وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

بررسی شیوه های تشویق صادرات در کره جنوبی

کره جنوبی در حال حاضر یکی از قطب های صنعتی دنیا و شرق آسیا میباشد.با توجه به مطالبی که در کتاب توسعه اقتصادی مطالعه کردیم کره جنوبی شهرک علم و فن آوری راه اندازی نموده و روز به روز در حال پیشرفت در زمینه های خصوصا الکتریکی و خودرو میباشد. 

 

اما شاید برای بعضی از دوستان جای سوال باشه که چرا کره جنوبی با این سرعت در حال پیشرفت هستش.این مطلب رو میذارم تا با پشت پرده این سوال بیشتر آشنا بشین 

 

امیدوارم روزی این دولتمردان کشور ما هم نیم نگاهی به اطرافشون داشه باشن 

 

 

 
خنده ای گرم و دلاویز و فریبنده کنیم

حرفی از رفته و آینده و بیجا نزنیم

سینه ها را همه از قهقهه آکنده کنیم

آنچه در خلوت دل هست به کنجی بنهیم

همه را یکسره با عاطفه شرمنده کنیم

سرمایه گذاری

افزایش سریع پس انداز داخلی و سرمایه گذاری موجب تقویت رشد اقتصادی کره طی برنامه های 5 ساله گردیده است، در سال 1962 سرمایه گذاری خارجی در کره حدود 575 هزار دلار بود. اما در اوایل دهه 1970 سالانه به طور متوسط 100 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری خارجی صورت می گرفت.

مناطق ازاد تجاری

ایجاد مناطق ازاد در سال 1971 تسهیلات زیادی از زمینه صادرات در اختیار مؤسسات تجاری واقع در این مناطق قرار داد.

موسسه توسعه تجارت کره

این مؤسسه که از نظر سایر کشورهای در حال توسعه بسیار اهمیت دارد خدماتی چون ارائه اطلاعات در زمینه صادرات و عرضه کنندگان کالا،  مشارکت فعال در نمایشگاه های بین المللی، معرفی محصولات کره ای به سایر کشورها از طریق رسانه ها و نشریه ها، ایجاد امکانات  بازدید تجار  خارجی و جمع آوری نمونه های تولیدات خارجی و ارائه به تولید کنندگان داخلی برای شبیه سازی و تقلید طرح.

بیمه صادرات

با اجرای این سیستم بخش یا تمامی زیان ناشی از معاملات صادراتی  بیمه می گردید.

کنترل کیفیت و استاندارد کالاها

امروزه kotra و بیست مؤسسه دولتی و خصوصی مسئول بررسی و کنترل کیفیت صادرات کره هستند این کنترل ها براساس نمونه گیری های تصادفی در تولید انبوه این کالا ها و به منظور تطبیق کالاها با استاندارد های بین المللی صورت میگیرد که تا حدود زیادی توانسته است  و به موفقیت صادرات کره کمک کرد.

طراحی  و بسته بندی

تولیدکنندگان کره به این  نتیجه رسیدند که استفاده از طرح های جدید و کاربرد بسته بندی عالی می تواند به توسعه صادرات کمک کند. در سال 1977 مرکز طراحی و بسته بندی کره تأسیس گردید تا در زمینه های مالی، فنی و مشورتی در جهت افزایش سطح تکنولوژی بسته بندی و طراحی کالا کمک هایی به صادرکنندگان ارائه دهد.

ساختار جغرافیایی صادرات کره

نفوذ اقتصادی ژاپن و نیز نفوذ نظامی- اقتصادی ایالات متحده در این کشور پس از جنگ بشخ عمده از مطالعات کره به این دو کشور متوجه ساخت.

 

ساختار کالایی صادرات کره

می توان گفت که تحت تأثیر سیاست های  توسعه اقتصادی و تشویق صادرات ساختار  کالایی صادرات کره از کالاهای کاربرد، به کالاهای کاربر پیچیده و از این نوع کالاها به کالاهای سرمایه بر با تکنولوژی پیشرفته تجهیز یافته است.

نتیجه

یکی از موفقیت امیزترین نمونه های بارز یعنی کره جنوبی می تواند مورد بررسی و توجه سایر کشورهای در حال توسعه قرا رگیرد این کشور پس از 30 سال توانسته است خود را از فقر به سطح زندگی  ایده آلی برساند. سیاست های توسعه صنعتی کره مبنی بر تشویق صادرات است و نشان می دهد علیرغم مشکلات و کمبود منابع که داشته در راه توسعه صنعتی به گونه موفقیت آمیزی قدم نهاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد