وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

یادی از بزرگان

با سلام به تمامی دوستان


این مطلب را جهت بزرگداشت یکی از بزرگ مردان آزاده ایران می گذارم که امروز سالگرد ایشان است


البته همه ما این روز را به عنوان بزرگداشت ایشان پاس می داریم



 


از سخنان این بزرگوار س........... زیادی شده همچنین از نام او - ولی همه ما دکتر را به خاطر  - بیان زیبا و فصیحش - افکار و اندیشه های والایش دوست داریم و از ایشان یاد می کنیم


شریعتی


نامی آشنا



سخنانی از دکتر :


فریاد

من  هرگز نمی نالم ... قرنها نالیدن بس است .... فریاد می زنم ..... اگر نتوانستم سکوت می کنم



قضاوت

ای خدای بزرگ به من کمک کن تا وقتی می خواهم درباره ی راه رفتن کسی قضاوت کنم, کمی با کفش های او راه بروم




دنیا رو نگه دارید

می خواستم زندگی کنم ، راهم را بستند
ستایش کردم ، گفتند خرافات است
عاشق شدم ، گفتند دروغ است
گریستم ، گفتند بهانه است
خندیدم ، گفتند دیوانه است
دنیا را نگه دارید ، می خواهم پیاده شوم !





نیایش هایی از دکتر :


خدایا مرا از این فاجعه پلید " مصلحت پرستی " که چون همه کس گیر شده وقاحتش از یادر رفته و بیماری شده است که از فرط عمومیتش هر که از آن سالم مانده باشد بیمار مینماید مصون بدار تا: تا به رعایت مصلحت حقیقت را ذبح شرعی نکنم .....





خدایا! به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم





دوستان این چند جمله از جملات زیبای دکتر است که خدمت شما بزرگواران تقدیم می کنم امیدوارم مورد پسند شما عزیزان هم قرار بگیرد


اگر عمری باقی بود و شما دوستان هم موافق بودید مطالبی از دکتر برای شما عزیزان بنویسم

 

موفق و پیروز باشید






نظرات 7 + ارسال نظر
ریحانه صباغ طبسی دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام
من هم یاد و نام دکتر شریعتی رو گرامی میدارم
یادش زنده و روحش شاد.
این جمله را یکی از دوستان خبرنگارم تو سایت یو24 نوشته بود:
((نمی دونم دمشق رفتید یا نه؟ وقتی وارد محوطه قبرستان می شوی گوشه و کنار آن، یک چاردیواری محقری را می بینی که مرد بزرگی در آن آرمیده است.
چه مظلومانه و چی بی صدا ..............))
من هم با اجازتون براشون جملات زیبای که شما گذاشتین را دادم.
پاینده باشین و به قول خودتون سبز...

سلام خانم صباغ
ممنون از نظر زیباتون
انسان های بزرگ هرچند در عصر خود دیده نشوند و یا بعد از مرگشان در جایی بزرگ قرار نگیرند ولی همیشه در ذهن انسان ها زنده خواهند بود
و انسان هایی که به زور و دقل و فریب و دروغ بزرگ شده اند و بعد از مرگشان هم جایگاه عظیم داشته باشند یا عبرت می شوند و یا از یادها فراموش می شوند و این انسان ها از ترس واقعیت هایی که انسان های بزرگ مطرح کرده اند هیچ وقت نمی گذارند جایگاهی در شان بزرگان ساخته شود که همیشه در دید باشند و لطمه ای به بزرگی ساختگی آنان بزند
زیاد هستند این بزرگانی که در خفا دفن و در گوشه ای دور به خاک سپرده شده اند که تعداد اندکی از جایگاه این عزیزان اطلاع دارند
اسم نخواهم برد تا آنها در خلوت خود باز هم بمانند
نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت ...
خواهش می کنم اگر هرچه بتوانیم سخنان این بزرگان را ترویج کنیم شاید خدمتی کرده باشیم
موفق باشید

منصوریان دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:25 ب.ظ

سلام آقای کیمیایی

چه کار خوبی کردین از این طریق یاد این استاد بزرگوارو گرامی داشتین.ممنون

فقر ، شب را “بی غذا” سر کردن نیست …
فقر ، روز را “بی اندیشه” سر کردن است …
(دکتر علی شریعتی)

سلام خانم منصوریان
حداقل خدمتی بود که می تونستم انجام بدم در راستای افکار و انیشه های زیبای این استاد بزرگ


ای زیباترین نادیدنی
قوت و توانم بخش تا انسانیتم را به والاترین قیمت ها نفروشم - ح.کیمیایی
موفق باشید

استاجی دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ب.ظ

ای خداوند!
به علمای ما مسئولیت
و به عوام ما علم
و به مومنان ما روشنایی
و به روشنفکران ما ایمان
و به متعصبین ما فهم
و به فهمیدگان ما تعصب
و به زنان ما شعور
و به مردان ما شرف

و به پیران ما آگاهی
و به جوانان ما اصالت
و به اساتید ما عقیده
و به دانشجویان ما نیز عقیده
و به خفتگان ما بیداری
و به دینداران ما دین
و به نویسندگان ما تعهد
و به هنرمندان ما درد
و به شاعران ما شعور
و به محققان ما هدف
و به نومیدان ما امید
و به ضعیفان ما نیرو
و به محافظه کاران ما گستاخی
و به نشستگان ما قیام
و به راکدان ما تکان
و به مردگان ما حیات
و به کوران ما نگاه
و به خاموشان ما فریاد
و به مسلمانان ما قرآن
و به شیعیان ما علی(ع)
و به فرقه های ما وحدت
و به حسودان ما شفا
و به خودبینان ما انصاف
و به فحاشان ما ادب
و به مجاهدان ما صبر
و به مردم ما خودآگاهی
و به همه ملت ما همت، تصمیم و استعداد فداکاری
و شایستگی نجات و عزت
ببخش


مرسی حسین جان که از همشهری ما هم یادی کردی

سلام مهدی جان
باز می بینم اگر دیر ولی خیلی خوب یاد همشهریت کردی
ممنون هم از نظرت و هم از اینکه نیایش استاد را درج کردی

ای شنواترین
به تمامی کوچکان و بزرگانت اندیشه ای زیبا عطا کن تا زیبا ببینند و زیبا بفهمنند - ح.ک
موفق باشی

میلاو دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام
نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد
نمیخواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت
ولی بسیار مشتاقم
که از خاک گلویم سوتکی سازد
گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش
و او یکریز و پی در پی دم گرم خویش را در گلویم سخت بفشارد
و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد
بدین سان بشکند هر دم سکوت مرگبارم را ...

دکتر علی شریعتی
روحش شاد ویادش در دل ماندگار

کارتون زیبا بود موفق باشید

سلام خانم میلاو
ممنون که یکی از زیباترین اثرهای استاد رو نوشتین
زیبایی کار از درخشندگی سخنان استاد بود


فرصت
روزی که بود ندیدم....روزی که خواند نشنیدم
روزی دیدم که نبود....روزی شنیدم که نخواند
دکتر شریعتی
موفق باشید

مرجان سالاری دوشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام آقای میمیایی
روحش شاد و یادش گرامی باد.
من هم جمله ای زیبا از دکتر علی شریعتی برای دوستان مینویسم.
زندگی بافتن یک قالیست
نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی
نقشه را اوست که تعیین کرده
تو در این بین فقط می بافی
نقشه را خوب ببین
نکند آخر کار
… … قالی زندگیت را نخرند … …

ممنون از مطلب آموزندتون

سلام خانم سالاری
جمله زیبایی رو نوشتین پر معنا و مفهوم
خواهش می کنم فقط یادی از آموزه های استاد بود

کتاب ناخوانده
هر انسان کتابی است در انتظار خواننده اش.
دکتر شریعتی

یک دونده چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ق.ظ

دیدم همتون نوشتید گفتم که منم بنویسم, اما راستشو بخواین چیزی از حرفای دکتر یادم نیومد لذا
حسین جان اگه میشه یکم راجع به تحیصلات دکتر و زمینه های که کار کرده بنویس یعنی من الان نمی دونم که ایشون چه کاره هستند؟
نویسنده هست, جامعه شناس هست, اسلام شناسه, مصلح اجتماعی یا ....
واقعا خیلی ایشون رو نمی شناسم
سو پلیز

سلام استاد
ببخشید یک مقدار گرفتار بودم نتونستم جواب بدم
عذر خواهی می کنم
چشم در اولین فرصت هر چی در مورد استاد گیر آوردم خدمتتون تقدیم می کنم
خیلی خوشحال شدم پیام شما رو دریافت کردم
همیشه سبز باشید

ریحانه صباغ طبسی شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ب.ظ

سلام استاد
صفا اوردین... دیدم چند روزه وبلاگون روشن شده واسه همین گفتم پس فعلا به تعوض قالب نیازی نیست
راست می گین استاد ما باید از واقعیت انسانها بیشتر بدونیم تا بتونیم حرف های بزرگشون را درک کنیم.

سلام خانم صباغ
ممنون از اینکه به تمامی پست ها سر می زنین
و از اینکه از استاد تشکر کردین و باعث شدین کمتر شرمنده استاد بشم ممنونم
همیشه سبز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد