وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

تشکر و نقد بر یادداشت شما (شماره دوم)

این یاداشت براساس نظر اقای بهزادمنش از جست و جوی فرصت ها درعصر پورتال ها نوشته شده .

و با تشکر از نظر شما

- من از پیشنهاد خوب اقای بهزادمنش که نباید فقط روی یک ایده متمرکز باشیم متشکرم و موافق موافقم. ولی از طرفی تا روی یک ایده متمرکز نباشیم نمی تونیم اونو به سرانجام برسونیم وجدی بودی در کارها لازمه موفقیت است.

- ازارائه محصول به روش نوین گفته بودید درواقع این همون تحقیق و جستجوبرای ساختن پورتال هاست که تا اینجا می شه بخش مهمی از انتخواب نوع درگاه ما.درواقع یافتن یک فرصت برای ایجاد یک درگاه.

- در مورد (پیدا کردن محصول جدید وبعد ساختن بازار). اگر منظوربازاری جز درگاه است که می شه یه نظریه جدیدترو شاید موفق تر.ولی اگر منظورپیدا کردن محصول خوب باشد در عصر پورتالها هدف ایجاد بازاری نوین برای ارائه یک محصول است حالا اون محصول می تونه حتی چیزی باشه که در شکل های قدیمی بازار فروش خوبی نداشته یا در واقع محصول خوبی هم نبوده اما این نوع جدید بازار امکان موفقیت فروش را در قالبی جدید فراهم می کنه .

در واقع یک روش داریم که با انواع محصول می تونه در گاه های متنوع ایجاد کنه وحتی محصولات ناکارامد را به فروش برسونه.

- طبق نظر اقای بهزادمنش این یه کار خدماتی است که نیاز به سرمایه چندانی ندارد و عموما سرمایه درگردش ارائه دهندگان اصلی محصول هم می تونه دراختیار دارندگان این بازار قرار بگیرد و این هم می تونه از عوامل موفقیت باشه.

- اما اماری هست که فقط در تهران نشون می ده 95درصد افراد این شهر سرمایه ای بیش از 10میلیون ریال در حساب بانکی شان به صورت راکد دارند(این متوسط موجودی نیست کمترین انها است) که خوشحال می شن در اختیار ایده های ناب شما قرار بدن و از طریق اون در امدی هم داشته باشن پس در کشور ثروتمندی مثل ایران نباید نگران نداشتن سرمایه بود .

با تشکر (حیات خلوت)

نظرات 3 + ارسال نظر
یک دونده پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ب.ظ

بعد از سه چهار ساعت زبان خواندن دو تا پست جالب در وبلاگ عطار خوندن هم تفریح و هم درسه.
ازتون ممنونم. فقط بهتون پیشنهاد می کنم که یکم باز هم کوتاه تر بنویسید و مستقیم به مصادیق اشاره کنید.
فضای ذهنی ما انباشته از اطلاعات و ایده ها و نظرهاست, اما لازم نیست که همه ی آنها را عرضه کنیم. همانطوریکه برای تولید یک محصول جدید شما باید به فهم مشتری از محصول جدید هم اهمیت بدید و فقط به آمال و آرزوهای خودتون فکر نکنید.
بنابراین برای فرآورده های ذهنی تان مثال بزنید مصداق بیاورید تا بقول انگلیسی ها از حالت سابجکتیو یا ذهنی به حالت آبجکتیو یا قابل لمس تبدیل بشه.
در ضمن به نظر من بهتر است به جای کلمه ی تاریخ درگاه ها که به دلیل داشتن کلمه ی تاریخ بیشتر به گذشته برمی گرده از کلمه ی عصر درگاه ها یا عصر پرتال ها استفاده کنیم.
ادامه بدید.

از تذکر خوبتون خیلی ممنون .
حالا که فکر می کنم می بینم خیلی توضیح واضحات دادم ببخشید . امیدوارم مثال زدنم را هم بتونم یکم بهتر کنم شما به تازه کار بودنمان ببخشید استاد.
سعی می کنم مشتری مدار باشم .
با عذر خواهی مجدد

بهزادمنش دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:29 ب.ظ

باتشکر از توجه شما سرکارخانم صباغ
فکر میکنم شما خوب متوجه منظور بنده نشده اید.انشالله طی چند روز اخیر یه مطلب مفصل از طرز فکر خودم در رابطه با موضوع جذابتون ارائه میدم
موفق و پیروز باشین

مرسی درست می گید.خودم هم فکر می کنم این کار را بکنید بهتر
ببخشید و متشکرم.

بهزادمنش دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:15 ب.ظ

در ابتدا باید تشکر کنم از مطبتون
محصول محصول محصول واقعا این چیزی نیست که من بهش فکر میکنم
به نظر من ارائه محصول یه فن هست یه هنر.که اگر خوب به کلیات آن مسلط بشیم تقریبا نیم راه رو رفته ایم
به این خاطر میگم فن کلی فروختن. که اگر فردا محصولمون رو عوض کردیم به مشکل نخوریم.و لازم به ذکر است که تجربه خیلی در کار فروش به ما کمک میکنه
البته این نظر بنده است و هزاران انتقاد ریز و درشت به آن میباشد
امید آنکه این مباحث و تبادل اطلاعات مفید فایده واقع بشود
باعرض بهترین تشکر ها برای شما

منهم از از فن کلی فرختن می گم . نظر شما هم تا اونجا که من می دونم درسته من که قبول دارم .ولی اگه باز چیزی را اشتباه فهمیدم تعارف نکنید بگید بهتر سوتی هامو درست می کنم.
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد