وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

آشپز باشی

اگرچه مخاطب اصلی و ظاهری فیلم خانواده ها هستند ولی از زاویه ای دیگر آشپزباشی نگاهی دارد به معضلی که ممکن است فردا برای افراد زیادی در جامعه ما رخ دهد و امروز ، آموزش در این زمینه برای جامعه ما ضروری به نظر می رسد و نکات اجتماعی و مدیریتی ذکر شده در این سریال جای بررسی دارد .


خلاصه داستان فیلم اینست که زن و شوهری با نقش مدیر و آشپز در حال اداره رستورانی بودند که به موفقیت های خوبی نیز رسیده بود و با پیش آمدن مشکلاتی ، این موفقیت به شکست تبدیل شد . 
اگرچه مخاطب اصلی و ظاهری فیلم خانواده ها هستند ولی از زاویه ای دیگر آشپزباشی نگاهی دارد به معضلی که ممکن است فردا برای افراد زیادی در جامعه ما رخ دهد و امروز ، آموزش در این زمینه برای جامعه ما ضروری به نظر می رسد . 
بعضی از مواردی را که در این فیلم به آنها اشاره شده است در زیر مرور می کنیم : 

ادامه مطلب ...

فراموش نکنیم

ما بیشتر از اونچه که هستیم نیستیم اما از اونچه که نشون می دیم خیلی بیشتر هستیم.

از گنجینه ی حیات خلوت

درمسیر بهشت

وقتی در مسیر رشد قرار داری  بدون که هر جا احساس خستگی کردی و فکر کردی می تونی تاملی هر چند کوتاه داشته باشی یا یک پله ی دیگه می ری جلو و به اوج می رسی ودرموفقیت رو به سوی بهشت ارزوها باز می کنی یا همونجا روی پله ی اخرانقدر  در جا زدی ومی ایستی که زیر پاهات علف سبز می شه و اون علف ها تنها چیزی خواهد بود که از ان بهشت بی کران نسیب تو خواهد شد.

ازگنجینه ی حیات خلوت

بانکداری الکترونیکی

باسلام خدمت همکلاسی های عزیز ازانجاییکه بنده دربانک صادرات مشغول بکارهستم خواستم شماراباگوشه ای ازبانکداری نوین که دراینده برایتان مفید می باشداشنا سازم امیدوارم این مطالب مثمرثمر واقع گردد.مهدی عبدی 

ادامه مطلب ...

بازاریابی

مدیریت بازاریابی

 اولین بعد آن «نیازها و خواسته ها» است. منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی ، نیازها و خواسته های انسان است بشر برای ادامه حیات خود به غذا ، آب ، لباس و پناهگاه احتیاج دارد . او میل زیادی به آرامش  ، آسایش ، آموزش و خدماتی از این قبیل دارد. محصول زاییده نیازها و خواسته های بشر است . هر چیزی که را که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد می توان محصول قلمداد کرد. خواسته در بازاریابی شکل بر آورده ساختن نیاز است و تقاضا ،توانایی رفع خواسته است

ادامه مطلب ...

تشکر

سلام: خانم صباغ مطالبتون خوندم و ممنون .

اعلام حضور

با سلام : من جاجرمی هستم و حضور خودم را در این وبلاگ اعلام میکنم. با تشکر از استاد محترم اقای قربانزاده.

ایده بازاریابی

۱۰۰ایده  کلی بازار یابی


ادامه مطلب ...


نام های تجاری از زمره با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول می شوند و در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممکن است ارزش ها، اعتقادات، سیاست ها و حتی افراد را تحت تأثیر قرار دهند




وفاداری مشتریان، امروزه، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژی های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها، منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می شود.

ادامه مطلب ...

کلید های بازاریابی

اگر شما فروشنده هستید یا اینکه تولیدی دارید یا به هر شغل دیگری که با بحث فروش سر و کار دارد مشغول هستید، مطمئنا برای فروش کالا یا خدمات خود برنامه ریزی کرده اید. البته اگر این برنامه مکتوب نشده باشد، مسلما در ذهن خود برای این امر مهم یعنی فروش، برنامه هایی دارید. 10 نکته ای که در ادامه از آن به عنوان کلید یاد شده از موارد اثربخش در بازاریابی و فروش موفق هستند، اما متاسفانه در اکثر مواقع در برنامه ریزی های بازاریابی فراموش می شوند. مطمئنا اکثر مواردی که ذکر می شود، اگر به صورت کارآمد در سازمان شما اعمال شود و با دیگر برنامه ها تطبیق داده شود، می تواند کمک شایانی به فروش شما بکند. کدامیک از موارد زیر را شما به کار می برید؟ از کدامیک غفلت کرده اید؟

ادامه مطلب ...

اعلام حضور

باسلام 

اینجانب مهدی عبدی ورود خود را به وبلاگ بازاریابی دانشگاه عطار اعلام میدارم 

باتشکر از دوست عزیزم محسن بهزادمنش

اعلام حضور

باسلام 

اینجانب مجید موذنی ورود خود را به وبلاگ بازاریابی دانشگاه عطار اعلام میدارم 

باتشکر از دوست عزیزم محسن بهزادمنش

ده ناکارآمدی عمده در فعالیتهای مدیریتبازاریابی شرکتهای عصر حاضر


1 – شرکتها به مقدار کافی بازارگرا و مشتری‌مدار نیستند،

2 – شرکتها به‌طور کامل، بازار هدف خود را نمی‌شناسند،

3 – شرکتها رقبای خود را تحت مراقبت قرار نمی‌دهند،

4 – شرکتها روابط خویش با ذی‌نفعان خود را به‌خوبی مدیریت نمی‌کنند،

5 – شرکتها در پیداکردن فرصتهای جدید، مهارت لازم را ندارند،

6 – فرایند برنامه‌ریزی بازاریابی شرکتها اثربخش نیست،

7 – خط‌مشی‌های کالاها و خدمات شرکتها، نیاز به مراقبت دقیق‌تری دارد،

8 – فعالیتهای ایجاد نام تجاری و ارتباطات شرکتها ضعیف است،

9 – شرکتها برای اجرای بازاریابی به‌خوبی سازماندهی نشده‌اند،

10 – شرکتها حداکثر استفاده را از فناوریهای نوین نمی‌کنند.

● از دیدگاه شما یک مدیر موفق چه کسی است؟

مدیر موفق کسی است که موارد زیر را دارا باشد:

ـ مسئولیت پذیری در برابر کارها ، فعالیتها و شکستها

ـ تمایل برای بهبود انجام کارها و به کارگیری ابتکار عمل

ـ قلمداد کردن کارها به عنوان سرگرمی لذت بخش نه به عنوان باری بر دوش

ـ برخورداری از توانایی کافی در زمان بندی مناسب برای انجام فعالیتها

ـ توانایی انجام کارها در فشرده ترین زمان ممکن

ـ درک و پذیرش منطقی شرایط و پشتکار فراوان برای انجام فعالیتها

ـ اعتماد وافر نسبت به سایر افراد و مردم

ـ انجام فعالیت به منظور دستیابی و تحقق موفقیت

ـ فراگرفتن ابزارها و روشهای تقویت حافظه

ـ برخورداری از نیروی جسمانی و سلامت بدنی

ــ داشتن دیدگاههای روشن و آشکار واندیشه ی نافذ و بینشی فراگیر

ـ داشتن آرزوهایی هدفمند و قابل دستیابی و به عبارتی نزدیک به حقایق

ـ انعطاف پذیری در عین استواری و پایداری در رسیدن به اهداف

ـ میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط

ـ برخورداری از شخصیت پایدار و غیر متزلزل

ـ بردباری و صبر در حل مشکلات

ـ خویشتن داری در جایگاهها و موقعیتهای سخت و برانگیزاننده

ـ آرامش در برابر بحران

ـ واقع بینی در برخورد با مسائل

ـ رعایت اصول و موازینی ( ارزش ) چون نظم ، ترتیب و احترام به زمان بندیها

ـ احترام به مقررات و آئیین نامه های سازمانی

ـ یکسان نگری به حال و آینده (چرا که نبایستی این دو را فدای یکدیگر کرد)

ـ قاطع بودن در تصمیم گیری و درگیر شک و تردید نگشتن

ـ پایبندی به تصمیماتی که با اندیشه و مشاوره اتخاذ گردیده اند

ـ روحیه هم کاری و هم بستگی در سیستم مدیریتی

ـ داشتن روحیه انتقادپذیر

ـ سیستم مدیریتی هدف گراو واقع گرا.

ـ گوش فرا دادن به صحبت ها و نظرات دیگران و احترام به آنها

 

انجمن شعر

هفته ی پیش توی انجمن شعر دانشگاه یکی از بچه ها یه شعر خوند که ازش اجازه خواستم براتون بنویسمش اخه یه کم مدیریتی بود .


ان کس که بداند و بداند که بداند 

باید برود غاز به کنجی بچراند 

ان کس که بداند و نداند که بداند 

بهتر که رود خویش به گوری بتپاند

ان کس که نداند و بداند که نداند

لنگ لنگان خرک خویش براند

ان کس که نداند و نداند که نداند

بر پست ریاست ابد الدهر بماند