یک دونده, اولین جمله ای که از ایشون شنیدم :هر طور در مورد خودت فکر کنی دیگران در مورد تو همانطور فکر می کنند.*** و اخرین جمله تا الان:اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپر!!!*** محمد مهدی کبریتی : این نیز بگذرد*** مجتبی ثاقب: رنگین کمان از آن کسانیست که تا آخرین قطره زیر باران می مانند.*** محسن بهزادمنش: از دل نرود هر آنکه از دیده رود***. مرجان سالاری: همیشه فکر می کردم پشت دیوارهای بلند آدمهای بزرگ زندگی می کنند،ولی حالا می دانم که بلندی دیوارها به خاطرکوچکی آدمهاست *** مهدی استاجی: صبح ماجرای ساده ایست،گنجشک ها بیخود شلوغش کرده اند.***ریحانه صباغ طبسی: به هر جایی که رسیدید ...سپس رویایی بزرگتر بسازید...این رمز بقای شادی و زندگی است.*** Greetings to the authors of the international marketing group blog.Please send your beautiful words for me through the blog post for inclusion in this section.Thanks-Sabbagh Tabasi

مفاهیم بازاریابی - وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل
X
تبلیغات
رایتل
جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389

مفاهیم بازاریابی

حداقل چیزهایی که باید بدانیم!!!

بازارگرایی:...

بازارشناسی:...

بازاریابی:...

بازارسنجی:...

بازارگردی:...

بازارگرمی:...

بازارداری:...

بازارگردانی:...

تعریفی از بازاریابی:...

بازارسازی:...(تعریفی از این مفهوم در کتابهایی که مطالعه کردم ندیدم)

بازارگرایی:

گرایش به بازار و نیازهای مشتریان

بازارشناسی:

مطالعه و بررسی بازار به منظور شناسایی فرصتها و تهدیدها و روندها

بازاریابی:

جست و جو برای یافتن مناسبترین بازار و بخشهایی که سازمان می تواند در انجا به صورت مفیدتر و موثرتر حضور یابد و پاسخگویی نیازها و خواسته های مردم باشد

تلاشی اگاهانه است برای تخصیص بهینه ی منابع و ایجاد نوعی تخصص در بازار

بازارسنجی:

تحلیل موقعیت بازار با توجه به انچه بودیم وداشتیم،انچه هستیم و داریم وانچه باید داشته باشیم

اندازهگیری عملکردها ،یافتن انحراف ها وتشخیص فاصله ها بین هدف وعملکرد واقعی وارائه ی پیشنهادهایی برای اصلاح امور بازاریابی سازمان

بازارگردی:

وظیفه ای است که بازاریاب را وادار می سازد تا بیش از دیگران با تحولات و تغییرات بازارها اشناگردد.این اگاهی از طریق حضور در صحنه ی رقابت و مبادله ومشاهده بازارها امکان پذیر است

شرکت در نمایشگاهها بازدید از بازارهای گوناگون و بودن در محیط بازار

بازارگرمی:

تبلیغات و تشویقات به موقع جهت اگاه ساختن،متقاعد ساختن و ترغیب مشتریان برای ارتباط بیشتر با سازمان و خرید از ان ومقابله با حرکات رقیب

بازارداری:

حفظ مشتریان کنونی وتشویق وترغیب انان به خرید بیشتر وتداوم خرید از طریق ایجاد رضایت در انان

بازارسازی:بازار سازی یعنی ابتکار،خلاقیت و نواوری هدفمند که باعث ایجاد فضای جدید در بازار شود.(صفایی)َ
















Powered by WebGozar

تماس با ما