وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

اصول بازاریابی بین اللملل

هر شرکت با توجه به منابع ، فرصتها، اهداف و جایگاه خود در صنعت باید یک خط مشی مناسب جهت حضور ورقابت در بازار اتخاذ کند.یک سیستم جمع آوری اطلاعات رقابتی باید از منابع خبری مناسبی نظیر فروشندگان مواد اولیه،کانالهای توزیع،موسسات تحقیقاتی و اتحادیه های صنفی اطلاعات لازم را گردآوری نموده تا با اتخاذ خط مشی های رقابتی مناسب در مقایسه با دیگران از یک مزیت خاص در بازار برخوردار شده و بتواند ضمن تصمیم گیری درست مدیران ،کمک قابل توجهی به رشد و بقای سیستم بنماید،لازم به ذکر است که هر شرکتی می تواند برای محصولات مختلف خود از خط مشی های متفاوتی برای رشد و بقای سیستم استفاده کرده و با توجه به جایگاه رقابتی دیگر شرکتها در بازار هدف،خط مشی های گوناگونی را به این منظور اتخاذ کند که عبارتند از:


(علیا اسماعیلی )

مربوط به:اصول بازاریابی،افزایش سهم بازار،بازار هدف،بازاریابی،برنامه های بازاریابی،تمایز در بازار،تمرکز در بازار،جنگ تمام عیار،حملات تلافی جویانه،حمله از جلو،حمله جناحی،حمله فرعی،حمله نامنظم،خروج استراتژیک،خط مشی،دفاع انقباضی،دفاع جناحی،دفاع ضد حمله،دفاع متحرک،راه حل استراتژیک،رقبا،رهبران بازار،رهبری بازار،سهم بازار،سیاست تمرکز مضاعف،سیاست دنباله روی،شرکتها،شرکتهای برتری طلب،شرکتهای تمرکز دهنده بازار،شرکتهای دنباله رو،شرکتهای میانه رو،عملیات تدافعی،عملیات تهاجمی،فروش،مشتری،مشتری نهایی،نوآوری دائم،هزینه های تولید،کاهش مقطعی قیمت
فرستاده شده در استراتژی های مدیریتی، اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر) | بدون نظر

اصول بازاریابیقسمت سی و یکم (بازاریابی رابطه)


Philip-Kotler 13ایجاد روابط مستحکم با مشتریان و حفظ این روابط باعث تداوم فروش خواهد شد لذا بازاریابان بایستی مهارتهای لازم را برای این گونه بازاریابی بدست آورند.لازم به ذکر است که هر یک از این مشتریان باید بطور جداگانه بررسی شده تا مسایل و مشکلات آنها مستقلا مورد نظر قرار گیرد وبازاریابان می بایستی با این مشتریان رابطه ای کاملا شخصی و دوستانه ایجاد نمایند.
مراحل ایجاد بازاریابی رابطه عبارتند از:

ادامه مطلب


مربوط به:Bargaining Power،General Agreement Of Tarrif & Trade/GATT،World Trading Organization/WTO،ارزیابی،استراتژیهای کوتاه مدت و بلند مدت،اصول بازاریابی،بازار،بازاریابی،بازاریابی رابطه،برنامه ریزی،بودجه تبلیغاتی،تبلیغات،تجزیه وتحلیل،تداوم فروش،تعیین اهداف،تعیین بودجه،تعیین خط مشی،توسعه بازار،رضایت مشتری،رقبا،ساختار سازمانی،سهم بازار،شرکت،شناسایی،صنعت،عناصر بازاریابی،قدرت چانه زنی،مدیریت فروش،مشتری،مشتریان،نقاط ضعف وقوت،کانالهای توزیع
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر) | ۴ نظر

اصول بازاریابیقسمت سی ام (مدیریت فروش)


اهم Philip-Kotler 18وظایف اصلی مدیریت کارکنان فروش عبارتند از تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت فروشندگان که شامل تعیین اهداف، خط مشی، انتخاب، آموزش، نظارت و ارزیابی آنها می باشد.

وظایف فروشندگی عبارتند از:

۱- تحویل کالا

۲- دریافت سفارش

۳- کسب اعتبار برای فروشنده

۴- آموزش خریداران

۵- ارائه اطلاعات فنی ومهندسی فروش

ادامه مطلب


مربوط به:ارزیابی فروشندگان،اعتماد پذیری،اهداف،بازاریابی،برنامه ریزی،تجزیه و تحلیل،تحقیقات بازار،تکرار خرید،جو سازمانی،حجم فروش،خدمات بعد از فروش،خریداران،رضایت مشتری،روش سرکشی سرد،ساختار سازمانی،سازمان خریدار،سهمیه فروش،فر آیند خرید،فر آیند فروش،فروشندگی شخصی،مدیران فروش،مدیریت کارکنان فروش،مشتری یابی،مشتریان،معرفی کالا،مهارتهای تحلیلی،مهندسی فروش،گروه خریدار
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر)، فروش | یک نظر

اصول بازاریابی – قسمت بیست و نهم (تبلیغات پیشبرد فروش)


Philip-Kotler 12این تبلیغات محرکهای کوتاه مدتی هستند که برای تشویق خریداران مورد استفاده قرار میگیرد. در تبلیغات غیر شخصی دلایل توجیهی لازم برای خرید کالاها یا خدمات ارائه می شود،اما در تبلیغات پیشبرد فروش دلایل خرید فقط در زمان  فروش کالا ارائه می گردد. در تبلیغات پیشبردی معمولا از جوایز خرید ،تخفیفات ویژه و ارائه کالای مجانی نیز استفاده می شود.در اینگونه تبلیغات،برای فروشندگان  انواع پاداش ها نیز وجود دارد.

ادامه مطلب


مربوط به:ابزارهای تبلیغاتی،ارزیابی،اصول بازاریابی،بازاریابی،تبلیغات،تعیین اهداف،خرده فروشان،خریداران،رسانه های گروهی،روابط عمومی،عمده فروشان،فروشندگان،مصرف کننده،پیشبرد فروش،کنفرانسهای خبری
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر) | بدون نظر

اصول بازاریابیقسمت بیست و هشتم (طراحی یک کمپین تبلیغاتی)


Philip-Kotler09مدیران بازاریابی و تبلیغات هرشرکت هنگام تهیه یک برنامه تبلیغاتی باید موارد ذیل را به دقت مورد نظر قرار دهند:
تعیین اهداف:
تعیین اهداف شرکت معمولا بر اساس شرایط بازار هدف ، تعیین جایگاه در بازار و ترکیب عناصر بازاریابی صورت می گیرد.یک هدف تبلیغاتی وظیفه ارتباطی منحصر به فردی با مخاطبین هدف در یک مدت زمان خاص دارد.اهداف تبلیغاتی را می توان بر اساس چگونگی نوع هدف در تبلیغات تقسیم بندی کرد که این اهداف می تواندآگاهی،متقاعد کردن و یاد آوری باشد که به شرح ذیل اعلام می گردد:

ادامه مطلب


مربوط به:آگهی،اصول بازاریابی،بازار هدف،بازاریابی،برنامه تبلیغاتی،تبلیغ،تبلیغات،تبلیغات خبری،تبلیغات محض،تبلیغاتی،تعیین جایگاه در بازار،خیال پردازی،دوره عمر کالا،رتبه بندی مستقیم،رسانه،رقابت بازار،رویت پیام،سبک زندگی،سهم بازار،عنوان آگهی،متقاعد کردن،نوع رسانه،کمپین،یادآوری
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر) | یک نظر

اصول بازاریابی -قسمت بیست وهفتم( روشهای تعیین بودجه تبلیغات )


روشهای تعیین بودجه تبلیغات بطور کلی عبارتند از:

۱Philip-Kotler 17-روش قابل تحمل: معمولا بودجه تبلیغات شرکتها به اندازه ای تعیین می شود که شرکت توان تحمل آنرا داشته باشد ،در این روش متاسفانه تاثیر تبلیغات پیشبردی بر حجم فروش نیز نادیده گرفته می شود زیرا بودجه تبلیغاتی آن نامشخص است.
۲-روش درصدی از فروش: در این روش ،بودجه تبلیغات معمولا بر حسب درصد مشخصی از فروش جاری یا پیش بینی فروش است لذا بر این اساس توانایی مالی شرکت تغییر می کند.

ادامه مطلب


مربوط به:PULL،Push،آگهی تبلیغاتی،اصول بازاریابی،بازاریابی،بودجه تبلیغات،تبلیغ،تبلیغات،تبلیغات غیر شخصی،تبلیغات پیشبرد فروش،تبلیغات پیشبردی،درصدی از فروش،دوره عمر کالا،رقبا،روابط عمومی،فروشندگی شخصی،مرحله بلوغ،مرحله معرفی،مصرف کننده نهایی،کانالهای توزیع
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر) | ۳ نظر

اصول بازاریابی-قسمت بیست وششم(موقعیتهای آمادگی خریدار )


Philip-Kotler 13برای اینکه بتوانیم یک خریدار بالقوه را به خریداری بالفعل تبدیل کنیم لازم است تا سلسله اقدامات و مراحلی را پشت سر بگذاریم. در این بخش مراحلی را که لازم است تا یک مخاطب تبدیل به یک خریدار بالفعل گردد را با هم بررسی خواهیم کرد:

۱-آگاهی از کالا: ما باید ابتدا به ساکن بتوانیم میزان آگاهی مخاطبین هدف خود را در باره کالا اندازه گیری کرده و آنها را با نام کالای مورد نظر خویش آشنا سازیم.

۲-داشتن اطلاعات نسبی: ارائه اطلاعات کافی به مخاطبان در باره ویژگیهای کالا ، قدم بعدی برای ایجاد علاقه مشتری نسبت به کالا می باشد.

ادامه مطلب


مربوط به:Action،Attention،Desire،interest،Opinion Leaders،آگاهی،آگهی های چاپی،اصول بازاریابی،اطلاعات،بازاریابی،تبلیغی،جاذبه های اخلاقی،جاذبه های عاطفی،جاذبه های منطقی،خرید،خریدار،رسانه،رسانه های جمعی،ساختار پیام،شرکت،محصول،مدل رفتار AIDAS،پیام،پیام تبلیغاتی،کالا
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر) | یک نظر

اصول بازاریابیقسمت بیست و پنجم (سیستمهای عمده فروشی کالا)


Philip-Kotler01

عمده فروشی کالابه مجموعه فعالیتهایی اطلاق می شود که هدف از آن فروش کالا و خدمات به کسانی است که برای فروش مجدد یا مصارف تجاری، کالا را خریداری می کنند. عمده فروشان اساسا با مصرف کننده نهایی کالا سر و کار نداشته و براین اساس به تبلیغات پیشبردی، فضای عمومی و مکان عرضه کالا توجه کمتری نشان می دهند و مناطق عملیاتی بیشتری را تحت پوشش قرار داده ولذا حجم معاملات آنها از خرده فروشان نیز بیشتر است.


مربوط به:Decoding،Encoding،Feed Back،Media،Noise،Response،آموزش پرسنل،آگهی تبلیغاتی،بازاریابی،بازاریابی مدرن،بازخورد،بسته بندی،تبلیغات،تبلیغات برتر جهانی،تبلیغات غیر شخصی،تبلیغات پیشبرد فروش،تبلیغات پیشبردی،تبلیغاتی،تولید کنندگان،خدمات،خرید،دلالان،روابط عمومی،سهم بازار،عمده فروشان تجاری،عمده فروشی،فرستنده پیام،فروش،قیمت،قیمت گذاری،مخاطبین هدف،مشتری،مصرف کننده،نمایشگاههای تجاری،کاتالوگها،کالا،کاهش قیمتها،کمپین،کمپین های تبلیغاتی
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر)، فروش | ۴ نظر

اصول بازاریابیقسمت بیست و چهارم (سیستمهای خرده فروشی کالا)


Philip-Kotler 10کلیه فعالیتهای فروش مستقیم کالا و ارائه خدمات به مصرف کننده نهایی برای مصارف شخصی و غیر تجاری را خرده فروشی گویند. بسیاری از موسسات با روشهای متفاوتی به کار خرده فروشی اشتغال دارند و در سالهای اخیر خرده فروشی غیر فروشگاهی نظیر فروش پستی، تلفنی و فروش خانه به خانه رشد زیادی داشته است.


مربوط به:HYPER MARKET،SHOW ROOM،SUPER MARKET،SUPER STORE،WENDING MACHINE،اصول بازاریابی،بازارهای هدف،بازاریابی،بازاریابی از راه دور،بازاریابی الکترونیک،بازاریابی با پست،بازاریابی مستقیم،بانکداری،برنامه های تبلیغاتی،تبلیغات پیشبردی،تخفیف فروش،خدمات تفریحی،خرده فروشی،سرگرمی،سوپر استورها،سوپر مارکتها،فروش اتوماتیک،فروش مستقیم،فروش پستی،فروشگاههای اختصاصی،فروشگاههای بزرگ،فروشگاههای کوچک،قیمتهای فروش،ماشینهای فروش،مشتریان،مصرف کننده،هتلداری،کاتالوگ
فرستاده شده در اصول بازاریابی (فیلیپ کاتلر) | یک نظر

اصول بازاریابیقسمت بیست و سوم (طراحی یک سیستم بازاریابی)


KEY1سیستم بازاریابی چند کاناله ، سیستمی است که در آن یک شرکت برای دستیابی به  قسمتهای مختلف بازار از دو یا چند کانال بازاریابی با توجه به وضعیت تقسیم بازار به شکل همزمان استفاده می کند. امروزه با تعدد قسمتهای مختلف بازار و امکانات جدید کانالهای توزیع ، شرکتها برای توزیع کالای خود از روشهای متفاوتی استفاده نموده و لذا عرضه کالا از طریق کانالهای جدید،عایدات فروش را افزایش می دهد،

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام خانوم اسماعیلی ـمطلب جالب و پر مفهومی بود ولی میدونید این مطلبتون تکراری هستش ((البته مطالب))

البته شما روی ما رو تو کپی کردن سفید کردید ـاین طرز انتشار مطلب من فکر نکنم مورد قبل استاد واقع بشه ـبابا حداقل مشخصات اضافی اون وبلاگی که از روش کپی کردین رو پاک میکردین.

و همین اینکه نباید این همه مطلب رو تو صفحه اول میذاشتین ـادامه مطلب برای همین وقت هاست که دوستان حجم مطالبشون زیاد هستش

بهزادمنش یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:20 ق.ظ

مطلب خیلی مفصلی بود
اگر منظورتون از جایگاه رقابتی در بازار.یک جایگاه جدید است باهاتون موافقم.بهتون توصیه میکنم مطلب اقیانوس آبی خانوم صباغ رو مطالعه بفرمایید موفق وپیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد