وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

خوشبختی

هنگامی که دری از خوشبختی به روی ما بسته میشود؛دری دیگر باز میشود ولی ما اغلب چنان به در بسته چشم میدوزیم که درهای باز رانمیبینیم¤ هلن کلر * 

برداشت خودم 

نباید در برابر مصاعب و مشکلات نا امید شویم و فکر کنیم ته خطه؛طبق جملات معروفی که داریم 

بایان شب سیه سبید است 

خداوند ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری 

اینکه هر کار خدا رو حکمت بدونیم؛نه غم نه شادی اونقد مارو غرق خودش نکنه که درها و راه های دیگرو نبینیم. 

امیدوارم همیشه خوشبختو موفق باشید

راهنماهای علمی برای گفتار موثر

واسه اینکه یک مدیر گفتار موثر و نافذی داشته باشه در هنگام برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران ر 

عایت نکاتی الزامی است که اون نکات عبارتند از:  

۱-ادب کلام:ادای سخنان احترام امیز نه تنها به افراد زیر مجموعه شخصیت القا میکند بلکه جایی نیز در دل انان برای گوینده مودب باز میکند. 

۲-ارامش و متانت: نشانگر تسلط شما بر اوضاع و احوال سازمان بر امور جاری و بر خویشتن است. 

۳-مرتبط و هدفمند ........

ادامه مطلب ...

مطلبی در باب روز های انتهایی سال 1389

دوستان عزیز :

کمتر ازیک هفته به پا یان سال مانده است و چه خوب خواهد بود.لحظاتی را با خود خلوت کرده و به ارزیابی سالی که گذشت بپردازیم.در سال 1389  چه کردیم و چه نتایجی از عملکرد و تلاش های خود بدست آوردیم؟

À     آیا روز هایمان پر بارتر از روز های سالیان قبل بود؟

À     آیا کارو هنر و یا عملی را یاد گرفته ایم که به درد ؛آینده مان بخورد؟

از آنچه  بدست آورده اید یادداشت بردارید و آنچه را که  فکر  میکنید می توانستید بدست  بیاورید ا ما به خاطر کم کاری  خودتا ن کسب نکرده اید نیز بنویسید و خود را ارزیابی کنید تا بتوانید برنامه خوب و پر باری را در سال  1390 برای خود رقم بزنید..

ادامه مطلب ...

اشتیاق برای رسیدن به هدف و موفقیت بادر نظر گرفتن موانع احتمالی

مدتها پیش یکی از جنگجویان بزرگ با موقعیتی روبرو شد که باید تصمیمی می گرفت

تا موفقیت او را در جبهه ی نبرد تضمین کند.

او می خواست سربازانش را به جنگ دشمنی قدرتمند گسیل دارد که شمار سربازانش

به مراتب از سربازان او بیشتر بود.

او سربازان را سوار بر قایق به سرزمین خصم برد. سربازان از قایقها پیاده شدند.

 و آنگاه دستور داد که کشتیها را آتش زدند.این رهبر خطاب به سربازانش گفت:

(( کشتیها را می بینید که در آتش می سوزند. ما راهی جز پیروزی نداریم،انتخاب دیگری نداریم.

یا پیروز از میدان به در می آئیم یا هلاک می شویم.)                                                                                                                  آنها پیروز شدند!!

ادامه مطلب ...

حکایتی جهت تأیید وتکمیل پست آقای بهزادمنش

موفقیت پسرک یک دست

کودکی ده ساله که دست چپش در یک حادثه رانندگی از بازو قطع شده بود، برای تعلیم فنون رزمی جودو به یک استاد سپرده شد.

پدر کودک اصرار داشت استاد ازفرزندش یک قهرمان جودو بسازد استاد پذیرفت و به پدر کودک قول داد که یک سال بعد می‌تواند فرزندش را در مقام قهرمانی کل باشگاه‌ها ببیند !!!

در طول شش ماه استاد فقط روی بدن سازی کودک کار کرد و در عرض این شش ماه حتی یک فن جودو را به او تعلیم نداد !

بعد از شش ماه خبررسید که یک ماه بعد مسابقات محلی در شهر برگزار می‌شود.

استاد به کودک ده ساله فقط یک فن آموزش داد و تا زمان برگزاری مسابقات فقط روی آن تک فن کار کرد.

سر انجام مسابقات انجام شد و کودک توانست در میان اعجاب همگان با آن تک فن همه حریفان خود را شکست دهد!

سه ماه بعد کودک توانست در مسابقات بین باشگاه‌ها نیز با استفاده از همان تک فن برنده شود و سال بعد نیز در مسابقات کشوری، آن کودک یک دست موفق شد تمام حریفان را زمین بزند و به عنوان قهرمان سراسری کشور انتخاب گردد.

وقتی مسابقات به پایان رسید، در راه بازگشت به منزل، کودک از استاد رازپیروزی‌اش را پرسید.

استاد گفت: "دلیل پیروزی تو این بود که اولاً به همان یک فن به خوبی مسلط بودی، ثانیاً تنها امیدت همان یک فن بود، و سوم اینکه راه شناخته شده مقابله با این فن، گرفتن دست چپ حریف بود که تو چنین دستی نداشتی!!!

یاد بگیر که در زندگی، از نقاط ضعف خود به عنوان نقاط قوت خود استفاده کنی.

راز موفقیت در زندگی، داشتن امکانات نیست، بلکه استفاده از "بی امکانی" به عنوان نقطه قوت است ... 


کارآفرینان خانوادگی ؛خاندان لاجوردی


گروه صنعتی بهشهر در فاصله 3 دهه توسط خاندان لاجوردی تاسیس شد این گروه محصول فعالیت مداوم چهار نسل بوده است. نسل اول خانواده حاج سید محمد نیل فروش در سال 1247 هجری شمسی در کاشان به دنیا آمد.

 

امروز اولین روز اینده شماست.چقدربه اینده فکر کردید؟

ادامه مطلب ...

زندگینامه‌ی برادران «خیامی»

سلام دوستان یادتون هست گفته بودم بنا به توصیه استاد باید بریم دنبال چند تا زندگی نامه از افراد موفق البته ایرانی  بگردیم.

حالا خودم یکی اش را پیدا کردم.

من سر قولم بودم


این زندگی نامه ی برادران خیامی از خانواده های موفق ایرانی و البته خراسانی است. تازه یافتم گفتم تا داغه(از ترم پیش تا حالا )زود شما هم بخونید.

یه کم طولانیه ولی اندازه همه ی عمرمون ازش درس خواهیم دید. شک ندارم.


من دوست دارم از خانواده لاجوردی ها بیشتر بدونم ببینم کی زود تر از خودم پیداشون می کنه.

ادامه مطلب ...

هر مانعی یک فرصت!

هوالحیّ

در روزگار قدیم، پادشاهى سنگ بزرگى را که در یک جاده اصلى قرار داد. سپس در گوشه‌اى قایم شد تا ببیند چه کسى آن را از جلوى مسیر بر می‌دارد. برخى از بازرگانان ثروتمند با کالسکه‌هاى خود به کنار سنگ رسیدند، آن را دور زدند و به راه خود ادامه دادند. بسیارى از آن‌ها نیز به شاه بد و بیراه گفتند که چرا دستور نداده جاده را باز کنند. امّا هیچیک از آنان کارى به سنگ نداشتند.
سپس یک مرد روستایى با بار سبزیجات به نزدیک سنگ رسید. بارش را زمین گذاشت و شانه‌اش را زیر سنگ قرار داد و سعى کرد که سنگ را به کنار جاده هل دهد. او بعد از زور زدن‌ها و عرق ریختن‌هاى زیاد بالاخره موفق شد. هنگامى که سراغ بار سبزیجاتش رفت تا آن‌ها را بر دوش بگیرد و به راهش ادامه دهد متوجه شد کیسه‌اى زیر آن سنگ در زمین فرو رفته است. کیسه را باز کرد پر از سکه‌هاى طلا بود و یادداشتى از جانب شاه که این سکه‌ها مال کسى است که سنگ را از جاده کنار بزند. آن مرد روستایى چیزى را می‌دانست که بسیارى از ما نمی‌دانیم!

«هر مانعى، فرصتى است.»  

برداشت شخصی:

بهترین فرصتها در درون تهدیدها نهفته است؛این بر میگرده به دیدگاه افراد نسبت به تهدیدهای دور و برشون. 

به اعتقاد من استفاده کردن از فرصتها که هنر نیست؛توانمند اون کسی هست که در برابر تهدیدها طوری رفتار کند که برای او حکم فرصت رو داشته باشد.مطمئن باشید در درون هر تهدیدی فرصتی نهفته است.و این وظیفه ماست که اونو پیدا کنیم.

ادامه مطلب ...

من آدم تاثیرگذاری هستم

آموزگارى تصمیم گرفت که از دانش‌آموزان کلاسش به شیوه جالبى قدردانى کند. او دانش‌آموزان را یکى‌یکى به جلوى کلاس می‌آورد و چگونگى اثرگذارى آن‌ها بر خودش را بازگو می‌کرد. آن گاه به سینه هر یک از آنان روبانى آبى رنگ می‌زد که روى آن با حروف طلایى نوشته شده بود: « من آدم تاثیرگذارى هستم.» ادامه مطلب ...

هفده اشتباه افراد در آغاز یک کسب و کار جدید(قسمت دوم)

سلام به دوستان کار درست خودم

می دونم که اشتباه در کار شما جایی نداره برای همین گفتم یک نگاهی به اشتباهات دیگران برای بیشتر یاد گرفتن البته از نو یادگیری های لقمان حکیم داشته باشیم.


استقامت ما در موفقیت است و موفقیت ما در سعادت (ایرانشهر) و راز سعادت در این است که کاری که به تو واگذار شده دوست بداری (الدوین هاکسلی)


این هم قسمت دوم اشتباهات:

اشتباه هفتم: نداشتن طرح و نقشه برای عدم کامیابی احتمالی. حتی اگر در تمام برآوردها و تخمین ها بسیار واقع گرایانه عمل کرده باشید باز هم وقایع پیش بینی نشده وجود دارند. ممکن است شرایط بازار عوض شود، بانک به تعهدات خود پایبند نباشد، بهره بانکی عوض شود، برای حمل و نقل محصول محدودیت هایی ایجاد شود و بسیاری موارد از این قبیل که اگر هر کدام از اینها اتفاق بیفتد مقصر شما نیستید. یا به عبارت دیگر این مشکلات ناشی از ضعف طرح نیست، اما اتفاق می افتد. بیشتر مواقع کسانی که کار جدیدی را آغاز می کنند احساس می کنند هر گاه به مشکلی برخورد کردند کسی یا چیزی هست که به آنها کمک کند. و به همین دلیل از قبل نقشه ای برای شرایطی ناگواری که ممکن است پیش بیاید ندارند و در صورت وقوع چنین شرایطی کل زحمات و سرمایه آنها در خطر خواهد بود.


ادامه مطلب ...

بیدارباش

دوستان سلام

من که خودم با زبون خوش از خواب زمستانی پا شدم.

صبح به خیر اخر زمستون که به خیره بهارتون هم به خیر باشه. ولی خودمونیم هاهیچ ماهی اسفند نمی شه به غیر از اذرازاش استفاده کنید که ترم اخره و اگر بار گران بودیم..........من که تا ته اش هستم.

لطفا به برگه ها سر بزنید همشون مطالب جدید و خوندنی دارند که منتظر شماست+ برگه جدید. 

 باور کنید بفهمم می خونید روحم شاد می شه می دونید که روح اگاهی دارم فقط باید اینجا نظر گهربار شما را ببینم.


ادامه مطلب ...

نقش مهندسین و متخصصان کارآفرین در رشد جامعه

ادامه ی تیتر جا نشد

و راه صحیح آغاز یک کسب و کار جدید.(برای ما گفته)

زمانیکه یک مهندس یا یک دانشمند برای خودش کسب و کاری راه می اندازد نه تنها به خود بلکه به جامعه هم کمک بزرگی کرده است(حالا نمی دونم ما خودمون را بین کدام گروه جا دادیم ). افرادی که هم تخصص دارند و هم کارآفرین هستند. در حقیقت همانند رحمی برای پرورش فنون جدید هستند. در حقیقت امروزه دانشمندان، متخصصان و مهندسان به این روش در رشد و توسعه جامعه و البته خودشان شرکت می کنند. و هیچ طبقه ای از اجتماع مانند دانشمندان و مهندسان نمی توانند برای جامعه خود رفاه فراهم کنند.

خوب اگر شما هم در کار یا حرفه ای تخصص دارید و می خواهید حرفه ای جدید شروع کنید باید ابتدا آگاهی های خود را درباره کسب و کار جدید افزایش دهید. در گذشته مهندسان با استخدام شدن در یک شرکت بزرگ و معتبر و افزایش مهارت و تقویت تخصص خود می توانستند برای خود امنیت شغلی ایجاد کنند اما امروزه امنیت شغلی فقط به رقابتی عمل کردن و اطمینان از اینکه عملکرد ما اثر مستقیم بر موفقیت سازمان دارد بستگی دارد. باید بدانیم مشتری های واقعی ما که هستند ما چه نیاز یا مشکل آنها را می توانیم رفع کنیم. و اعمال ما چگونه بر قسمت های دیگر سازمان تأثیر می گذارد.


 

ادامه مطلب ...

هفده اشتباه افراد در آغاز یک کسب و کار جدید

آنچه در این مقاله می بینید حاصل تجربیات «جان اوشر» است او صدها کالا را بهینه سازی یا ابداع کرده است یکی از این محصولات یک مسواک برقی است که تبدیل به پرفروش ترین مسواک آمریکایی شد و آنهم فقط در طول 15 ماه. کسانیکه با دنیای کسب و کار آشنا هستند به خوبی می دانند که این یک شاهکار است. او همچنین چندین کمپانی موفق را تاسیس کرده است. یکی از این کمپانی ها Cap Toys است که توانست به فروش 125 میلیون دلار در سال دست پیدا کند و سپس آن را به کمپانی «Hasbro» فروخت. اما یکی از بزرگترین کارهای او که کمک بزرگی به دنیای کسب و کار کرد این بود که شروع به تهیه لیستی از اشتباهات کرد که نباید در شروع یک کسب و کار جدید آن ها را مرتکب شد. این لیست حاصل تجربیات سالها ابداع و تاسیس کارهای جدید است.

ادامه مطلب ...