وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

مشتری مداری

هیچ رمز و رازی در کار نیست. هیچ چیزی هم ارزان، شانسی و اتفاقی به ست نمی آید.عملکرد موفق ترین و قدرتمند ترین شرکت های تولیدی و خدماتی داخل و خارج از کشور را که بررسی کنیم، متوجه می شویم آنهایی که گوی و میدان را از رقبا ربوده اند بیشتر فکر کرده اند، بیشتر تخیل دارند و شاید در یک گام بیشتر به فکر مشتری بوده اند تا به فکر پول در آوردن


بطور کلی رموز اصلی موفقیت در جذب مشتری را می توان در 10 اصل ذیل خلاصه کرد :

1) اولین خواسته مشتری احترام است .

2) مشتری در نگاه اول خود ظاهر آراسته، مرتب، منظم و تمیز کارکنان و محلی که در آن وارد می شود را می سنجد .

3) عرضه تمامی کالا و خدمات مورد نیاز مشتری می تواند اطمینان وی را به شما افزایش دهد .

4) برای مشتری کیفیت خدمات از مهمترین عوامل مراجعه است .

5) قیمت خدمات و کالا نیز از فاکتورهای مهم مدنظر مشتری است .

6) مشتری انتظار دارد در حداقل زمان ممکن خدمات ارائه شده را دریافت کند و از طولانی شدن این زمان هراس دارد .

7 ) دستیابی مشتریان به رده های بالاتر می تواند آنها را برای مراجعات بعدی مصمم تر کند .

8) ایجاد تحول و تنوع در محیط کاری بر اساس پیشنهاد مشتریان، آنها را در همکاری ترغیب می کند .

9)میزان رضایت کارکنان عامل اصلی برای رضایت مشتریان است .

10) ایجاد روح اعتماد و صداقت در محیط کار از پارامترهای استوار مشتری مداری است و باید به این نکته ایمان بیاوریم که حیات اقتصادی هر سازمانی و شرکتی به رضایت مشتریان وابسته است و بدون حضور مشتری به بن بست می رسد .

در یک کلام بگویم مشتری باید اول فروشنده رو بپسندد بعد جنس ارائه شده توسط آن

تا به حال به این موضوع دقت کردین چرا مشتری باید از شما خرید کند چرا ازهمکار شما خرید نکند؟تحقیقات نشان داده بیشتر مردم در همان ۳ دقیقه اول تصمیم میگیرند که خرید بکنند یا نکنند(منظورم درصد تصمیمشان که از شما بخرند یا نه)اینجاست که مقایسه بین فروشندگان پیش می آید هرکس مزیت رقابتیش بیشتر باشد او موفق تر است.

دوست دارم قدری به موضوع فکر کنید بعد ما نظرات سازندتون من رو خوشحال کنید ممنون


نظرات 4 + ارسال نظر
وزیر ی شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ق.ظ

با تشکر از شما مطلب شما خیلی مفید بود

نیکرو شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:20 ق.ظ

جالب بود اما کاش در قسمتهایی که احتاج به توضیح داشت توضیح بیشتری می دادین تا کلی نباشد

یک دونده شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:15 ب.ظ

خیلی خوب است. خانم صفوی.
این مطلب را از کجا خوانده اید . کاشکی آدرس منبع و لینک آنرا هم در پایین مطلبتان قرار می دادید.
در ضمن از خانم وزیری و آقای نیکرو هم دعوت می کنیم که به عضویت وبلاگ در آیند و همچنین نمره خودشان را تا پایان امشب برای من ایمیل کنند.

بهزادمنش دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:36 ب.ظ

در ابتدا ورود شما را به وبلاگ خودتون تبریک میگویم امید آنکه با مطالب مفید و سازندتون ما را بهره مند فرمایید
طرز فکر جالبی دارید با بخشی از آن موافقم مشتری ابتدا باید از فروشنده محصول خوشش بیاید بعد رقبت پیدا میکند تا جذب محصول مورد نظر بشوند به همین علت است که مدیران بزرگ فروش به ظاهر آراسته و مرتب تاکید دارند
موفق و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد