وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

تبلیغات و اثار ان بر فروش

وقتی رقم چند میلیارد دلاری ژاپنی‌ها در تحقیقات بازار ژاپن و جهان را مرور می‌کنیم وقتی در ژاپن 60هزار کالا رنگ شناسایی می‌شوند حضور چندین دختر و پسر جوان ژاپنی در کنار صف مسافرانی که از جده عازم تهران بودند، پرسشگران از ایرانیان می‌پرسند چه خریده‌اید و چقدر پول داشته‌اید و روی کاغذهای خود علامت‌گذاری می‌کردند. ژاپنی‌ها برای آینده بازار ایران چه خوابی‌ دیده‌اند این مهم به ما می‌آموزد که هرگز بدون شناخت بازار نباید وارد پروسه تولید، تبلیغ و توزیع شویم.

نظرات 7 + ارسال نظر
مژگان چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:16 ب.ظ

سلام فریاد ازاد من هم با شما موافق هستم بیشتر از اون که یک کالا به چشم بیاد تبلیغات در مورد اون کالا افراد رو جذب میکنه ولی ما نباید تنها به تبلیغات در مورد اون کالا اکتفا کنیم شاید این تبلیغات گول زننده باشن پس جستجو علمی در مورد اون کالا هم خیلی مهم.

بهزادمنش چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام بر فریاد آزاد تازه نفس.مختصر گفتی ولی مفید بود.
من به واقع به این سخن اعتقاد دارم که نود درصد از سرمایه گذاری باید به تبلیغات اختصاص داده شود البته در تبلیغات تحقیق و بررسی نقش اصلی رو بازی میکنه به نظر من اگه نظر سنجی ها و بانک اطلاعاتی قوی داشته باشیم در امر تبلیغات بسیار قوی تر عمل میکنیم.
موفق و پیروز باشید

صفایی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ب.ظ

سلام
نکات مثبت را دوستان گفتند ولی یک نکته:
ژاپنی ها امروزه بر روی تولید علم بیشتر کار میکنند و متمرکز شدن بیشتر بر روی صنعت هایتکنولوژی

شاید تشابح چهره ژاپنی ها و چینی ها بوده
ولی اگر بخواهیم بر روی نوع و روش عملکرد صحبت کنیم کار بسار جالبی بوده

استفادها بردیم

مهدی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ب.ظ

واقعا مطلب جدید بود دوست عزیز ـ ای کاش خودتونو بهتر معرفی میکردین

اما واقعا حال کردم از این کاره ژاپنی ها ـببینید کجا اومدن دیدین ایرانیها رو پیدا کردن؟در یه سفر زیارتی و در جایی که ایران یها به هر حال تحت عنوان بازار خارجی براشون معنی میده؟طفلک بیشتر حجاج فکر میکنن از اونجا جنس بخرن بهتر و ارزونتره!!!! ولی واقعا این دور برد بودن اهداف ژاپنی ها رو میرسونه_ اونا کجا سیر میکنن ما کجااااا

الکی نبود که دکتر سلیمی فر ترم قبل که توسعه اقتصادی داشتیم میگفت ژاپن و کره سهم زیادی از درآمد ناخالص ملی خودشون رو اختصاص دادن به همین امر تحقیق

حالا ایران کجاس؟ آرزو به دل موندیم یه برند بین المللی از ایران تو جهان معروف شه _راستی یادم رفت ایران خوردرو و سایپا با ماشیناشون برند جهانی هستن

ریحانه صباغ طبسی پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 ق.ظ

من نظرم را یک ساعت پیش دادم البته واسه مطلب قبلیتون اقای فریاد ازاد ولی چون دوستان اینجان من هم می یام همینجا) ولی ثبت نشده
سلام اقای فریاد .
راستش این اسم پسرانه است ولی من به کلمه ازاد توجه کرده بودم فکر می کردم مربوط به خانم ازاد منجری می شه . گفتم که اگر دوست دارید خودتونو به ما معرفی کنید.
Im sure.
به نکته خوبی اشاره کردید من دوست دارم بیشتر بگید و کاش ادامش بدید از روش های غلط بازاریابی یا ضد تبلیغات بیشتر توضیح بدید و دلایل به وجود امدن اونها.
راستی اقای صفایی هم کم پیدا شدن...
اقای استاجی هم که دارن حسابی تلاش می کنن این فرش ایرانی را برند کنند انشالله

ریحانه صباغ طبسی پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:23 ق.ظ

سلام دوباره
حالا که همه اینجا جمع شدن اینجا می گم
راستی ما خودمون که اینقدر به تبلیغات فکر می کنیم چقدر بهشون توجه داریم ؟
همین تبلیغ سردروبلاگ خودمونو می گم خیلی جالب بود ادرس شو کپی می کنم حتما یه سر بزنید شاید بالاخره شما هم کشف شدید؟
http://www.best-idea.ir/

مرجان سالاری پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:49 ب.ظ

سلام آقا یا خانوم فریاد آزاد:
مطلبتون خیلی جالب بود به نظر من اگر ما هم به تبلیغات بیشتر بها میدادیم الان خیلی جلوتر بودیم در ضمن جسارتا اگه لطف کنید با یک رنگ واضح تر بنویسید ممنون میشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد