وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

یک ایرانی، انیشتین بعدی جهان در امریکاست




 
دانشمند جوان ایرانی، با تصدی بر کرسی استادی دانشگاه پرینستون (جایگاهی که پس از انیشتین در اختیار فرد دیگری قرار داده نشد) دنیا را با این سوال مواجه کرده است که آیا انیشتین بعدی، یک ایرانی خواهد بود؟

نیما ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و دارای کرسی استادی در دانشگاه پرینستون است. این کرسی از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انیشتن بوده است و پس از اعلام نظریه عملکرد جهان ارکانی، از او دعوت شده که در طرح تونل شتاب دهنده سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشد


تلاش نظریه ابر ریسمان که اخیرا اعلام شده، در این است که توضیح دهد ذرات، کوچکترین ماده تشکیل دهنده مواد نیستند بلکه حلقه های مرتعشی که ریسمان نامیده می شوند، کوچکترین بخش به حساب می آیند.
دکتر ارکانی با تکمیل این نظریه عقیده دارد که این ریسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند که ما فقط 3 بعد از آن را می توانیم مشاهده کنیم، وجود بعد دیگری هم به نام بعد زمان به اثبات رسیده و تا به امروز در مورد 7 بعد دیگر توضیح کاملی ارائه نشده است.
ارکانی به همراه دو فیزیکدان دیگر به نام های دیموپلوس(Dimopoulos) و والی(Dvali) در مورد این ابعاد نظریه ای ارائه کرده اند که می گوید این ابعاد بزرگتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شود و از آن جایی که تنها نیروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل دیدن نیستند
 

 
تئوری دکتر ارکانی که به همراه دو فیزیکدان دیگر معرفی شده به عنوان مدل (Arkani-Dvali-Dimopoulos) و با نام ADD شناخته می شود. اکنون ارکانی و همکارانش امیدوارند بتوانند به کمک شتاب دهنده هاردن سوئیس (LHC) که با هزینه بالغ بر 5 میلیارد دلار ساخته شده، رهبری آزمایش ها را بر عهده داشته باشند و مدل خود را اثبات کنند. اثبات این نظریه می تواند تحول بسیار بزرگی در فیزیک ذرات به وجود بیاورد.
 

یک سئوال آیا نام این دانشمند ایرانی را در رسانه های داخلی شنیده اید؟
به راستی چرا؟
نظرات 3 + ارسال نظر
میلاو پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام ریحانه جان باز من برگشتم.
چه مطلب جالبی بود اصلا اسم این شخص رو نشنیده بودم.جالبه قبل از اینکه به سطر آخر برسم به این فکر کردم که چرا تو رادیو و تلوزیون هیچ اسمی ازش برده نشده.آخه واقعا چیز کمی نیست!!!!!!!!!!!!!!! .بعد به این نتیجه رسیدم که ای بابا یه گروه ورزشکار میرن خارج از کشور مدالو افتخار واسه این مملکت به ارمغان میارن اونوقت خونواده اون ورزشکارارو تو اخبار نشون میدن که ناراحتن که چرااز این گروه یه تشکر خشکو خالی نشده . هیچ استقبال کننده ای نداشتند.حتی یکی از ورزشکارا داشت گریش میگرفت(از گروه ورزشکاران معلول کشور بودن)ولی به خاطر اومدن جومونگ به ایران این رسانه ملی داشت خودشو میکشت. نمیخوام وارد بعضی مسایل بشم یا از ایران بد بگم آخه واقعا عاشق ایرانم البته اگه بذارن ولی همین که فهمیدم این شخص یه ایرانی بوده حس خوبی بهم دست داد.با این حال به نظر من امکانات و شرایطی که در اختیار آدمه خیلی تو موفقیتش تاثیر داره.
ممنون از اطلاع رسانی خوبت
موفق باشی

سلام میلاو جان خوشحالم که هستی.
باور کن بار سوم ه که نظر شما و ندا را می خونم ولی قسمت نمی شه انگار.....
انگار ما خودمون باید بیشتر دل بسوزونیم و بی خیال دیگران.ولی من هم حس می کنم وظیفه هایی دارم در قبال این افتخار افرینان که باعث غرور هر ایرانی و من هستند.
زنده باشی

منصوریان پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام خانومی
اول بگم از روز 4شنبه این سومین باری که این مطلب و می خونم و خیلی کیف کردم اما ببخشید که دیر نظر میذارم این روزا خیلی گرفتارم البته از نوع خوبش.
منم قبل از اینکه خط آخرو بخونم داشتم فکر می کردم چرا تا بحال راجبه این افتخار فوق العاده چیزی نشنیدم واقعا چرا؟؟؟
آیا موفقیتی که بیرون از مرزهای این کشور کسب میشه ارزشی نداره حتی اگه یه ایرانی عامل این موفقیت باشه؟؟
خیلی مسائل از ذهنم می گذره که بنظرم گفتنش فقط اندوهمونو بیشتر می کنه!!
اما واقعا لذت بردم و احساس غرور کردم ......

ممنونم ریحانه جون

سلام عزیز
انگار تکنولوژی سر لج گذاشته و نمی خواد ما با هم باشه. من هم برای رو کم کنی از ندای خوبم و همه ی بچه های وبلاگ دعوت می کنم بعد از ماه رمضون باهم قرار کوه نوردی بگذاریم(با عضویت در یک گروه رسمی -گروه کاویان)تا برای فعالیت های جدیدی که قرار داشته باشم با خیال راحت همفکری کنیم.چطوره !؟
چنگیز خان اون همه سال پیش گفته بر پرشین ها مسلط شوید تا بر دنیا فرمانروایی کنید حالا شما ببین تو این دوره و زمونه ی ترس بلاد کفر از قدرت ایران چه بر سر ما که نمی اورند.باید حواسمون را بیشتر جمع کنیم. خیلی بیشتر...
مرسی ندا جان

مرجان سالاری یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:57 ق.ظ

خیلی جالبه ریحانه
مرسی که برامون این مطلبو گذاشتی،حالا مهم نیست که اسم این انیشتین ایرانی رو تو رسانه ها نگفتن،حالا خیلی از اونایی رو هم که گفتن واقعا فراموش شدن،مهم اینه که ما با این شخص بزرگ اینجا تویه وبلاگ بازاریابی عطار با مدیریت دوست عزیزم آشنا شدیم ،کم چیزی نیست.
ولی خداکنه که این آشنا شدن ها ما رو سوق بده به سوی پیروزی و درس گرفتن بیشتر از این بزرگان.
من که واقعا به خودم میبالللللللللللللللللم. ببخشید اشتباه شد به کشورمون باید ببالیم.

بله افتخار یعنی عذت نفس وسعادت و موفقیت ....
ولی خیلی هم مهم هست که از این انشتین ایرانی با همین سمت ایرانی بودن هیچ اسمی حتی تو رسانه های جمعی ایران گفته نشده ...نمی دونم چرا می گی مهم نیست.ولی من هم خوشحالم که افتخار اشنا کردن شما را با ایشون داشتم.
مرسی عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد