یک دونده, اولین جمله ای که از ایشون شنیدم :هر طور در مورد خودت فکر کنی دیگران در مورد تو همانطور فکر می کنند.*** و اخرین جمله تا الان:اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپر!!!*** محمد مهدی کبریتی : این نیز بگذرد*** مجتبی ثاقب: رنگین کمان از آن کسانیست که تا آخرین قطره زیر باران می مانند.*** محسن بهزادمنش: از دل نرود هر آنکه از دیده رود***. مرجان سالاری: همیشه فکر می کردم پشت دیوارهای بلند آدمهای بزرگ زندگی می کنند،ولی حالا می دانم که بلندی دیوارها به خاطرکوچکی آدمهاست *** مهدی استاجی: صبح ماجرای ساده ایست،گنجشک ها بیخود شلوغش کرده اند.***ریحانه صباغ طبسی: به هر جایی که رسیدید ...سپس رویایی بزرگتر بسازید...این رمز بقای شادی و زندگی است.*** Greetings to the authors of the international marketing group blog.Please send your beautiful words for me through the blog post for inclusion in this section.Thanks-Sabbagh Tabasi

یک کار سخت - وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل
X
تبلیغات
رایتل
جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389
توسط: recovering

یک کار سخت

دوستان عزیز عطار. چند تا پست قشنگ خواندم  و لذت بردم. 

از احسان عزیز که کتاب رو نقد کرده بود و بسیار خوشحالم که جسارت اینکارو به خودش داده بود.

بچه های لطفا بروید در اینترنت راجع به Critical Thinking یا تفکر نقادانه بخونید. اگر دوست داشتید و حوصله کتاب پنجمین فرمان هم خیلی در باز شدن فکرتان کمک می کند. 

اما در پاسخ احسان باید بگم که اگر منظور از مقاومت در برابر تغییر پذیرفتن محصول جدیدی است, یک نظریه هست در بازاریابی به اسم منحنی پذیرش محصول جدید و پذیرندگان رو به چند دسته تقسیم کرده. اگر ویژگیهای افراد را که در زمره زودپذیرندگان هستند را بخوانیم می بینیم از آن تیپ افراد در جوامع صنعتی بیشتر از جوامع در حال توسعه یافت می شود بنابراین بصورت کلی میتوانیم شاهد زودتر همه گیر شدن محصولات جدید در آن کشور ها باشیم.

به عنوان مثلا نت بوک ها (با نوت بوک فرق دارد, فرق آنرا در بیاورید و در وبلاگ بنویسید) و تبلت ها را در نظر بگیرید.

اما مطلب دوم در رابطه با راکد بودن علوم انسانی و مخصوصا مدیریت باید از شاخص هایی حرف زد که نشان دهنده ی راکد بودن است. مثلا ما در رابطه با جهانی شدن و اینکه چرا ما می گوییم دنیا به سمت جهانی شدن پیش می رود چندین شاخص آوردیم. حالا اول بیایید راجع به مفهوم راکد بودن صحبت کنیم و بعد شاخص هایی که بر اساس آنها میخواهیم این نظریه را ثابت کنیم طرح کنیم. اینجوری از یک کلاف سردرگم یک چهارچوب مفهومی قابل دفاع می سازیم.

اما بحث آخر راجع به مطلب خانم صباغ "یک درگاه خوب" پس از خوندن پست شما من فهمیدم که منظور شما را از درگاه یا portal به درستی درک نکرده ام. اگر برایتان امکان پذیر است دقیقا منظور خود را بنویسید. آیا از لحاظ تکنولوژیکی راجع به آن حرف می زنید یا از لحاظ مفهومی.

اما آن کار سخت

سوال طرح کردن همیشه از سوال جواب دادن سخت تر است به شرطی که سوالات به گونه ای باشد که آقای دکتر سرگلزایی در کتاب "10 سوال بی جواب" راجع به سوال خوب می نویسید.

اگر کتابش را ندارید حتما از کتاب فروشی امام در چهاراه دکترا یا سایر کتاب فروشی ها تهیه کنید . قیمتش حدود 1300 تومان است و بسیار خواندنی . در حد 80 90 صفحه کوچک نیز می باشد.

اما حال که سوال طرح کردن مشکل است و من هم فردا برای کلاس بازاریابی کاویان باید سوال طرح کنم, از شما کمک و تعاون می طلبم. از  دوستانی که علاقه به سوال مفهومی و جالب طرح کردن دارند, تقاضا می کنم که سوالات خود را از کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ ترجیحاً ترجمه ی بهمن فروزنده و اگر نبود ترجمه دکتر پارساییان را از فصل 1 تا پایان فصل 5 را در بخش نظرات با نام و فامیل خود قرار دهند. چون ماکزیمم زمان موجود من تا شب ساعت 10 می باشد, اگر فرصتی و جوششی دست داد, خواهشمندم که تا پیش از ساعت 10 آنرا به بخش نظرات هدایت کنید. خدا دست یاریگر خود را از سر شما دور نکند. آمین






Powered by WebGozar

تماس با ما