وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

تفاوت نت بوک و نوت بوک در چیست (علیا اسماعیلی )

تفاوت میان نت بوک و نوت بوک در چیست؟!
تفاوت میان نت بوک و نوت بوک در چیست؟!
شاید همه شما نکاتی را از تفاوت های میان نت بوک ها و نوت بوک ها بدانید، اما به راستی تفاوت اصلی این دو محصول در چیست؟ مطلبی که در ادامه می خوانید گزیده ای است از نظرات جمعی از کاربران در خصوص تفاوت های اصلی این دو محصول که در یکی از وب سایت های معتبر منتشر شده است:
بسیاری از کاربران تفاوت اصلی میان این دو محصول را در سایز و وزن آن می دانستند و نت بوک ها را بیشتر برای افرادی مناسب تر می دانند که زیاد سفر می کنند. در واقع آن ها نت بوک ها را همسفران مناسب تر و سبک تری می دانستند که البته نباید زیاد در امور پیچیده از آن ها انتظار داشت.
برخی از کاربران محدودیت فضای ذخیره سازی بیشتر نت بوک ها را یکی از ایرادهای اصلی آن ها می دانند و معتقدند که شاید نت بوک ها کوچک، سبک و دارای قابلیت حمل بالایی باشند، اما از درایوهای ذخیره سازی کم ظرفیتی برخوردارند. همچنین با توجه به فقدان درایو نوری مانند DVD Drive در این محصولات، این نقیصه بیش از پیش آزاردهنده خواهد بود. برخی از مدل ها از درایوهای ذخیره سازی حالت جامد (SSD) که بسیار هم کم مصرف هستند، استفاده می کنند و از ظرفیتی حدود ۸ گیگابایت برای ذخیره سازی برخوردارند. برخی دیگر نیز که از درایوهای مینیاتوری معمولی با ظرفیت های ۱۶۰ گیگابایت و بیشتر بهره می برند، با مشکل مصرف زیاد انرژی و طول عمر کم باتری مواجه هستند.
البته در این میان بسیاری از کاربران معتقدند که نمی توان از نت بوک ها به عنوان رایانه یا لپ تاپ اصلی استفاده کرد، زیرا از توان محدودی برخوردارند و می توان از آن ها به عنوان گزینه مناسبی برای سیستم ثانویه به منظور حمل و نمایش (Preview) اسناد، وبگردی و کار با اینترنت و همچنین به عنوان فضایی جهت نگهداری و جابه جایی فایل های تصویری و موسیقی یاد کرد.
یکی دیگر از تفاوت های عنوان شده برای این دو محصول صفحه کلید کوچکتر نت بوک هاست که در بیشتر موارد کار با آن ها را دشوار می کند. البته برای این مشکل باید اشاره کنم که نت بوک های جدید نیز کمی قد کشیده اند، ضمن اینکه شرکت های سازنده نیز برای رفع این مشکل، با حذف فضای اضافه اطراف صفحه کلید، صفحه کلید محصولات جدید خود را در ابعاد استاندارد طراحی و تولید کرده اند.
در پایان نباید فراموش کنیم که نت بوک ها هرگز برای براندازی نسل نوت بوک ها و با هدف جانشینی آن ها طراحی و ساخته نشده اند، بلکه با هدفی مشخص و برای طیف خاصی از کاربران و کاربری های محدود ساخته شده اند.

نظرات 3 + ارسال نظر
صفیی دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ

با تشکر استفاده ها بردیم

مرجان سالاری دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ب.ظ

خانم اسماعیلی ممنون ولی تکراری بود

بهزادمنش سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:34 ق.ظ

کامل نبود. ولی در عین حال مختصر مفید بود
باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد