وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

لینک های اقیانوسی

یه توضیح کوچولو درمورد اقیانوسها :

به ‌رغم سقوط دیرپای صنعت سیرک، سیرک دو سولِی ‌(سیرک خورشید) در ده سال گذشته با بازآفرینی خود همراه با سودآوری، درآمدش را 22 برابر کرده است. به جای رقابت در میدان بسته صنعت کنونی یا کوشش در قاپیدن سهم و مشتری دیگران، دو سولِی بازاری ویژه آفریده که رقابت در آن بی‌معنا است.
این سیرک چیزی را آفریده است که نویسندگان مقاله بدان عنوان اقیانوس آبی داده‌اند: جایگاهی ناشناخته در بازار سنتی. در اقیانوس آبی به جای جنگیدن برای بازار، آن ‌را می‌آفرینیم. در این‌گونه بازارها، فرصت رشد پرشتاب و سودآوری فراوان است. در اقیانوس سرخ (صنایع موجود و شناخته‌شده) شرکت‌ها برای ربودن سهمی از تقاضای مشخص و موجود به رقابت می‌پردازند. با افزایش شلوغی و تنگ‌شدن عرصه بازار، امکان رشد و سودآوری نیز کاهش می‌یابد. فراورده‌ها رفته‌رفته حالت کالاهای بی‌نام (بی‌هویت) به‌خود می‌گیرند و رقابت فشرده، آب اقیانوس را خونی و سرخ رنگ خواهد کرد.
برای آفرینش اقیانوس‌های آبی دو راه داریم: یکی برپا کردن کسب‌وکاری نو و بی‌سابقه، مانند ای.‌بِی در صنعت حراج برخط. راه معمولی‌تر، آفرینش اقیانوس آبی در میانه اقیانوس سرخ با گسترش مرزهای صنعت کنونی است.
نویسندگان مقاله در پژوهش بیش از 150 شرکت از گروه اقیانوس آبی دریافته‌اند واحد سنتی تحلیل راهبرد (یعنی تحلیل شرکت یا صنعت) در توجیه چگونگی و چرایی پیدایش سازمان‌های اقیانوس آبی محدودیت‌هایی دارد. به جای آن، تحلیل «حرکت راهبردی» را مناسب دیده‌اند که به تصمیم‌گیری و اقدامات مدیریتی در تولید پیشنهادهای عمده و بازارساز برمی‌گردد.
ساختن
اقیانوس آبی، اَنگ‌آفرینی را هم به دنبال می‌آورد. راهبرد و حرکت به‌وجود آوردن یک اقیانوس آبی آن‌چنان توانمند است که به پیدایش اَنگی نیرومند و ماندگار برای ده‌ها سال ختم می‌شود.

به این لیک ها سر بزنید سفارش دوبل شده .


کتاب استراتژی اقیانوس ابی


خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس ابی

نظرات 1 + ارسال نظر
بهزادمنش دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:42 ب.ظ

خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد