برنامه ریزی شود . برای نیل به این هدف ، مدیران بازاریابی از تثبیت موقعیت کالا استفاده می کنند که فرآیندی است که برابر آن شرکت عمومی مطلوبی را برای محصولاتش نسبت به رقبا در افکار مصرف کنندگان ایجاد      می کند .

تثبیت موقعیت محصولات با فن آوری بالا : 

محصولات با فن آوری بالا به سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از : محصولات فنی ، محصولات مورد علاقه خاص و محصولات قابل نمایش .

محصولات فنی : محصولاتی هستند که خریداران آنها دارای نیازهای مشخصی می باشند ، به اطلاعات زیادی نیاز دارند ، و دارای زبان مشترک هستند . ارتباطات بازاریابی محصولات با فن آوری بالا باید اطلاع دهنده باشند و وجود ظاهری محصول را مورد توجه قرار دهند .

محصولات مورد علاقه خاص : با این که جنبه های فنی این محصولات کمتر است و بیشتر جهت تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرند ،اما مصرف کنندگان آنها دارای تجارب مشترکی هستند .

محصولات قابل نمایش : وجوه ظاهری و مزیت های این گونه محصولات کاملا در تبلیغات مشخص هستند .

تثبیت مو قعیت کالاهای بسیار احساسی :

 در بازاریابی این گونه محصولات ، نیاز کمتری به اطلاعات تخصصی می باشد و تاکید بیشتر بر روی وجوه ظاهری آنها صورت می گیرد . سه گروه از آنها محصولات بسیار احساسی عبارتند از : کالاهای که مشکلات عمومی را حل کنند ، کالاهای دهکده جهانی ، و کالاهایی با زمینه های جهانی .

کالاهای که مشکلات عمومی را حل می کنند :

مزیت های مرتبط با بهره برداری از لحظات کوچک زندگی را نشان می دهد .

محصولات دهکده جهانی :

 به علت علاقه جهانی به کیفیت برتر و محصولات گران قیمت که اغلب موجب تحکیم موقعیت اجتماعی افراد می گردد . محصولات ممکن است در بازارهای جهانی ، به علت شهرت کشور تولید کننده آنها جذابیت داشته باشند .

محصولات با زمینه های جهانی :

بعضی از زمینه های تبلیغاتی و جنبه های محصول به طور کلی مورد توجه همه مردم قرار دارد و فرا ملیتی است .

انتخاب راهبرد مناسب برای بازارهای هدف جهانی :

 سه نوع راهبرد بازاریابی جهانی برای بازار هدف وجود دارد که عبارتند از : بازاریابی یکسان ، بازاریابی تمرکزی ، و بازاریابی تفکیکی .

بازاریابی جهانی یکسان : راهبرد بازاریابی جهانی یکسان ، مشابه بازاریابی انبوه در یک کشور واحد می باشد . به طور کلی ، این راهبرد شامل : ایجاد آمیخته بازاریابی یکسان (کالا ، قیمت ف توزیع ف و ارتباطات و .....) برای طیف وسیعی از خریداران بالقوه بازار می باشد .

راهبرد بازاریابی جهانی تمرکزی : دومین راهبرد بازاریابی جهانی شامل ، طراحی آمیخته بازاریابی برای دسترسی به یک بخش واحد از بازارهای جهانی می باشد .

راهبرد بازاریابی جهانی تفکیکی :  برابر این راهبرد ،  دو بخش مشخص و یا بیشتر از بازار باآمیخته بازاریابی متفاوت هدف قرار می گیرد . این راهبرد به سازمان اجازه می دهد تا بازار را در سطح وسیع تری پوشش دهد .

 

فصل هفتم – کتاب وارن جی . کیگان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد