وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

ریسمان ذهنی

شیوانا به همراه تعداد زیادی از شاگردان خود صبح زود عازم معبدی در آنسوی کوهستان شدند. ساعتی که راه رفتند به تعدادی دختر و پسر جوان رسیدند که در کنار جاده مشغول استراحت بودند. دختران و پسران کنار جاده وقتی چشمشان به گروه شیوانا افتاد شروع کردند به مسخره کردن آنها و برای هر یک از اعضای گروه اسم حیوانی را درست کردند و با صدای بلند این اسامی ناشایست را تکرار کردند. شیوانا سکوت کرد و هیچ نگفت.

ادامه مطلب ...

افکاری که از آنها باید دوری کرد

تا به حال خیلی درمورد باورها و اعتقادات و اینکه چطور می‌توانید برای داشتن زندگی بهتر آنها را تغییر دهید حرف زده‌ایم. باورها و اعتقادات خاصی هستند که افراد زیادی را اسیر خود کرده‌اند و امروز می‌خواهیم آن باورها را بررسی کنیم.



اعتقادات ما در قدم اول از والدین، معلمین، همسالان، تلویزیون و رسانه‌ها نشات می‌گیرد. وقتی سنمان کم است فکر می‌کنیم بزرگترهایمان بیشتر از ما می‌دانند به همین خاطر به هرچه که می‌گویند اعتماد می‌کنیم. اما هرچه سنمان بالاتر می‌رود، دیگر خودمان اعتقادات و باورهایمان نسبت به دنیا را شکل می‌دهیم. اما کمی از ته‌نشین اعتقادات دوران کودکی در ما می‌ماند. گاهی‌اوقات بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم درونمان لانه می‌سازند.

در زیر به برخی از این باورها و اعتقادات اشاره می‌کنیم. آیا این اعتقادات را در خودتان می‌بینید و اگر دیدید سعی کنید آنها را تغییر دهید.

ادامه مطلب ...

درآمد یک میلیون دلاری نوجوان ۱۶ ساله

راستی اینجا در ایرانمان ،  برای اینکه نوجوانمان از دنیای فناوری اطلاعات بتوانند درست استفاده کنند چقدر آنها را آماده کرده ایم ؟

مدیران ایران ، کسب و کار های جدید و فضای جدید کسب و کار جهانی را چقدر می شناسند ؟

 


ادامه مطلب ...

شب امتحان

گاهی باید دقیقا عکس ان چیزی که تصور میشود لازم داریم به ما گفته شود . و گاهی این همان چیزی است که انگیزه را ایجاد می کند چیزی که برای به وجود امدن ان باید از اخر فکر کنیم و نتیجه را ببینیم . ان وقت انگیزه کار خود را می کند زیرا اراده ی ما ان را پیدا کرده و کار ها انجام شده اند بی هیچ زحمتی .

من دراین روز های با شکوه امتحان به دوستان عزیزم می گویم :

شما یک ماشین نیستید برنا مه ی شما روی سنگ حک نشده اگر دوستش ندارید اگر فکر میکنید به هر دلیلی انجامش نخواهید داد ان را تغییر دهید.بله لازم نیست همیشه بشنویم طبق برنامه عمل کن .

حالا شما دقیقا می دانید چه کاری  باید انجام دهید زیرا می دانید باید برنامه ای باشد که بتوانید تغییرش دهید این  را هم ناخداگاه شما خودش می فهمد و ارادی تان به ان عمل خواهد کرد و شما انگیزه ی  انجام ان را دارید . پس نگران نباشید همه ی کائنات دست به دست هم داده اند تا شما روز های با شکوهی پیش رو داشته باشی که از ان ها لذت می برید روز هایی بانتایج درخشان انشاالله...

 از گنجینه ی حیات خلوت

کریسمس

Joy resounds in the hearts of those who believe in the miracle of Christmas!

Wishing you all the peace, joy, and love of the season! Season’s Greetings!


لذت در قلب کسانی که به معجزه ی کریسمس اعتقاد دارند بازتاب میکند.

برای شما صلح پایدار، لذت و عشق این فصل را آرزو میکنم .

تغییر فصل را به شما تبریک میگویم.


قاعده برای موفقیت در مصاحبه استخدامی (شغلی

این قواعد به جویندگان کار کمک خواهد کرد تا استعدادهای پنهان خود را در فرصتهای استخدامی نشان داده و احتمال موفقیت خود را به حداکثر برسانند.

ادامه مطلب ...

شما که هستید؟

انسانها با جسمشون دیده می شن ولی با روح شون نشون می دن

قبل از انکه دیده شوی نشان بده خودت را به عالمیان

که نشان دادنت بینایی بیاافریند که بتوانی چشمهایشان را ببینی

چشمهایی که اکنون تو را می بینند

 که نگاهشان می کنی وچشم انتظار ظهورشان هستی

ازگنجینه ی حیات خلوت

پشتکار

تفاوت انسانهای موفق، خلاق و کار آفرین با بقیه افراد تنها در آن است که این افراد با پشتکار فراوان و با طی کردن گام به گام سختی ها به افکار خود جامه عمل می پوشانند تا لذت بر اوج رسیدن را تجربه کنند اما سایر افراد که از تلاش بی بهره اند در طول زندگی در همان گام اول می مانند. به همین خاطر است که تنها 10% از مردم، مالک 90% ثروت و دارایی ها کل دنیا می باشند. افراد بالای نردبان بیل گیتس ها و هنری فورد ها هستند و افراد پایین نردبان، شاید من باشم و ...
شما در هیچ کسب و کاری موفق نمی شوید مگر اینکه اعتقاد داشته باشید آن کسب و کار، بهترین کسب و کار دنیاست.
شما باید قلبتان را در کسب و کار خود بگذارید و کسب و کار را در قلبتان.

تکنیک فروش

 

ده اصل مشتری مداری


بیاموزید که ازدید مشتری نگاه کنید  

۱.مانند مشتریانتان بیاندیشید. برخورد کل سازمان را در هنگام یک معامله از دید یک مشتری بررسی کنید. در این آنالیز حتی موارد جزئی مانند تعداد زنگهای تلفن قبل از برداشتن گوشی،میزان معطلی مشتری در جلوی باجه،میزان صحت سفارشات ومحموله ها، تحویل بموقع کالا ،میزان دقت و برخورد دوستانه کارمندان و نظایر آنها را در نظر بگیرید

.

ادامه مطلب ...

راهکارهای مدیریتی / کاریکاتور و طنز

 

کلیدواژه‌ها : خلاقیت ؛ نوآوری ؛ نردبان ؛ ladder ؛ تولید کم هزینه ؛ طراحی محصول با کمترین هزینه تولید

شرح تصویر

تولید آسان (بدون فرایند مونتاژ، بدون نیاز به قطعات جانبی)، حمل راحت، نیاز به جای کم برای نگهداری

 

کلیدواژه‌ها : خلاقیت ؛ نوآوری ؛ بشقاب ؛ لیوان ؛ حمل آسان ؛ استفاده چندمنظوره

 

کلیدواژه‌ها : عدم تحمل دیدگاه مخالف ؛ کنترل نیروی انسانی ؛ نظارت ؛ حذف ایده های جدید ؛ عدم توجه به محیط ؛ احترام به نظر و سلیقه دیگران ؛ شناخت محصولات رقیب

 

کلیدواژه‌ها : قهوه ؛ چای ؛ استراحت در محل کار ؛ اعتیاد به قهوه و چای ؛ وقت گذرانی در محل کار ؛ بهره وری

 

کلیدواژه‌ها : تبلیغ باتری دوراسل ؛ Duracell Batteries advertisement

 

 - تبلیغ پست استرالیا

کلیدواژه‌ها : نامه ؛ شرکت پست ؛تبلیغ خدمات پستی
 
 
 
کلیدواژه‌ها : خلاقیت ؛ نوآوری ؛ کمر ؛ کمربند ؛ متر ؛ اندازه دور کمر ؛ چاقی ؛ لاغری ؛ خودارزیابی ؛ خودکنترلی ؛ کنترل پیوسته ؛ بازخورد ؛ feedback

کلیدواژه‌ها : مدیران ؛ هرم مدیریت ؛ هرم سازمان ؛ پست های مدیریتی ؛ مدیران اضافی ؛ مدیران مصنوعی ؛ القاب مدیریتی ؛ عناوین مدیریتی

 

کلیدواژه‌ها : اراده ؛ تلاش ؛ پشتکار ؛ ناامیدی ؛ یأس ؛ امیدواری ؛ مقاومت ؛ تسلیم نشدن

شرح تصویر

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."

Never consider the possibility of failure; as long as you persist, you will be successful

 

 

کلیدواژه‌ها : بازاریابی ؛ تبلیغ

شرح تصویر

در نظر گرفتن و استفاده از اعتقادات، ارزشها، باورها، تعصب ها و ملاحظات اجتماعی جوامع مختلف در انجام بازاریابی و تبلیغ.

 

هفت باورکه باعث موفقیت میشود

بــاور اول: هــر حـادثـه دارای دلیل و مقصودی است که به مصلحت ماست.

تمام افراد موفق توانایی عجیبی دارند و درهر موقعیت به امکانات موجود و نتایجی که ممکن است از آن حاصل شود توجه می کنند و سریع آن وضعیت را در جهت مثبت و به نفع خود به کار می گیرند.از طرفی اعتقاد دارند اگر به دنبال نتیجه مثبت هستند باید آنرا عملا انجام دهند.

باور دوم: چیزی به نام شکست وجود ندارد

 شکسپیر معتقد بود : تردیدها به ما خیانت می کنند و ما را از کوشش برحذر می دارندو از پیروزیهایی که به احتمال زیاد نصیب ما خواهند شد محروم می سازد.هرآنچه بشرآموخته از طریق آزمایش و خطا بوده است.بزرگترین عامل بازدارنده مردم ترس از شکست است.انسانها از طریق اشتباه به موفقیت می رسند.هرگاه در زندگی کاری را انجام داده ایم اگر فکر کنیم که تجربه ای بدست آورده ایم بهتر از آن است که فکر کنیم شکست خورده ایم . باید به پدیده های زندگی با دید تجربه نگاه کنیم .

باور سوم: مسئولیت هر اتفاقی را به گردن بگیرید.

 یکی از صفات مشترک میان رهبران بزرگ و افـــراد مـــوفـــق ایــن اسـت که فکر می کنند دنیای خودشان را خودشان می سازند.آنها همیشه می گویند : مسئولیت کاری را که انجام می دهم می پذیرم.

باور چهارم: برای بهره بردن از چیزی شناخت کامل آن لازم نیست.

 افراد موفق معتقدند برای اینکه چیزی را مورد استفاده قرار دهند همه چیز را درباره آن بدانند.همیشه توجه دارند که چه اندازه اطلاعات مورد نیاز آنهاست و همیشه می دانند که به چیزهایی احتیاج دارند و باید در وقت خست نشان بدهند و بدانند که بدست آوردن اطلاعات کامل هیچ گاه امکان پذیر نخواهد بود.

باور پنجم: بزرگ ترین سرمایه شما دیگرانند.

 افرادی که به بهره وری رسیده اند تقریباً بدون استثنا دارای حس قوی احترام و تحسین نسبت به دیگران هستند.هیچ موفقیت پایداری بدون احساس صمیمیت و یگانگی با مردم بوجود نمی آید.راه رسیدن به موفقیت تشکیل گروه موفق و همکاری با یکدیگر است.

باور ششم: کار، نوعی تفریح است.

مارک تواین - نویسنده آمریکایی‌- می گوید: "راه رسیدن به موفقیت آن است که شغل را جزء تفریحات خود قرار دهید ." افراد موفق همین کار را می کنند . آنها دیوانه وار کار می کنند . زیرا کار آنها را به شوق می آورد . در زندگی کار را به بازی تبدیل کنید . تا بحال بررسی کرده اید که چرا یک کودک از صبح تا شب بازی می کند ولی خسته نمی شود.

باور هفتم: هیچ توفیق پایداری، بدون پشتکار به دست نمی آید.

 افراد موفق ، به نیروی پشتکار ایمان دارند.‌‌ اگر به افراد موفق بنگرید، می بینید که آنها لزوما بهتر باهوشتر سریعتر و قوی تر از دیگران نبوده اند.بلکه پشتکار بیشتری داشته اند.افراد موفق می خواهند به هر قیمتی که شده موفق شوند.البته این را باید مدنظر داشت که موفقیت به بهای لطمه زدن به دیگران نیست.

50 نکته خواندنی از زبان مدیران موفق

 

- بجوئید تا بیابید و بدانید با زحمت و تلاش چیزی را از دست نمی‌دهید (اسوپ، افسانه‌نویس یونانی)

2- برنامه‌های توسعه مدیریتی ما در محل کار صورت می‌گیرد نه در کلاس‌های مختلف آموزشی. (ژوزف شرسن)

3- ترجیح می‌دهم که ملتم به سیاست‌های اقتصادی من بخندند تا اینکه از ولخرجیهایم گریان شوند. (پادشاه سوئد)

4- برای آنکه مدیر شوید باید از پایین شروع کنید استثناء هم وجود ندارد. (هنری بلاک)

4- برای آنکه مدیر شوید باید از پایین شروع کنید استثناء هم وجود ندارد. (هنری بلاک)

5- با هشت ساعت کار صادقانه در روز می‌توانید به ریاست برسید و روزی 12 ساعت کار کنید. (رابرت فراست)

6- برای بهبود ارتباطات کامپیوتری باید کمر بوروکراسی ایجاد شده را شکست. (مایکل آلبرشت)

7- مدیران نالایق اغلب به نصیحت و مشاوره آخرین کسی که با او صحبت می‌نماید گوش می‌کند. (وارن بنیس)

8- مدیر باید جرأت آن را داشته باشد که گاهی برخلاف رأی متخصصان عمل کند. (جیمز کالاگان)

9- هیچ چیز برای کارمندان ارزشمندتر از سهیم کردن آنها در چرخه تصمیم‌گیری نیست. (جودیت باردویک)

10-  مدیریت مشارکتی این است که افراد مناسب را در زمان مناسب در چرخه تصمیم‌گیری وارد کنیم. (واین بارلو)

11-          با احتیاط بیندیشید اما با قاطعیت عمل کنید. (چارلز کالب کلتن)

12-          دیگران را عفو کنید ولی خود را هرگز. (بابیلیوس سایروس)

13-  سرپرست باید قبل از هرگونه اقدام انضباطی، تذکرات و اخطارهای لازم را بدهد. (موریس تراتر)

14-          تجربه را نمی‌توان خلق کرد باید آن را تجربه کرد (آلبرت کامو)

15-          تجربه فرزند اندیشه است و اندیشه فرزند عمل. (بنجامین دیزرائیلی)

16-          رمز موفقیت، ثبات در پیگیری هدف است. (بنجامین دیرائیلی)

17-          اهداف بایستی مشخص، و اقعگرایانه و قابل سنجش باشند. (ویلیام دایر)

18-          هدف بزرگ زندگی، دانش نیست، عمل است. (توماس هنری هاکسلی)

19-  تجربه خوب است اما به شرطی که برای آن بهای گزاف نپردازیم. (باربر، کتاب هزار ضرب‌المثل)

20-          از خشم انسان‌های صبور برحذر باشید. (جان درایدن)

21-          کلمات و جملات خوب، پرارزش و کم‌ هزینه‌‌اند. (جورج هربرت)

22-          خطا را محکوم کن نه خطاکار را. (ویلیام شکسپیر)

23-  جمع‌آوری اطلاعات به عنوان اساس کار مدیریت است برای همین است که اکثر وقت روزانه‌ام را صرف آن می‌کنم. (اندرو گراو)

24-          تجربه نامی است که شخص برای اشتباهاتش انتخاب می‌کند. (اسکاروایلد)

25-  یک راه کاملاً مؤثر برای کسب اطلاعات که توسط اکثر مدیران نادیده گرفته می‌شود بازدید از قسمت‌ها و مشاهده مستقیم وقایع است. (اندرو گراو)

26-  بوروکراسی نه تنها مانعی بر سر راه دموکراسی نیست بلکه مکمل اجتناب‌ناپذیر آن نیز هست. (ژوزف شومپیتر)

27-  اگر شرایط افراد ساعی و سختکوش بهتر از شرایط افراد کامل و تنبل نباشد، بنابراین دلیلی برای سختکوشی وجود نخواهد داشت. (جرمی بنتام 1838)

28-  به عنوان یک نظریه کلی، جبران خدمت براساس حقوق ثابت و بدون تغییر در هیچ گروه و طبقه‌ای باعث ایجاد حداکثر علاقه نمی‌شود. (جان استوارت میل 1848)

29-  شخصی مدیر را اینگونه توصیف می‌کند: مدیر کسی است که با مراجعان ملاقات می‌کند تا بقیه کارکنان به کارشان برسند (هنری مینتزبرگ)

30-          مشکلات مدیریت همیشه به مشکلات مردم تبدیل می‌شود (سرپیتر دراکر)

31-  بسیاری از بهترین مشاغل در حقیقت وجود ندارند مگر اینکه فرد مناسبی را برای آنها استخدام کنیم. (جیمز چالنجر)

32-  مادامی که انسان در سر راه خود بایستد به نظر می‌رسد همه چیز سد راه اوست (رالف والدو امرسون)

33-  اگر فکر می‌کنید که رئیستان ابله است به خاطر داشته باشید که اگر باهوش‌تر بود، بیکار می‌شدید، (آلبرت گرانت)

34-  اگر انتظار پیشرفت و بهسازی کارکنان را دارید بایستی به آنها مسئولیت بدهید، باید به آنها بگوئید که اهدافشان چیست و باید به آنها اجازه دهید که کارشان را بکنند. (دیوید رادمن 1284)

35-  شما مجبور نیستید که رئیستان را دوست داشته باشید و او را تحسین کنید. همچنین نباید از وی متنفر باشید در هر حال باید او را به گونه‌ای اداره کنید که بتواند منبعی برای موفقیت شخصی شما و موفقیت سازمان باشد. (پیتر دراکر)

36-  هیچ چیز محال نیست و هر کاری راهی دارد، اگر به اندازه شایسته، اراده داشته باشیم، به قدر کافی وسایل پیدا می‌کنیم. (لاروشفو کولد)

37-  از مخالفت نهراسید، فقط وقتی بادبادک می‌تواند بالا رود که با باد مخالف مواجه شود. (چرچیل)

38-  موفقیت از آن کسانی نیست که هر گز دچار ناکامی نمی‌شوند بلکه متعلق به آنهایی است که هرگز از تجدید مبارزه، بیم و هراس ندارند. (هانری کپ)

39-  رهبری یکی از چیزهایی است که نمی‌توان آن را به کسی محول کرد یا باید آن را اجرا کنید و یا از آن کناره‌گیری کنید. (رابرت گوی زویتا)

40-  انسان آنقدر ترقی می‌کند تا به جایی می‌رسد که دیگر کارآیی خود را از دست می‌دهد (پیتر دراکر)

41-  هنر پیشرفت آن است که نظم را در میان تغییر و تغییر را در میان نظم حفظ کنید. (وایتهد)

42-          هیچ چیز غیر از تغییر پایدار نیست. (هراکلیتوس)

43-          استعداد بزرگ بدون وجود اراده بزرگ وجود ندارد. (بالزاک)

44-  این مقام نیست که رهبر را می‌سازد، رهبر است که مقام را می‌سازد. (استانلی هافی)

45-  تنها عامل مؤثر برای نفوذ در دیگران آن است که نظر آنان را به مشارکت و همکاری جلب کنید. (هری اوراستریت)

46-  رمز موفقیت فرد در زندگی این است که برای لحظاتی که قرار است عهده‌دار مسئولیت رهبری شود آماده باشد. (بنجامین دیزرائیلی)

47-  رهبر کسی است که بیش از دیگران می‌بیند، فراتر از آنچه که دیگران می‌بینند، می‌بیند و قبل از دیگران می‌بیند. (لروی ایمز)

48-  بهترین مدیر کسی است که قادر است افرادی خوب را برای کارهایی که می‌خواهد انجام شود انتخاب کند و آن قدر خوددار باشد تا از مداخله در کارهایی که آنها انجام می‌دهند پرهیز کند. (تئودور روزولت)

49-  یک رهبر کسی است که از بلندترین درختان بالا می‌رود، تمام موقعیت را در نظر می‌گیرد و فریاد می‌زند: «جنگل را اشتباه آمده‌ام» (استفان کاوی)

50-  زمانی که شما رهبر می‌شوید، حق فکر کردن را از دست می‌دهید (جرالد بروکس)


مطالب جالب مدیریتی

سرمایه گذاری روی دانایی

سازمانی که برای دانایی افراد سرمایه گذاری می کند ، میوه کار آیی را می چیند ، وسازمانی که برای دانایی افراد سرمایه گذاری نکند چندین برابر بیشتر ، هزینه خطا و اشتباه افراد خودرا پرداخت خواهد کرد .

به جای مشتری

روزی مدیر سازمانی از کارکنان خود خواست که یک دقیقه خودرا به جای ارباب رجوع تصورکنند ، قدری سکوت حاکم شد و بعد از یک دقیقه اتفاق جالبی افتاد ، کارکنان  دقیقا احساس یک ارباب رجوع را پیداکرده بودند ، بعد از چند روزی ، چید مان میز ها ، طرز برخورد با مشتریان و در نهایت شیوه ی عملکرد کارکنان عوض شد .

ارزش کارمند

ارزش یک کارمند را موقعیت و پست سازمانی او مشخص نمی کند ، بلکه ارزش هرکارمندی وابسته به میزان رضایتی است که درمشتری ایجاد می کند چون رضایت خالق نیز با رضایت مخلوق به دست می آید .

دوساعت

فرق است بین کارمندی که ارباب رجوع را دوساعت در سازمان سرگردان می کند ، با کارمندی که با یک راهنمایی کوچک کار دوساعت ارباب رجوع را به ده دقیقه تقلیل می دهد.

راز نشاط

پرسیدم : چگونه است که با وجود بیست سال سابقه کار هنوز نشاط اولیه ی کاررا در خودت حفظ کرده ای ؟ لبخندی زد و گفت : هر روز چیز تازه ای را یاد گرفتم ، در محیط کاراجازه  گلایه و ناله از زندگی را به خود ندادم ، خنده را روی لبانم نگه داشتم و ارباب رجوع را مهمانی دانستم که حبیب خداست و در حل مشکلات او کوشا بودم .

سه چراغ

وارد اداره ای  شدم و چیز جالبی دیدم که تاکنون برای من سابقه نداشت و آن کارتهای رنگی بود که روی سینه کارکنان چسبیده شده بود ، کارت ها به رنگهای سبز ، زرد و قرمز بودند . از کارمندی پرسیدم : منظور شما از نصب این کارت های رنگی برروی سینه چیست ؟ گفت : هرکارتی نشانه ی وضعیت روحی طرف مقابل است ، اگر از کارت سبز استفاده کرد یعنی وضعیت روحی من خوب است و می توانی با من شوخی بکنی ، اگر کارت زرد بر روی سینه داشت یعنی مواظب باش ! و کارت قرمز روی سینه یعنی شوخی ممنوع ، امروز حوصله ندارم .

یادداشت

از کارمندی پرسیدم : بهترین روش برای مدیریت زمان چیست ؟

گفت : یادداشت برداری و نوشتن اولویت های کاری بطور روزانه ، من هرروز صبح شش کار اولویت دارخودم را یادداشت می کنم و هرشب آنها را کنترل می کنم تا ببینم چه تعدا د از کارهایم انجام گرفته است .

نقش های متفاوت

هرکارمندی نقش های زیادی درجامعه ایفا می کند . نقش یک پدر درخانه ، نقش یک شوهر در خانواده ، نقش یک کارمند درسازمان ، نقش یک شهروند در شهر ، نقش یک فرزند برای پدر و مادر ، نقش یک مخلوق برای خالق ، وقتی انسان رمز بندگی را پیدا کرد او پدر ، شوهر ، کارمند ، شهروند ، فرزند و درنهایت بنده ی خوبی برای خالق خواهد بود .

ارتقای شغلی

قانون ارتقای شغلی این است ، ابتدا توانمندی و شایستگی داشت پست و سمت بالارا بدست آوری و سپس از پله های ترقی نردبان بالاروی ، و فقط به خاطر بسپار که در آخر ، نردبان را نیز نینداز ی تا شاید کسی هم مثل تو خواست خودش را بالابکشد .

فکر

درسازمانی که همه افراد آن سازمان یک جور فکر می کنند ، درحقیقت هیچ کس فکر نمی کند ، سازمانهایی که به اندازه ی افراد خود فکر دارند بیشتر از مسائل خود نیز راه حل دارند .

عشق به کار

سازمانی که افراد در آن بخاطر ترس از تنبیه کارمی کنند، شبیه اردوگاه است .

سازمانی که افراد به خاطر پول کار می کنند، شبیه میدان دادو ستد است .

سازمانی که افراد بخاطر عشق کارمی کنند، شبیه یک باغ بهشتی است .

پرسش های خوب

بهترین سازمانها ، آن هایی هستند که افراد را تشویق به پرسیدن سوالات جدید می کنند ، بدترین سازمانها آنهایی هستند که جواب های پنجاه سال پیش را درحل مسائل جدید امتحان می کنند .

تیم فوتبال

هرسازمانی بی شباهت به تیم فوتبال نیست ، همه افراد می دوند تاسازمان گل بزند ، مهم نیست این گل را چه کسی زده است ، مهم این است که افراد خودشان باشند ، ولی از استراتژی تیمی تبعیت کنند ، مدیر همان مربی خارج از میدان است که فقط تیم را هدایت و رهبری می کند نه اینکه خودش در میدان بازی کند.

سازمان ثروتمند

تنها دارایی یک سازمان ، کارمندان با روحیه ، شجاع ، منظم ، مبتکر ، ریسک پذیر و عاشق کاراست ، سازمانی که کارمندانی با مشخصات بالارا داراست (( سازمان ثروتمندی )) است ، اگر چه تشکیلات و تجهیزات چندانی هم نداشته باشد .

سازمان فقیر

سازمانی که افراد آن برای بهبود آن سازمان و بهتر شدن خدمات در آنجا تخیل و آرزویی ندارند جزو فقیرترین سازمانهاست .

تبسم

تبسم یک کارمند به روی ارباب رجوع خرجی ندارد ولی اثر دارد ، اگر باور ندارید ، وقتی به عنوان مشتری به جاهای مختلف مراجعه می کنید ببینید چقدر قیافه ی طرف مقابل دررفتار شما تاثیرخواهد داشت .

انواع سازمانها

پرسیدم : سازمان چندحالت دارد ؟

گفت : سه حالت : جامد ، مایع و گاز

گفتم : مشخصات هرحالت کدام است ؟ گفت :

سازمانهایی که به شکل جامد هستند تغییر نمی کنند ، همیشه ثابت هستند ، سریع می میرند

سازمانهایی که شبیه مایع هستند شکل ظرف مشتری را به خود می گیرند و مشتری مدارهستند .

سازمانهای گازی شکل ، در دنیای اینترنت به صورت مجازی تشکیل می شوند ، بدون اینکه به شکل خاصی و درمکان خاصی باشند.

سخنی از جورج برناد شاو

1.                               تنها کسی که با من درست رفتار می‌کند خیاطم است که هر بار که مرا می‌بیند، اندازه‌های جدیدم را می‌گیرد؛ بقیه به همان اندازه قبلی چسبیده‌اند و توقع دارند من خودم را با آنها جور کنم.

 

به ده دلیل مردم از شما خرید نمی کنند

به ده دلیل مردم از شما خرید نمی کنند

در این مقاله ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که می توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمی کنند. دلایل زیر به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید.

ادامه مطلب ...