وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

تصمیم گیری در مورد تبلیغ محصولات در بازار های جهانی


 تبلیغات و نام گذاری جهانی محصولات:

تبلیغات عبارت است از:ارتباط و معرفی غیر شخصی محصولات و یا خدمات از طریق رسانه های عمومی در مقابل دریافت وه برای موسسات انتفاعی و یا غیر انتفاعی و یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.محصولاتی که دارای قیمت پایین تری هستند و به دفعات خریداری می شوند نیاز به تبلیغات گستردهای دارند تا مصرف کنندگان همواره در مورد محصول فکر کنند.

تبلیغات جهانی موجب می شود که از صرفه جویی های ناشی از تبلیغات انبوه در سطح جهانی و دسترسی به کانالهای توزیع مناسب بهره مند گردند....



برای بلند شدن باید خم شد،اگر گاهی مشکلات تو را خم کرد،بدان آغاز ایستادن است...!


 

محتوای تبلیغات جهانی:

در هنگام ایجاد ارتباط با مشتریان در هر نقطه ای از جهان چهار مشکل عمده وجود دارد که عبارتند از :

1.پیام ممکن است به افراد مورد نظر نرسد.

2.پیام ممکن است به مخاطبان هدف برسد اما احتمال دارد به خوبی درک نشود و یا این که در مورد محتوای آن سوتفاهم ایجاد شود.

3.پیام ممکن است به مخاطبان برسد و درک نیز گردد اما نتواند آن ها را ترغیب نماید تا برابر خواسته فرستنده عمل کنند.

4.اثر بخشی پیام ممکن است به علت عوامل مزاحم وشلوغی کاهش یابد.

 

انتخاب یک شرکت تبلیغاتی :

در انتخاب یک شرکت تبلیغاتی موضوعات زیر باید مورد توجه قرار بگیرد:

1. سازمان شرکت تبلیغاتی:شرکتهایی که غیر متمرکز هستند ممکن است به شعب محلی اختیارات زیادی را تفویض کنند.

2.پاسخگویی ملی:آیا شرکت تبلیغاتی با فرهنگ و عادات خرید یک کشورخاص آشنا است.

3.توانایی پوشش بازار

4.هدف شرکت خریدار خدمات تبلیغاتی:شرکت خریدار خدمات تبلیغاتی چه نوع آگاهی از نشان محصول را می خواهد ایجاد کند.

 

جاذبه های تبلیغاتی و ویژگیهای محصول:

تبلیغات باید جاذبه هایی از محصول را که در محیط بازار هدف مربوط و موثر است را مخابره نماید.

از آنجایی که محصولات اغلب در بازار های گوناگون در مراحل مختلف عمر خود هستند و به علت این که اختلافات زیربنایی فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی در بازار های مختلف وجود دارد لذا جاذبه های یک محصول ممکن است در بازارهای مختلف متفاوت باشد.اگر تبلیغ کننده می خواهد مهمترین ویژگیهای محصول را برای هر یک از بازار ها مخابره نماید پیامهای تبلیغاتی او نباید از جاذبه های یکسان برای محصول یا پیشنهاد فروش نیاز داشته باشد.تبلیغات موثر ممکن است به ارایه یا اجرای اخلاق با استفاده از جاذبه های زیر بنایی محصول یا پیشنهاد فروش نیاز داشته باشد.

 

موانعی که بر سر راه فعالیتهای تبلیغاتی وجود دارد عبارتند از :

موانع فرهنگی،موانع ارتباطی،مشکلات قانونی(مثلا در فرانسه نمی توان از بچه ها برای تبلیغات محصول بهره برد)،موقعیت رقابتی و مشکلات اجرای تبلیغات.

هر چقدر که تعداد خریداران محصول کمتر باشد اهمیت تبلیغات به عنوان یکی از عناصر آمیخته فعالیتهای تشویقی و ترفیعی کاهش مییابد.

 

منبع:مدیریت بازاریابی جهانی /نوشته وارن جی کیگان/ترجمه دکتر عبدالحمید ابراهیمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد