وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

یک قدم برای تحول(وقت چیست؟)

برای یک تحول بزرگ(بحث داغ خانم سالاری و دوستان) اصول زیادی وجود داره که از همه ی انها حرفهای زیادی شنیدیم مثل مدیریت زمان ولی شاید خیلی کم تاثیر گذار بودن.

من در زمینه مدیریت زمان شاید بیشتر از دو سال تحقیق کردم و کتاب ها و نوشته ها ی مختلفی خوندم چون فکر می کردم تو این زمینه خیلی ضعف دارم ولی هیچ کدوم واقعا به من کمکی نکردند جز این مقاله که فکر می کنم برای شما دوستان با حالم هم خیلی جالب و با ارزش باشه .راستشو بخواهید خیلی وقت دوست داشتم ازش بگم فرصتش پیش نمی اومد دنبال یک بهانه می گشتم.

حتما دانلودش کنید به تحولی که ایجاد می کنه می ارزه.

منتظر نظرات خوبتون هستم.

می خوام بدونم چه برداشتی داشتید اصلا برای شما هم مثل من تاثیر گذار بوده؟


از اینجا دانلود کنید

وقت چیست؟


چند روز بعد...


از اونجایی که استقبال فراوانی به عمل اورید خلاصه مقاله را می زارم تو ادامه لااقل از این خودتونو بی بهره نکنید به امید اینکه راغب شدید کامل بخونیدش .

تو این مقاله جواب خیلی از سوالهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی وخلاصه توسعه ای مون را در زمینه شخصی و کلان می گیریم اگر دانلودش کنید بخونیدش.

با شما هستم که از دلایل عدم پیشرفت ایران می پرسید بعد دیگه نیستید جواب بگیرید.

با شما دوستان تازه نفس دلبندم هم هستم که نمی دونم کی به قول استاد قفل زبوناتون می خواد باز بشه؟

 


خلاصه مقاله وقت چیست؟

هر چند ممکن است با سهل انگاری و و بر اثر پراکندگی خاطر و ندانم کاری بعضی از متصدیان امر و ناهماهنگی دستگاهها و سازمانها وقت هاو فرصت ها هدر می شوند اما قضیه این نیست که چون مردمان سهل انگارند وقت ها هدر می شوند بلکه سهل انگاری نتیجه و فرع بی وقتی و وقت نشناسی است .تجدد وقت و زمان داشته است .وقت توسعه وقت دیگر است .ان را باید یافت .وقتی دانشمندان مساله ندارند وپژوهش می کنند و مدیران ملاحظات سیاسی را در اداره امور دخالت می دهند ,سازمان های اداری و خدماتی اجرای صوری  مقررات را سرپوش ناتوانی ها و بی حاصلی ها قرار می دهند و مردمان حل همه ی مسائل را از حکام و دولت مردان می خواهند و می پندارند که با رفتن این و امدن ان مسائلشان حل می شود,در حقیقت وقت و زمان گم شده است .تکرار می کنم که مراد از وقت وقتی نیست که با زمان اندازه گیری  می شود بلکه وقت درک و دریافت است .بدون وقت یابی هیچ نظم و سامانی پدید نمی اید.

(به نظر من تا زمانی که مابه کاری  که انجام می دهیم تعلق  نداشته باشیم ان کار نمی تواند درسلطه و اختیار ما قرار بگیرد و در پی ان توفیقی حاصل نمی شود و هر چه تلاش و تقلای بیشتری بکنیم با سختی بیشتر و مقاوت بیشتر زمان روبه رو می شویم . منظورم از تعلق همان تعلق خاطر ,دلبستگی یا عشق به کارما است حال ان کار هر چه می خواهد باشد البته از کار صحبت می کنم نه عشق به هدف  به لحظه عشق بورزیم انگاه از ان لذت می بریم و در راهش از خود گذشتگی می کنیم که نتیجه اش می شود موفقیت .از هدف گفتم چیزی که ما ان را به اشتباه منشارسیدن به رضایت خاطر می دانیم یعنی فداکاریمان را برای ان کنار می گذاریم و از راه رسیدن به ان که باعث همه ی شادی و پیروزیمان است قافل می مانیم و بعد نتیجه اش می شود درجا زدن و به مقصد نرسیدن .در نگاه خرد خیلی از کار هایی که دوست داریم انجامش دهیم ولی نمی شود و در نگاه کلان روند توسعه کشور خودمان و شکایت های ما که با بی وقتیمان مسبب اصیش هستیم همان نداشتن وقت یا ارزش برای کارها است.

من به خاطر همین دید گاه است که در حدود یک سال کذشته که از خواندن این مقاله برایم گذشته هر جا حرف از ناکار امدی  دیگری در سیاست شده بر خلاف همیشه اوقات که حرف ها برای گفتن داشتم (خانم سالاری هم شاهد) خلاصه یادم از کرده ی خویش امد و هنگام درو و به این بحث های به اصطلاح سیاسی که فقط سر مان را با ان گرم می کنیم و این روزها تنها چیز ی است که واقعا برای ان وقت در کشور ما وجود دارد دیگر علاقه ای ندارم.

می خواستم خلاصه مقاله را بنویسم خلاصه ی و برداشت خودمو نوشتم شما خلاصه اخر متن pdfرا هم بخونید.

متشکرم

صبح تون هم به خیر

اینجا دارن اذون می گن

نظرات 5 + ارسال نظر
مرجان سالاری سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

منم به همه ی بچه ها پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخونن خانم صباغ به منم مقالشونو قبلا دادن خوندم بسیار بسیار مفید بود.

من تو را نداشتم کی بود هوای منو داشته باشه .
بابابازم خودت دوس جون.
خوب شد قبلا بهت داده بودم هاااا

مهدی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:24 ق.ظ

دانلودش کردم ـامشب میخونم و اگه شد همین امشب یا فردا نظرمو راجبش میگم

مرسی
خوب کاری کردید من منتظرم .
امیدوارم بقیه دوستان هرچه زود تر تا تنور داغه همین کارو بکنن.

بهزادمنش چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:33 ب.ظ

سلام
خیلی ممنون اتفاقا دنبال این چنین مطلبی میگشتم حتما میخونم و تا تنور داغه نظرم رو ارسال میکنم
روز خوش

سلام
خیلی ممنون از همکاری تون
راستی اقای صفایی کجااند کم پیدا شده شما خبر ندارید؟

بهزادمنش پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:12 ب.ظ

گفتم بهش. خدمت میرسن
البته کم سعادتی از ایشون هست که محروم میشن از الفاظ گوهر بار دوستانی همانند شما

نمی خواد دیگه مرسی حلال زاده اند ۲دقیقه بعد از این یادداشت دیدم onشدن.

صفایی جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ق.ظ

با سلام
از اینکه به یاد بی سوادایی چون من هستید ممنون
من زیاد سر میزنم می خونم خلاصه استفاده ها میبریم
انشاالله تا آخر مطلب و خوندم نظرم را میدم
میرم که برگردم

ما به فکر همه هستیم .
منتظر نظرتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد