وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

جست و جوی فرصت ها در عصر پورتال ها

این همون مقاله ای است که ازش گفته بودم و منتظرش بودید اگر می خواهید یک توفان درست و حسابی داشته باشیم باید اول اینو بخونید .

و بعد............

منتظر ایده های ناب شما برای ایجاد یک توفان فکری در وبلاگمان هستم.

و امید وارم در پایان هر کداممان بتوانیم از یک ایده بزرگ  برای خلق یک کسب و کار صحبت کنیم.

در دنیا ی کنونی شکل کسب و کار ها به کلی تغییر کرده است دیگر کسی که بنشیند تا مشتری به سراغ او بیاید نمی تواند فروشنده موفقی باشد این جمله ای است که من از متفکرین بزرگ بازار در کتابها و جلسات و به نقل از انها  بارها شنیده ام .

فروش ها ی موفق بازار ها ی موفق می طلبد محصول خوبی که شناخته نشود و یا بعد از رفع نیاز مشتری با محصولات  کم ارزشی که با ان هر روز بم باران می شوند به دسترس انها برسد فروش موفقی نخواهد داشت . این در حالی است که تولید کننده های فراوانی وجود دارند که به صورت پراکنده با مشتریان پراکنده به مبادله های جزعی می پردازند ولی من شرکتی را می شناسم که محصولات انبوه و متنوعی را از تولید کنندگاه انها به صورت انبوه در اختیار دارد و با ارائه یک کارت الکترونیکی خرید به مشتریان خرید انها را از منابعی که در اختیار دارد سهل تر کرده و با تخفیف ها ی قیمتی که می گیرد و قیمتهای پایین تری که می تواند ارائه دهد فروش انبوه و سود کلانی دارد و هر روز هم فعالیت خود را گسترش می دهد. این شرکت با سرمایه اولیه اندک راه اندازی شد و اکنون نیز نیازی به سرمایه برای خرید ندارد در حالای که می تواند مبالغ فروش شرکتهایی که برای انها فروش انجام می دهد را نیز برای مدت اندکی و سرمایه گذاری های کوتاه مدت در اختیار داشته باشد این شرکت را اقای کیوان رستمی(6055687) پنج سال است که در مشهد راه اندازی کرده من کمتر از یک ماه پیش باانها در نمایشگاه فناوی  اشنا شدم .

شرکت کوچکی می شناسم که هر هفته چند بار با منزل ما تماس می گیرد و و لیستی از کالا های مصرفی را در اختیار ما می گذارد و خریدی راحتتراز سوپر مارکت نزدیک منزلمان برای ما و فروش ویژه ای هم برای خودش دارد این شرکت تنها چند منشی تلفنی تعدادی قرارداد با تامین کنندگان و لیستی از شماره منازل دارد که از طریق یک شرکت خدمات پست موتوری کالا های مصرفی را بعد از سفارش به ما می رسان .( شماهم می توانید شماره خود را در اختیار شرکت ما و شما قرار دهید 6033009)

جوانی در تهران بدون سرمایه اولیه و مکان , تعویض روغن خودرو شما را تنها با یک تماس تلفنی هر کجای شهر که باشید و در هر زمانی با هزینه معمول انجام می دهد و بااین کار او, دیگر نیاز نیست اول صبح یا اخر شب برای تعویض روغن وقت بگذارید چون موتور سوارهای او با تجهیزات تعویض روغن  در اختیار شما هستندو این یعنی استقبال از مشتری .

نتیجه گیری

می توان کار های بزرگ را حتی بدون سرمایه اولیه  تنها با در اختیار گرفتن امکاناتی که دیگران قبلا انها را فراهم کردند انجام داد و موفقیت ها ی  بزرگ حاصل کرد یا کاری کرد که حتی مدیر عامل بنز هم نمی تواند انجامش دهد.

بااین حال  به نظر من کسب و کار همه ی مثال هایی که گفتم می تواند ضعف های داشته باشد . چون به جای ایجاد بازار های کوچک وبا تهیه کنندگان پراکنده و فراوان و مشتریان کوچک تر می توانند بازاری شبیه انچه سه جوان فرانسوی  به کمک شرکت بنز خلق کردند داشته باشند .

ایده ای که من به ان فکر می کنم شناسایی ملزومات یکی از صنف های بزرگ شهر است که با تهیه  مواد اولیه تولیدی انها و خرید انبوه و ارزانتر و در نتیجه داشتن بازار بزرگ شناخته شده ان دست به یک فروش بزرگ بزنم .

در اخر نام این روش شناخته شده جهانی portal یا در گاه است وبا تحول بزرگی که خلق کرد باعث شده عصر کنونی را عصر تاریخ در گاهها بنامند.

و حالا...........

ایده ی  شما برای ایجاد درگاهتان چیست ؟ ایا مایلید با هم در مورد ان مشورت کنیم و شناختمان را از یک ایده کسب و کار به خلق یک کسب و کار برسانیم و هر کداممان مثل ان سه جوان فرانسوی تازه فارق التحصیل شده یک اقیانوس ابی خلق کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟

منتظر ایده های ناب شما برای ایجاد یک توفان در وبلاگمان هستم ................

با تشکر

نوشته شده از گنجینه حیات خلوت خودم

 

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام خسته نباشید.
بعضی وقت ها خواندن مطالب شما علاوه بر افزایش دانش من رو تو به روز کردن وبلاگ از طریق چشم هم چشمی که شده ترغیب می کنه ... ممنون
مقاله خوبی نوشتید . من هم کاملا موافقم که امروزه کسی موفق است که به دنبال مشتری برود نه اینکه بنشیند تا مشتری به سراغش بیاید . اما از طرفی به این اصل هم معتقدم که این در مورد کسب و کارهایی صدق می کند که به اصطلاح ما دست در آن زیاد است و انقدر عرضه از تقاضا بیشتر است که اگر ما مشتری را ((تور)) نکنیم رقبا پیش قدم می شوند . اما اگر یک کار جدید و یا بهتر بگم یه محصول جدید داشته باشیم چی؟ در اصل من دارم موازی با شما فکر می کنم ُ‌ برای دست آوردن بازار نیازی رو پیدا کنیم که دیگران درنیافته اند.
بازهم ممنون از مقالتون

بهزادمنش پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:54 ب.ظ

سلام
به مطلب خوبی اشاره کرده اید
ولی به نظر من حق با آقای علیرضا هست به دنبال محصول جدیدی باشیم بهتر است
البته من خودم به دنبال طریقه ارائه محصول به صورت نوین هستم
چون همین فکر کردن به محصول جدید انسان رو از حرکت و پویایی عقب میندازد.(البته اشتباه نشه منظورم این نیست که فکر نکنید.منظورم اینکه تمام وقت و فکرتون رو متمرکز نکنید به روی یک ایده).بنده اینو تجربه داشته ام
به نظر من برای آغاز کار ابتدا یه محصول رو انتخاب کنیم بعد به طرق نوینی که میتوان آن را ارائه کرد فکر کنیم.البته این رو هم باید مد نظر قرار بدیم.ایده ناب و عالی زیاد است برای کسب و کار ولی چه فایده تا عمل نباشه!
اگر به دنبال کاری هستید که سرمایه بر نباشه به کارهای خدماتی فکر کنید.و زمانی که تصمیم گرفتین سریعا وارد عمل شوید.
با این تفاسیر من هم بدجوری پایه هستم که در این مسیری که انتخاب کرده اید قدم بگذارم
باآرزوی موفقیت و پیروزی برای شما

سلام و درود بر شما از تحلیلتون ممنونم نظرم را در یادداشت شماره دوم ببینید.
باز هم متشکرم.
پاینده و پیروز باشید

فروه جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:46 ب.ظ

سلام
حرف علیرضا یعنی همان تئوری اقیانوس آبی که در جدیدا مطرح شده است. پیشنهادمیکنم کتاب استراتژِی اقاینوس ابی را مطالعه کنید.

سلام
مرسی خوش امدید .
من که دیگه روم نمی شد به شما سلام کنم بازم ممنون
لین اقیانوس ابی را می زارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد