یک دونده, اولین جمله ای که از ایشون شنیدم :هر طور در مورد خودت فکر کنی دیگران در مورد تو همانطور فکر می کنند.*** و اخرین جمله تا الان:اینقدر از این شاخه به اون شاخه نپر!!!*** محمد مهدی کبریتی : این نیز بگذرد*** مجتبی ثاقب: رنگین کمان از آن کسانیست که تا آخرین قطره زیر باران می مانند.*** محسن بهزادمنش: از دل نرود هر آنکه از دیده رود***. مرجان سالاری: همیشه فکر می کردم پشت دیوارهای بلند آدمهای بزرگ زندگی می کنند،ولی حالا می دانم که بلندی دیوارها به خاطرکوچکی آدمهاست *** مهدی استاجی: صبح ماجرای ساده ایست،گنجشک ها بیخود شلوغش کرده اند.***ریحانه صباغ طبسی: به هر جایی که رسیدید ...سپس رویایی بزرگتر بسازید...این رمز بقای شادی و زندگی است.*** Greetings to the authors of the international marketing group blog.Please send your beautiful words for me through the blog post for inclusion in this section.Thanks-Sabbagh Tabasi

تصمیم گیری درمورد عرضه محصولات به بازارهای جهانی - وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل
جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389
توسط: مهدی

تصمیم گیری درمورد عرضه محصولات به بازارهای جهانی


 مفاهیم زیر بنایی قیمت گذاری :فهرست زیر هشت نکته قیمت گذاری را در بازار های خارج از کشورمورد توجه قرار می دهد که عبارتند از:

 1.آیا قیمت نشان دهنده ی کیفیت است؟

2.آیا قیمت رقابتی است؟

3.شرکت باید بین اهداف قیمت گذاری نفوذ در بازار کدام یک را بررسی کند؟

4.شرکت چه نوع تخفیف و تعدیل قیمتی را باید به مشتریان بین المللی خود ارایه کند؟




برایت دعا می کنم که ای کاش خدا از تو بگیرد هر آنچه را که خدا را از تو می گیرد


5.آیا باید قیمتها در بازار های مختلف متفاوت باشد؟

6.آیا دولت کشوری که در انجا شرکت فعالیت میکند قیمت را منطقی ارزیابی میکند؟

7.اگر هزینه افزایش یا کاهش یابد شرکت کدام شیوه قیمت گذاری را مورد توجه قرار میدهد؟

8.آیا قانون بازار شکنی کشور خارجی مشکل ایجاد نمی کند؟

 

راهبردها و اهداف قیمت گذاری جهانی :

هدف کلی از قیمت گذاری افزایش سود و فروش شرکت در سطح جهانی می باشد.

 

قیمت گذاری در حد بالا:

راهبرد قیمت گذاری در حد بالا عبارتست از تلاش آگاهانه جهت دستیابی به یک بخش از بازار که علاقمند به پرداخت قیمت بیشتر برای محصول هستند.این راهبرد در مرحله ی معرفی مورد استفاده قرار میگیرد .یکی از اهداف این راهبرد قیمتگذاری حداکثر کردن درامدها با توجه به حجم محدود محصول تولیدی و هماهنگ نمودن تقاضا با عرضه می باشد.هدف دیگر تقویت ادراک مشتری از ارزش بالای محصول است.

 

قیمت گذاری نفوذ در بازار:

در این راهبرد شرکت از قیمت به عنوان یک اسلحه رقابتی جهت کسب موقعیت برتر در بازار ابهره می برد .شرکت هایی که برای اولین بار اقدام به صادرات می کنند نمی توانند از این راهبرد بهره ببرند زیرا این بدین معنی است که برای مدت زمان معینی محصول ممکن است با ضرر فروخته شود.

 

راهبرد قیمت گذاری حفظ بازار :

این راهبرد اغلب توسط شرکتهایی که می خواهند سهم خود را در بازار حفظ کنند مورد استفاده قرار می گیرد.با استفاده از این راهبرد شرکت در هر بازاری قیمتهایش را با توجه به قیمتهای رقبا تعدیل میکند.

 

راهبرد قیمت گذاری هزینه به اضافه شود:

شرکتهایی که برای اولین بارشروع به فعالیت در سطح جهانی می کنند اغلب از این راهبرد در جهت ایجاد جای پای قوی در بازار های جهانی بهره می برند.شرکتهایی که از این راهبرد بهره می برند روشهای زیر را بیشتر مورد توجه قرار می دهند :

الف.روش قدیمی که روش هزینه یابی تاریخی میباشدکه برابر آن هزینه ها مجمع هزینه های تولید مستقیم و غیر مستقیم و هزینه های ثابت می باشد.

ب.در سالهای اخیر از روش هزینه یابی دیگری استفاده می شود که آن را روش هزینه یابی تخمین آینده مینامند .

در راهبرد قیمتگذاری هزینه به اضافه سود شرکتها کلیه هزینه های تولید و حمل و نقل و ......را محاسبه و درصدی را به عنوان سود به آن اضافه میکنند.مزیت روشن استفاده از این روش سادگی و سهولت آن می باشد.

معایب استفاده از هزینه یابی تاریخی آن است که در این روش تقاضا و شرایط رقابتی در بازار های هدف نادیده گرفته می شود.

بازار شکنی یا دمپینگ یکی از موضوعاتی مهم در راهبرد قیمت گذاری جهانی است.مقررات ضد بازار شکنی ،بازار شکنی را فروش محصولات وارداتی با قیمتی کمتر از بازار داخلی تعریف نموده است.تعدادی از کشورها از قوانین ضد بازار شکنی به عنوان یک ابزار شروع برای حمایت از شرکتهای خود در برابر شرکتهای خارجی استفاده می کنند.  

 

منبع:مدیریت بازاریابی جهانی /نوشته وارن جی کیگان/ترجمه دکتر عبدالحمید ابراهیمی





Powered by WebGozar

تماس با ما