یک دونده, اولین جمله ای که از ایشون شنیدم :هر طور در مورد خودت فکر کنی دیگران در مورد تو همانطور فکر می کنند.*** و اخرین جمله تا الان:اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپر!!!*** محمد مهدی کبریتی : این نیز بگذرد*** مجتبی ثاقب: رنگین کمان از آن کسانیست که تا آخرین قطره زیر باران می مانند.*** محسن بهزادمنش: از دل نرود هر آنکه از دیده رود***. مرجان سالاری: همیشه فکر می کردم پشت دیوارهای بلند آدمهای بزرگ زندگی می کنند،ولی حالا می دانم که بلندی دیوارها به خاطرکوچکی آدمهاست *** مهدی استاجی: صبح ماجرای ساده ایست،گنجشک ها بیخود شلوغش کرده اند.***ریحانه صباغ طبسی: به هر جایی که رسیدید ...سپس رویایی بزرگتر بسازید...این رمز بقای شادی و زندگی است.*** Greetings to the authors of the international marketing group blog.Please send your beautiful words for me through the blog post for inclusion in this section.Thanks-Sabbagh Tabasi

تفاوت نت وورک ها و پرتال ها در بازار - وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل
X
تبلیغات
رایتل
سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389
توسط: R.S.T

تفاوت نت وورک ها و پرتال ها در بازار

به نام خدا

همانطور که شما دوستان عزیز در جریان روند یک تحقیق در رابطه با نوع خاصی از کسب و کار در یادداشتهای قبلی من قرار گرفته اید(جست و جوی فرصت ها در عصر پرتال ها)در ادامه نیز به شناخت بیشتر پرتال ها که نوع بازار خاص ما را تعریف می کند و تفاوتش با نت وورک ها از دید یکی از کارافریننان موفق در این زمینه می پردازیم.

اقای رستمی مدیر شرکت اریا کارت این روش کار را برای اولین بار با شناخت بازار پرتال ها -شبیه مستر کارت -در ایران و جهان پایه گذاری کرد و با وجود پیشنهاد های همکاری و ارائه طرح نوینش در کشورهای موفق تنها برای رونق بازار و ارائه خدمات به اقشار ضعیف جامعه ی خود و با وجود مشکلات فراوان زیرساختی و فرهنگی سر راهش باز ان را در شهر خود و شهر ما مشهد راه اندازی کرد و در حال حاظر بعد از شش سال فعالیت غرورافرین با وجود داشتن زمینه برای رشد مالی فراوان باز در خدمت مردم و افراد کم درامد جامعه شرکت کوچک ولی قدرتمند خود را اداره می کند.

این تحقیق با همکاری و هم فکری دوستان خوبم

قای محسن بهزاد منش-خانم ها مژگان صفوی و مرجان سالاری

انجام شده است و ادامه دارد.



رسیدن حق کسانی است که می دوند 

 تا اینجای بحث من سعی کردم نت ورک ها را خوب بشناسم تا بعدا به تفاوت های ان با پرتالها بپردازیم.

نت وورک و پرتال هیچ کدام در معنای الکترونیک بکار برده نمی شوند. بلکه مفاهیم جمعی انها مد نظر است.مفاهیمی که تعریفی از روشهای بازارداری آنها است و به طور پویا و کاربردی خارج از محیط IT به کار برده می شن ولی اگر مفهوم الکترونیکی انها را هم بدانیم بد نیست.
از نظر اقای رستمی با اهمیت ترین نکته در یک نت ورک صرفه جویی زمانی ان است.

نت ورک به مجموعه ای از سازمانهای به هم پیوسته هماهنگ و منسجم گفته می شود که البته به طور مستقل در رفع نیازهای تعریف شده ای ازیک ارگان مشخص فعالیت می کنند.((برداشتن واسطه ها)) .یک نت ورک برای رفع انواع نیازهای ان سازمان یک شبکه کامل و منسجم است و هر بخش به صورت مجزا تمام فعالیتهای فروش آن سازمان مربوطه را انجام میدهد.با این تفاوت که به صورت مستقیم با فرد بالا سری و زیرین خود لینک هست.
دریک نت ورک شبکه ای هرمی از اعضا فعالیت دارند که و هر فرد یک رئیس و تعداد مشخصی مرئوس دارد یعنی هر فرد مسئولیت مدیریت وهمچنین زمان و کارایی  تعداد افرادی که پس از آن وارده شبکه شده اند را در اختیار دارد و این یک روند صعودی از توانایی انجام کارها و یک زمان تصاعدی را در اختیار مرکز قرار می دهد.((اگه بطور خلاصه بخواهم بگویم نت ورک در عرض زمان حرکت میکند به همین علت هست که در زمان اندکی تعداد کالای زیادی بفروش میرسد.و به همان نسبت در آمد بسیاری برای افرادی که درسطر هرم هستند می آفریند))
برای موفقیت چنین سازمانی نیازهای فرهنگی وهماهنگی خاصی باید تعریف شده و وجود داشته باشد و قدرت کنترلی که در راس هرم  قرار می گیرد باید بتواند بر کل هرم نیز نظارت داشته باشد.
این شکل از کسب و کار درایران تعریف شده نیست و زیر ساخت ان نیز چه از نظر ساختار قانونی و حتی فرهنگی وجود ندارد.
هماهنگی قوی و انسجام شبکه ای از سازمانهایی که نیازهای متفاوت را پوشش می دهند بحثی است که از یک استاندار سازی قوی درهمه ی سطوح جامعه برخاسته است.
در نتیجه شرک اقای رستمی نمی تواند با فعالیت نت وورک سازمان داده شده باشد و یا بخشی از زنجیره یک نت وورک باشد که نیاز یک سیستم را برآورد کند.
به نظر من شرکت( آریاکارت) یک نوع خاص از تعریف پرتالهاست. یک جمع سازی و هماهنگی بین انواع منابع برای رفع انواع نیازهای متفاوت گروه خاص از مشتریان آنها.
البته ایشون بر خلاف برداشت قبلی من از تعریف فعالیتشان. وارد چرخه خرید فروش نمی شوند و تنها کار معرفی و لینک کردن فروشنده و مشتری را انجام می دهند.
شرکت اریا کارت با هدف معرفی انواع بازارها و تامین مواد مصرفی به خانوارهای قشر ضعیف جامعه و درواقع معرفی این گروه بزرگ از مشتریان به فروشندگان زمینه یک فروش بزرگ را فراهم می اورد.((ولی متاسفانه این قشر پر درآمد هست که بیشتر از این طرح استقبال میکند)) نتیجه این فروش استفاده از تخفیف های کلی فروش برای مصرف کننده و فروشندگان است و در این میان شرکت اریا کارت هیچ درصدی از تخفیف را به صورت پورسانت برای خود نگه نمی دارد و تنها مزد بازاریابی انها درصدی از قیمت تمام شده کارت معرفی است که در اختیار مشتریان برای ارائه به فروشندگان و درنتیجه برخورداری از ان تخفیف ها قرار می دهند.
اریا کارت بر خلاف انواع کارت های موجود در بازار محدودیت ریالی ندارد به این معنی که شما می توانید ازتخفیف های مجموعه ی ارائه دهندگان خدماتی که شرکت با انها قرارداد بسته است برخوردار شوید.در اینجا شرکت محدودیت زمانی استفاده از کارت را برای مشتریان سرویس های خدماتی خود تعریف کرده است.
اینکه قیمت کارتها دقیقا چطور مشخص شده و تخفیف ها چگونه با ان توجیه پذیرمی شوند سوالی است که باید در جلسات بعد پیگیر آن باشیم.
از شما دوستان خوبم می خواهم که اگربا ابهام یا نکته ی تعریف نشده ای در ای مقاله مواجه شده اید حتما برای ما بنویسید تا ان را با آقای رستمی در میان بگذاریم.

یادداشتهای بعدی ما را مطالعه کنید.

 

با تشکر فراوان از همراهی وهمکاری دوستان خوبم اقای محسن بهزاد منش-خانم ها مژگان صفوی و مرجان سالاری

متشکرم





Powered by WebGozar

تماس با ما