یک دونده, اولین جمله ای که از ایشون شنیدم :هر طور در مورد خودت فکر کنی دیگران در مورد تو همانطور فکر می کنند.*** و اخرین جمله تا الان:اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپر!!!*** محمد مهدی کبریتی : این نیز بگذرد*** مجتبی ثاقب: رنگین کمان از آن کسانیست که تا آخرین قطره زیر باران می مانند.*** محسن بهزادمنش: از دل نرود هر آنکه از دیده رود***. مرجان سالاری: همیشه فکر می کردم پشت دیوارهای بلند آدمهای بزرگ زندگی می کنند،ولی حالا می دانم که بلندی دیوارها به خاطرکوچکی آدمهاست *** مهدی استاجی: صبح ماجرای ساده ایست،گنجشک ها بیخود شلوغش کرده اند.***ریحانه صباغ طبسی: به هر جایی که رسیدید ...سپس رویایی بزرگتر بسازید...این رمز بقای شادی و زندگی است.*** Greetings to the authors of the international marketing group blog.Please send your beautiful words for me through the blog post for inclusion in this section.Thanks-Sabbagh Tabasi

فنون مذاکره - وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل
X
تبلیغات
رایتل
جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389
توسط: R.S.T

فنون مذاکره

 

از انجایی که در راستای هدف با حال کارافرین شدن به پیشنهاد خوب اقای بهزادمنش و به تعبیر بنده باید بریم دنبال زدن مخ شرکت ها و اصناف برای کار یاد گرفتن.( که باید از استاد هم مشورت بخواهیم و بیشتر مطالعه و برنامه ریزی داشته باشیم.)

و از انجایی که شنیدن هیچ حرفی برای ادم سزاوارتر نیست مگر شنیدن حرف خودش یه چیزهایی اینجا می گم که خودم یاد بگیرم. البته می گم که می گم چون عضو  WTOنیستیم و از هفت دولت در کپی رایت ازادیم و درود بر ازادی جمهوری اسلامی (ببخشید هنوز صبح نشده داشتم تمرین می کردم واسه راهپیمایی فردا) داشتم می گفتم که دروغ نمی گم فقط ازادی کلام دارم دیگه تا چش اعضا WTOدرآد.

توضیحات واضحات:

این انشای جدید را از وبلاگ دوستان یاد گرفتم که درود بر انشا و مطالب باحالشان باد کپی رایت هم نمی کنند صد البته که از ما یاد گرفته اند ولی ما کجاییم که ببینیم و استفاده کنیم.

درضمن 22بهمن 22بهمن روز نجات میهن...مبارک

راهپیمایی یادتون نره.

 

بریم که چندتا فن مزاکره و مخ زنی یاد بگیریم:


 

قبل از شروع هر جلسه و مذاکره از طرف مقابل درخصوص امکانات، محیط و موضوع جلسه اطلاعات عمومی و فنی و کارشناسی بدست اورده تا با دست پر با طرف مقابل مذاکره نماییم .
2.
در مذاکرات با هرشخص طبق خصوصیات اخلاقی و روانی وی روبرو شده تا بتوانیم بهتر در وی تاثیر گذار باشیم.
3.
از دیدگاه کارشناسی در مذاکرات استفاده نموده و نظرات و اطلاعات کارشناسی موضوع بحث رادنبال نماییم.
4.
سوال و جواب نموده و شنونده خوبی باشیم تا بتوانیم با طرف مقابل به توافق برسیم.
5.
مجادله و محاکمه در مذاکره جایی نداشته و احساساتی و عصبانی نشویم.
6.
در مذاکره تهدید جایی ندارد حتی اگر توانایی انجام آنرا داشته باشیم.
7.
در اولین مذاکره سعی کنیم بحث را شروع تا جریان کار و کارگردان بحث ما باشیم.
8.
شروع کردن با موضوعات آسان و قابل هضم توافق را زود تر و آسان تر میسر می نماید.
9.
حاشیه نرویم مگر در مواقعی که بحث گره خورده و یا در حال انحراف از موضوع اصلی باشد.
10.
نارضایتی و گله مندی طرف مذاکره را شنیده تا ابهام و دلخوری در مذاکره بوجود نیاید.
11.
منفی گویی و سرزنش طرف مذاکره شونده را انجام نداده و ایجاد تفاهم و توافق را گوشزد نماییم.
12.
با مسئله روبروشویم نه با افراد.
13.
نباید یک طرف مذاکره ببازد و ببرد بایستی منافع هر دو طرف تامین شود (برد-برد).
14.
سعی کنیم در مذاکره همه را همراه و هم رای خود نموده تا اکثریت ارا و جو حاکم را به سود خود تغییر دهیم.
15.
همیشه در مذاکره فکر کنید یک راه دیگر نیز وجود دارد.
16.
صحبتهای طرف مذاکره کننده را تکرار نموده تا نشان دهنده خوب فهمیدن موضوع و اطمینان خاطر وی باشد.
17.
خود را جای طرف مذاکره کننده قرار داده تا وی را درک نموده تا بتوانیم قضیه را هم از طرف وی بررسی نماییم.
18.
هیچوقت مواضع طرف مقابل را با قاطعیت مردود قلمداد ننماییم.
19.
اگر طرف مذاکره به شما حمله کرد دفاع نکنید بحث کنید.
20.
در مواقع تردید به طرف مقابل بگویید اگر من اشتباه می کنم شما من را راهنمایی نمایید (این جمله فرصت سازی می نماید).
21.
در حین بحث بگویید اگر شما بجای من بودید چه می کردید (تا کمی حق به جانب باشید).
22.
صحبتهای طرف مذاکره شونده را با برگرداندن محتویات اصلی به نفع خود دوباره تکرار کنید.
23.
در حین مذاکره توسط منشی جلسه یادداشت برداری نموده تا در خصوص توافقات بعمل امده مدرک در اختیار داشته باشید.
24.
حتی الامکان روبروی هم و یا پایین تر از یکدیگر ننشسته بلکه در کنار هم و در شرایط مساوی باشید.
25.
به صراحت بیشتر بخواهید و کمتر امتیاز بدهید تا جای تخفیف در پایان کار باشد.
26.
به فکر منافع خود یا شرکت خود باشید نه مواضع شخصی.
27.
در مواقع حساس اگر جواب سوالی را می دانید به سرعت جواب نداده تا نتیجه با احساسات و استرس همراه نباشد.
28.
محفوظ نمودن شان و منزلت کار خود در طی زمان جلسه با استفاده از خدمات دیگران مانند منشی، آبدارچی، تلفنچی و ... توصیه می شود.
29.
درخواست مهلت جهت تفکر در خصوص مو ضوعاتی که تصمیم گیری در مورد آنها خیلی مهم می باشد تو صیه می شود.
30.
همیشه بدنبال کسب علم دانش بوده و در تمامی علوم مطالعه داشته باشید تا در مواقع لزوم از انها استفاده نمایید.
البته در پایان بایستی به این نکته توجه داشــته باشیم که کلیه موارد ذکر شده فوق الذکر بستگی به مقتضیات زمانی ، مکان و اشخاص دارد و متناسب با هر موضوع و موردی دستخوش تغییر بوده و یا تابع سیاست خاصی می باشد که این خود منوط به هنر نمایی و درایت شما در اداره جلسات یا مذاکرات مختلف می باشد

 





Powered by WebGozar

تماس با ما