وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

باهوش ترین مرد جهان

چند روزپیش مطلبی را در یکی از مجلات موفقییت خواندم که خیلی جالب بود به همین علت این مطلب را برای شما دوستان گذاشتم تا شما هم کمی روی این مطلب فکر کنیدو نظرات خود رو در این مورد بیان کنید. 

  

 

از انجا که ضریب هوشی انسانهای معمولی بین ۸۵تا ۱۱۵ است فردی که ضریب هوشی ۲۵۰ داشته باشد قطعا نابغه محسوب میشود. 

ویلیام جیم سایدیس باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسددر ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کندو در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شد .وی در سال ۱۸۹۸ در امریکا به دنیا امد ودر سن۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت .اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبانها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خ ود را از انظار عمومی دور کردو از ریاضیات هم دلزده شد. از دیگر ویژگی های او نیز این بود که در۱۸ ماهگی نیویرک تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند .ناگفته نماند ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵تا ۲۰۰ است ولی سایدیس دراین زمینه رکورد باهوشترین های دنیا را شکسته است .برای نمونه بد نیست بدانید  که ضریب هوشی گالیله را۱۸۰ تخمین میزنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیانگذار  شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰است . 

به نظر شما دوستان ضریب هوشی ایرانی ها چند است؟ 

و ما ایرانیها از چند درصد مغزمان استفاده میکنیم؟

نظرات 13 + ارسال نظر
مرجان سالاری سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ب.ظ

مطلب خوبی بود .همه میگن ضریب هوشی ایرانیان خیلی بالاست ولی از درصد کمی از اون استفاده میکنن.من در یک همایشی شرکت کردم که مسئول همایش میگفت اگر انسان سه تا از جرقه های ذهنشو بارور کنه از نظر کا میلیاردر میشه

ریحانه صباغ طبسی سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ب.ظ

چند وقت پیش شبکه خبر خودمون داشت با یه ژاپنی صحبت می کرد .
یه دفعه شنیدم که مترجم داره از زبان ژاپونی می گه (البته ما در سراسر جهان به باهوشی و سخت کوشی معروفیم ) دلم می خواستم می تونستم بهش بگم بابا دیگه لااقل تو ایران این حرفو نزن شما ها کجا با هوش تر از ایرانی ها هستید .بعد دیدم خوب می شه به سخت کوشی شون بخشش قائل شد اخه هوش اک به چه درد ما ایرانی ها خوده ولی اونا از همون یکم هوششون بیشتر از ما استفاده کردند.که اونم از سخت کوشی .پس بی خیال ضریب هوشی به قول یه استادی انیشتن هم از ۶درصد مغزش بیشتر استفاده نکرد یعنی ما همون ۶درصد هوش را هم نداریم که به انیشتن برسیم؟؟؟؟؟

مهدی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:08 ق.ظ

جالبتر اینه حتی دانشگاه های خارجی به شدت رو نبوغ ایرانی ها احاطه و تایید دارن تا جایی که برای پذیرش گرفتن از یکی از دانشگاه های معروف انگلستان دیدم برای ایرانی ها نمره آزمون زبان بالاتری میخوان!!!

هیچ میدونستین چرا باید برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های غربی بریم پدرمون رو برای تافل و آیلتس دربیاریم؟ به خاطر همین چشم بادامی هاس که مام بدبختیش رو باید بکشیم

ایرانی ها تنها ردم دنیا هستن که انگلیسی رو بدون لهجه میتونن حرف بزنن.ولی کشورهای شرق آسیا اونور آب که میرن با زبان به مشکل برمیخورن و به همین دلیل حداقل نمرات آزمون زبان برای دانشگاه های اروپایی آمریکایی غالبا بالاست
پس از همین جا بدونین که اینا به گرد ایرانی ها نمیرسن ولی متاسفانه ما ایرانی ها چیزی رو آماده میخوایم و تنبل هستیم

بالاخره با خودم کنار اومدم بجای مژگان جون اینجا جواب بدم. ببخشد مژگان عزیز
سلام من ریحانه ام
می خواستم بگم گاهی حرفهای غرور افرین می شنوم از شما مرسی
خیلی خوشم اومد راست می گید هیچ ملتی به گرد پای ما ایرانی ها در هیچ زمینه ای نمی رسه البته اگرخودمون بخواهیم .
راستی من واقعا نمی دونستم ما می تونیم تو زبان بین المللی این قدر موفق باشیم اینو که گفتید حسابی امیدوار شدم دارم به پذیرش گرفتن فکر می کنم!!! ولی می دونستید انگلیسی تو ایران زبان هفدهمه.
به حر حال فکر کردم بد نیست طرحی که برای انجمن علمی دارید (امکان های ادامه تحصیل )را البته بعد ازاجازه استاد -فقط یه کوچولو -اینجا هم پیاده کنید.
متشکرم

مهدی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ق.ظ

راستی کسی از دختر بیل گیتس خبر نداره؟

اگه اخلاقاشو خوب کنه میتونم یکی دو تا خواستگار از تو کلاس براش بفرستم

اگه کسی از دختر بیل گیتس خبری داشت بده تا دوستان از بیخبری دربیان

مژدگانی هم میدم هاااا

ریحانه صباغ طبسی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:35 ق.ظ

اقای بیل یه جایی تو اینترنت تمام خاطرات که نه تمام کارهاواتفاقات روزمره خودشون و خونوادشون را می نویسند تا از شر سوالات مختلف کره ای ها که به دنبال راهی برای مثل ایشون بودن می گردن راحت بشن.
ما ایرانی ها که البته دنبال ادم های موفق برای الگو گرفتن و پیشرفت نیستیم ولی شاید همین هم که شما به دنبال دخترشون هستید باز خودش یه برکتی داشته باشه.بهر حال ارزو بر جوانان عیب نیست حتی از نوع معیوبش.
ولی جدی گفتم بچه ها بد نیست یه کم در مورد ادم های موفق هم بدونیم حالا گیس و خونواده محترم را نمی گم .
کسی در مورد خیامی ها یا لاجوردی ها می تونه به ما اطلاعات بده من خیلی دوست دارم این دو خانواده موفق ایرانی یا خونواده هایی مثل اونها را بیشتر بشناسم راستی می تونیم یه تحقیقی هم درمورد رئیس پدیده شاندیز بکنیم می گن ادم خاصیه...
ببینم کی پیش قدم می شه؟؟؟؟؟(البت خودم هم هستم)

پاسخ: چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ق.ظ



بابا شماها خیلی با حالین فکر نمیکردم این همه نظر درباره مطلبم دریافت کنم مرسی راستش زیاد وقت نمیکنم بیام تو وب مطلب بزارم ولی سعی میکنم مطالبی که میزارم هر چند کوتاه ولی بدرد بخور و مفید باشه. ریحانه جان ممنون به جای من پاسخگو بودین .

مهدی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ب.ظ

من ۲تا از فامیلامون که دکترای زبان انگلیسی هستن((یکی تو فردوسی یکی تو علامه تهران)) اینو بهم گفتن و خودشونم که صحبت میکنن واقعا نمیشه بفهمی اینا ماله کشوری هستن که زبون اولشون انگلیسی نیست.زبان انگلیسی تو ایران صدم هم که باشه الان ملت کم کم دارن به فکر این میفتن که بچه هاشونو بفرستن کلاس زبان

فکر کردن به آینده بگین خیلی جالبتر از فکر کردن برای پذیرش هستش.
طرح راهنمایی بچه ها برای پذیرش که حتما((ما کلا وقف عام هستیم))


ایشالله حدود ۱۰ روز دیگه ترم جدید شروع میشه و فعالیت مستمر خواهیم داشت ـالبته برای بچه های موسسات دیگه شاید مفید باشه که اینجا مکطلب مربوط به پذیرش رو ببینن ولی اونا هم میتونن حضورا بیان دانشگاه خودمون تو انجمن علمی

خانوم صباغ در وصف مدیر پدیده شاندیز همین بس که که تو عمان وکشورهای عربی داره دنبال سرمایه گذار میگرده طفلک((اینو مستند گفتم هاا)) راجب دختر بیل گیتس هم باید تا کالیفرنیا بریم یه سر ـالبته استاد رو چند تا از بچه ها رو هم به عنوان بزرگتر میبریم

راجب نظر آخری
مژگان خانوم((فامیلیتونو نمیدونم)) کلا همه بچه ها باحال هستن.اصلا دانشجوهای استاد قربانزاده مثل خود استاد حرف ندارن
شما هم سعی کنین بیشتر بیاین و سر بزنین

بهزادمنش چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ب.ظ

سلام
اوه اوه چه خبره کولاک کردین خانوم صفوی
اگه نظر من رو بخواین از لحاظ بهره هوشی ساکنین شمال کشور از بهره هوشی بالا تری برخوردارند هرچه به مناطق گرم و خشک نزدیکتر بشیم بهره هوشی افراد کمتر میشه ولی با قاطعیت میتونم بگم در مورد تلاش و کوشش دقیقا برعکس میباشد.اینجاست که به جواب سوال دومتون میرسیم خوب مسلما هر چه پر تلاش تر اند استفاده بیشتری از مغزشون میکنند.
حالا یه نکته ای: اگه کمی دقت کنید میبینیت در متن شما تمام مثال ها از جنسیت مذکر میباشد چرا؟ واقعا چرا؟!
شوخی کردم ولی اگر موافق باشید همینجا توی وبلاگ یه برنامه تست هوش راه بندازیم!!البته اجباری نیست برای خانوم ها! فقط یه دعوت دوستانه است
با آرزوی موفقیت و پیروزی

ریحانه صباغ طبسی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ب.ظ

سلام من دوباره اومدم (اینجا شده شبه تالار گفتگو )
اقای بهزاد منش یه چیزی می گید بعد زود اظهار پشیمونی می کنید که جواب نگیرید و الکی پیروز باشید.زکی.
دلیل اینکه فقط از اقاییون گفته شده روشن درست به همون دلیلی بر می گرده که اطلاعات مربوط به کشور هایی است که شاخص بالایی از بهره هوشی در اونها نیست که به خانم ها مجال بودن در عرصه داده بشه تا خودی نشون بدن .در ثانی اینجا باز می رسیم به همون حرف اول من و اخر خودتون یعنی تا تلاشی نباشه سنجیده بهره هوشی هم ارزشی نداره البته به شرطی که امکان تلاش هم باشه.
درضمن من بااینکه می دونم تو این سرزمین علوم انسانی محترم بیشتر سلول های خاکستری مغزم سفید شدن رنگ دندونام بازم پایه تست هوش هستم البته شما می تونید جوابشو واسه خودتون نگه دارید .برای حفظ ابروی اقاییون محترم می گم چون من می دونم هوش برنامه نویسی دارم والبته تست های شما نمی تونه سنجش کاملی برای هوشهای مختلف باشه.
به هر حال به نکات خوبی اشاره کردید من هم قبول دار.
مممنون

بهزادمنش پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام
میبینم که دست گذاشتم روی نقطه ضعف خانوما
شوخی کردم به خودتون نگیرید.ولی واقعا اگه پایه تست هوش هستید با استاد هماهنگ کنید.ایشون سوالات رو انتخاب کنند.همه خانوما یه طرف ماهم یه طرفخیلی خوب ۳به۰شما جلو من خیلی دل نازکم طاقت اشک خانوم ها رو ندارم

ببخشید خانوم صفوی مطلب شماهم تبدیل شده به میدون مبارزه(البته مبارزه علمی و سالم) من که بدجوری آماده امشما خانوم هارو نمیدونم
موفق باشید

مرجان سالاری پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ب.ظ

کور خوندید آقای بهزادمنش واقعا همه جا مشخصه خانوما باهوش ترند البته بلانسبت استادمحترم این با نظرتون در .

بیا بیرون .چرا طلا ها رو نفرستادی من منتظرم رفتی وب گردی .بعدا حال این اقایون را می گیریم بزار یه کم شاد باشن.
ببخشید من ریحانم

پاسخ جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ب.ظ

آقای بهزاد منش شما ما خانم ها رو خیلی دست کم گرفتید خانم ها نیازی به تست هوش ندارن بدون تست هوش هم ضریب هوشیشون 250 است.بهتر تست هوش رو برای اقایون بزارن نه خانم ها.
برای اون بخش از حرفاتون که چرا مطلب من در مورد اقایون بودنه من مطلب در مورد زنان موفق هم زیاد دارم نمو نه اش (مادم کوری وهلن کلر .....)

مرجان و ریحانه عزیز ماشا اله شما دو نفر خیلی فعالین من هر جا رفتم شما دو نفر یه نظری داده بودین این خیلی خوبه خیلی نظراتتون عالی موفق باشید من تا شما دو نفر را دارم غمی ندارم ....

بهزادمنش یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:51 ق.ظ

اوه اوه چه اعتماد به نفس بالای((البته کاذب))
اگه مطلب دارین ارائه بدین بی صبرانه منتظریم(در ضمن مادم نه:مادام)
خدا ریحانه خانوم و مرجان خانوم رو براتون حفظ کنه.
اگه من به جای شما بودم لااقل دوتا نظر واسه مطلباشون میدادم منباب قدر دانی عرض کردم. ببخشید فوضولی کردم شما خودتون ماشالله استادین
باآرزوی موفقیت برای همه خانوم های که از بهره هوشی بالای برخوردارن ولی.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد