وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

انواع مشتری


پیرو یادداشت سرکارخانم سالاری و صباغ

 

به نظر بنده سه نوع مشتری داریم

1.دسته اول مشتری که خودش تحقیق میکنه.کالاهای مختلف رو باهم مقایسه میکنه.بعدشم انتخاب و خرید
2. دسته دوم مشتریانی هستن که اومدن خرید ولی قدرت انتخاب ندارن یعنی به قول معروف این فروشنده است که براشون انتخاب میکنه.بعدشم خرید
3.دسته سوم مشتریانی هستن که قصد خرید ندارن.ولی به نظر منه فروشنده نیاز به محصول مارو دارن (به این میگن یه مشتری درست و درمون)اگه به این مشتری محصولت رو فروختی فروشنده ای و گرنه...

دسته اول و دوم که خودشون واسه خرید مراجعه کردن.ما که هنری به خرج نمیدیم برای فروش محصول

تعریف من از فروش صندوق داری نیست.بلکه عرضه محصول است در جهت رفع نیاز مشتری و نزدیک کردن آن به رفاه بیشتر.البته سود هم مهم است ولی در اولویت دوم قرار دارد.

این مدل طرز فکر به نظر من در راستای تئوری اقیانوی آبی است.البته در این ضمینه باید ببینیم نظر کارشناس محترم سرکارخانم صباغ چه میباشد

حالا چگونگی فروش به این جور مشتریان دوست داشتنی داستان داره که در صورت استقبال دوستان. عرض میکنم خدمتتون

          بی صبرانه منتظر نظرات سازنده شما هستم

نظرات 2 + ارسال نظر
ریحانه صباغ طبسی پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ب.ظ

حالا چرا هندوانه ؟
ببخشید. مرسی.
به نظر من این درواقع جذب مشتری و قاپیدن اون از دست بقیه رقبا است قبل از اینکه حتی شناسایی بشن . در نتیجه فکر می کنم این اقیانوس ابی نیست بلکه کاملا سرخ و عاقشته به خون رقبا است .در زمینه جذب و مشتری مداری هم من بهتر فقط یاد بگیرم و اظهار نظر نکنم.
حالا اگر باز فکر می کنید منظورتون را اشتباه فهمیدم بیشتر توضیح بدید .
ولی شاید بشه گفت درک نیاز پنهان و ایجاد یه بازار بدون رقیب یا همان اقیانوس ابی که شک دارم اخه شرایط وقتی ابی که رقیبی وجود نداشته باشه و نیاز شناخته شده ومشتری در دسترس باشه و کار اقیانوس کشف همینه.(باید یک متخصص واقعی پیدا کنیم دارم یه چالش احساس می کنم)
با تشکر

اختیار دارید سرکارخانم!
خواهش میکنم.
راستش در مورد اقیانوس آبی باید بگم :یه استادی یه روز بهم گفت خیلی دنبال ایده جدید نگرد.چون هر موضوعی رو که تو تا بحال بهش فکر کردی و تصور میکنی یه ایده نابه یک نفر دیگه یه جای دنیا بهش فکر کرده و به نتایجی هم رسیده
به گفته ایشون ما فقط باید بگردیم در سطح جهانی و ایده ها رو پیدا کنیم
فکر میکنم منظورش همون تحقیق کردن باشه که آیا موضوع ما پیشینه ای داره یا نه؟
حتما داره .اینطوری ما چند قدم جلو تر هستیم.
البته یک موضوع که به نظر من از طراحی ایده خیلی مهم تر است و چندین بار در صحبتهام بهش تاکید کرده ام عمل به ایده است.
موفق باشید

مرجان سالاری جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ق.ظ

من با نظرتون موافقم حالا به ما هم یاد بدید چه طوری محصولمونو به این مشتریان بفروشیم

خیلی ممنون
اختیار داری بنده کوچکتر از این هستم که چیز رو بخوام به کسی یاد بدم
ولی چشم انجام وظیفه میکنم و هرچه که به نظرم مفید واقع میشه رو خدمت شما و دوستان دیگر ارائه میدم
باتشکر از توجه شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد