وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

آنچه باید درباره یک آگهی تبلیغاتی بدانیم؟

آنچه باید درباره یک آگهی تبلیغاتی بدانیم؟تبلیغات فن فروشندگی است؛ کلودهاپکینز در این خصوص مواردی که یک آگهی را موفق می کند، می نویسد:

«درک درست تبلیغات یا حتی آموزش اصول و مبانی آن، باید با دیدی صحیح آغاز شود، تبلیغات فن فروشندگی است. اصول آن اصول فن فروشندگی است. موفقیت ها و شکست ها، در این دو حیطه، بر اثر دلایلی مشابه پدید می آیند. پس هر پرسش تبلیغاتی باید طبق استانداردهای فروشندگی پاسخ داده شود. بر این نکته تاکید می کنم. تنها هدف تبلیغات، افزایش فروش است. سودآوری یا عدم سودآوری آن به میزان فروش بستگی دارد. تبلیغات برای ایجاد یک تاثیر کلی نیست؛ برای ثبت نام شما در اذهان مردم نیست. برای کمک به فروشندگان دیگر شما نیست. با آن مثل یک فروشنده رفتار کنید. آن را مجبور به توجیه خود کنید. آن را با دیگر فروشندگان مقایسه کنید. هزینه و نتیجه را حساب کنید. بهانه ای را از یک فروشنده خوب نمی پذیرید، از آن هم نپذیرید. آنگاه چندان به خطا نخواهید رفت.»

وظیفه مهم تهیه کننده آگهی انتقال نکات فروش به مزایایی است که برای خریدار دارد و آگهی دهنده همیشه باید در موقع تهیه آگهی، خودش را به جای خریدار بگذارد و متوجه باشد که آگهی را از درون چشم خریدار که جنس را می خرد تهیه نماید نه از نظر تولید کننده جنس که می خواهد جنس خود را به فروش برساند. پس اولین اصل در تهیه آگهی تبلیغاتی جلب اعتماد مشتری با آموزش صادقانه است.

مهمترین اصل در تبلیغات، تاکید بر منافع مصرف کننده است. وقتی یک آگهی یا نامه تبلیغاتی می نویسد، هشدار جی آبراهام را به یاد داشته باشید:

«این واقعیت را در نظر داشته باشید که مردم به بزرگی شما هیچ اهمیتی نمی دهند. تنها چیزی که برای آنها مهم است نوع سود، مزیت، خدمت، یا بهبود شخصی ویژه ای است که ارایه می دهید. شما چگونه زندگی آنها را بهبود خواهید بخشید؟ شما چگونه زندگی راحت تری برای آنان ارایه خواهید دید؟ آیا آنها را خوش قیافه تر خواهید ساخت؟ آیا آنها را ثروتمندتر خواهید کرد؟ آیا می خواهند بدانند شما از چه طریقی کیفیت، ارزش، لذت، سودآوری را در زندگی آنها بهبود خواهید بخشید. بازاریاب های معدودی واقعاَ به این نکته پی برده اند! مردم اهمیت نمی دهند شما چه می خواهید! تمام کارهایی که در تبلیغات، در بازاریابی، در فروش انجام می دهید باید تنها اطلاع رسانی این نکته باشد که شما به چه طریقی به مشتریان فعلی و آتی خود سود خواهید رساند.....

خوشبختی ما در سه جمله است

تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا

ولی ما با سه جمله دیگر، زندگی مان را تباه می کنیم

حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا

  دکترشریعتی

کاریکاتور و طنز های مدیریتی

کلیدواژه‌ها : سیستم های سازمانی ؛ فرایندهای سازمانی ؛ سیستم های مدیریتی ؛ هدایت منابع ؛ مدیریت منابع
خلاقیت در تبلیغ
خلاقیت در تبلیغ

شرح تصویر

یکی از مهمترین محدودیتهایی که بیلبوردهای تبلیغاتی با آن مواجه هستند، ایستا بودن و بی حرکت بودن آنها است. از آنجائیکه این نوع بیلبوردها نمی توانند بیش از یک تصویر را به نمایش بگذارند، تاثیرگذاری آنها تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. با این وجود، چنانچه عنصر خلاقیت و نبوغ به درستی به کار گرفته شود می توان به این بیلبوردهای بی جان نیز تحرک و زندگی بخشید.

در کمپین فوق که توسط شرکت معتبر تبلیغاتی Saatchi & Saatchi برای تبلیغ یکی از برندهای شرکت Procter & Gamble طراحی و اجرا شده است عنصر خلاقیت به طرزی هنرمندانه به خدمت گرفته شده است. در این کمپین یک تابلوی کوچکتر در شمایل لکه ای سیاه رنگ و در فاصله ای جلوتر از بیلبورد اصلی قرار داده شده است. زمانی که اتوموبیلها از دور به طرف بیلبورد در حرکتند لکه سیاه روی بیلبورد اصلی دیده می شود. در این لحظه مخاطب لباسی سفید را می بیند که لکه سیاه رنگی روی آن قرار دارد. اما به محض اینکه اتومبیل به بیلبورد نزدیک می شود تابلوی لکه سیاه (به دلیل فاصله ای که با بیلبورد اصلی دارد) از روی بیلبورد خارج می شود. نتیجه اینکه همزمان با نزدیک شدن اتوموبیلها به بیلبورد، لکه سیاه نیز از روی پیراهن سفید خارج می شود. این اتفاق با جمله ای که به زبان اسپانیایی روی بیلبورد نوشته شده است کاملاً مصداق پیدا می کند. ترجمه فارسی جمله این است: «به همین سرعت پاک می شود.»

یعنی Ariel قادر است لکه های روی لباسهای شما را با سرعت پاک و تمیز کند.

همانطور که اشاره شد بیلبورد ها فاقد عنصر تحرک هستند اما در این کمپین خلاقانه از حرکت اتوموبیلها برای جان دادن به بیلبورد به شکلی هنرمندانه استفاده شده است.

لازم به توضیح است کمپین فوق که در شهر بوئنس آیرس کشور آرژانتین اجرا شده است موفق شد در سال 2007 در جشنواره تبلیغاتی Montreux مدال طلای بخش تبلیغات محیطی را تصاحب کند.

کلیدواژه‌ها : مشتری مداری ؛ چرخه عمر مشتری ؛ Customer Orientation ؛ Customer life cycle ؛ نیازمندی های مشتری

 

کلیدواژه‌ها : تبلیغ چاقو

کلیدواژه‌ها : انگیزش ؛ انگیزه کارکنان ؛ علاقه به کار ؛ عشق به کار ؛ شادابی محیط کار ؛ محیط کار دوست داشتنی ؛ کار مورد علاقه ؛ نشاط محل کار ؛ محیط کار دلپذیر

 

شرح تصویر

تفاوت انسانهای موفق، خلاق و کار آفرین با مابقی افراد تنها در آن است که این افراد با پشتکار فراوان و با طی کردن گام به گام سختی ها به افکار خود جامه عمل می پوشانند تا لذت بر اوج رسیدن را تجربه کنند اما سایر افراد که از تلاش بی بهره اند در طول زندگی در همان گام اول می مانند. به همین خاطر است که تنها 10% از مردم، مالک 90% ثروت و دارایی ها کل دنیا می باشند. افراد بالای نردبان بیل گیتس ها و هنری فورد ها هستند و افراد پایین نردبان، شاید من باشم و ...

شما در هیچ کسب و کاری موفق نمی شوید مگر اینکه اعتقاد داشته باشید آن کسب و کار، بهترین کسب و کار دنیاست.

شما باید قلبتان را در کسب و کار خود بگذارید و کسب و کار را در قلبتان.

 

شکست وجود ندارد

روزی شاگرد یه راهب پیر هندو از او خواست که بهش  یه درس به یاد موندنی بده

راهب از شاگردش خواست کیسه نمک رو بیاره پیشش ، بعد یه مشت از اون نمک رو داخل لیوان نیمه پری ریخت و از او خواست اون آب رو سر بکشه .

شاگرد فقط تونست یه جرعه کوچک از آب داخل لیوان رو بخوره ، اونم بزحمت .
استاد پرسید : " مزه اش چطور بود ؟ "
شاگرد پاسخ داد : " بد جوری شور و تنده ، اصلا نمیشه خوردش "
پیر هندو از شاگردش خواست یه مشت نمک برداره و اونو همراهی کنه . رفتند تا رسیدن کنار دریاچه . استاد از او خواست تا نمکها رو داخل دریاچه بریزه ، بعد یه لیوان آب از دریاچه برداشت و داد دست شاگرد و ازش خواست اونو بنوشه . شاگرد براحتی تمام آب داخل لیوان رو سر کشید .
استاد اینبارهم از او مزه آب داخل لیوان رو پرسید. شاگرد پاسخ داد : " کاملا معمولی بود . "


پیر هندو گفت : " رنجها و سختیهائی که انسان در طول زندگی با آنها روبرو میشه همچون یه مشت نمکه و اما این روح و قدرت پذیرش انسانه که هر چه بزرگتر و وسیعتر بشه ، میتونه بار اون همه رنج و اندوه رو براحتی تحمل کنه ، بنابراین سعی کن یه دریا باشی تا یه لیوان آب" 

کامیون حمل زباله

روزی من با یک تاکسی به فرودگاه می رفتم. ما داشتیم در خط عبوری صحیح رانندگی می کردیم که ناگهان یک ماشین درست در جلوی ما از جای پارک بیرون پرید. راننده تاکسی ام محکم ترمز گرفت. ماشین سر خورد، و دقیقاً به فاصله چند سانتیمتر از ماشین دیگر متوقف شد!

راننده ماشین دیگر سرش را ناگهان برگرداند و شروع کرد به ما فریاد زدن. راننده تاکسی ام فقط لبخند زد و برای آن شخص دست تکان داد. و منظورم این است که او واقعاً دوستانه برخورد کرد.

بنابراین پرسیدم: ((چرا شما تنها آن رفتار را کردید؟ آن شخص نزدیک بود ماشین تان را از بین ببرد و ما رابه بیمارستان بفرستد!)) در آن هنگام بود که راننده تاکسی ام درسی را به من داد که اینک به آن می گویم:

((قانون کامیون حمل زباله.)) او توضیح داد که بسیاری از افراد مانند کامیون های حمل زباله هستند. آنها سرشار از آشغال،  ناکامی،  خشم، و ناامیدی در اطراف می گردند. وقتی آشغال در اعماق وجودشان  تلنبار می شود، آنها به جایی احتیاج دارند تا آن را تخلیه کنند و گاهی اوقات روی شما خالی می کنند.

به خودتان نگیرید. فقط لبخند بزنید، دست تکان بدهید، برایشان آرزوی خیر بکنید، و بروی

آشغال های آنها را نگیرید و پخش کنید به افراد دیگر ی در سرکار، در منزل، یا توی خیابان ها.

حرف آخر این است که افراد موفق اجازه نمی دهند که کامیون های آشغال روزشان را بگیرند و خراب کنند.

زندگی خیلی کوتاه است که صبح با تأسف از خواب برخیزید، از این رو..... ((افرادی را که با شما خوب رفتار می کنند دوست داشته باشید. برای آنهایی که رفتار مناسبی ندارند دعا کنید.))

زندگی ده درصد چیزی است که شما می سازید و نود درصد نحوه برداشت شماست

آیا میدانید که


:

1 ــ کوکا کولا در اصل سبز رنگ است!!

2 ــ اسم قاره ها با همان حرفی که آغاز میشود ، پایان میابد!!

3 ــ شما نمی توانید با حبس نفستان ، خود کشی کنید!!

4 ــ محال است آرنج دستتان را بلیسید!!

5 ــ وقتی عطسه میکنید ، مردم به شما عافیت باش میگویند ، چون قلب شما به مدت یک ملینلیونیم ثانیه می ایستد!!

6 ــ خوکها به دلیل فیزیک بدنی ، قادر به دیدن آسمان نیستند!!

7 ــ قد شما ، برابر با فاصلۀ دو انگشت وسطی درحالیست که دو دستان کاملاً باز می باشد!!

8 ــ طول کف پای شما ، برابر با طول مچ تا آرنج شماست!!

تشکر از استاد

گفت استاد مبر درس از یاد
                                یاد باد آنچه به من گفت استاد


یاد باد آنکه مرا یاد آموخت
                                 آدمی نان خورد از دولت یاد


هیچ یادم نرود این معنی
                                 که مرا مادر من نادان زاد


پدرم نیز چو استادم دید
                                 گشت از تربیت من آزاد


بس مرا منت  استاد بود
                                 که به تعلیم من اِستاد استاد


هر چه میدانست آموخت مرا
                                غیر یک اصل که ناگفته نهاد
     
قدر استاد نکو دانستن
                         حیف! استاد به من یاد نداد

تجربه ی های جدید

این وبلاگ شما هم داره یواش یواش جون می گیره و خدا رو شکر

از پیش قراوالان این قافله هم باید حسابی تشکر کنیم و از همه ی بچه های خوب بازاریابی بین الملل عطار.

امیدوارم که بتونید همیشه بصورت سازنده فکر و مشارکت کنید.

اینو یواشکی میگم دله من برای شما تنگ خواهد شد, پس خوب درستونو بخونید تا اگر بعدا همدیگر رو جایی دیدیم مجبور نشیم برای خجالت نکشیدن رومو برگردونیم.

در ضمن به دوستانی که تازه به این جمع پیوستند هم خوشآمد میگم و امیدوارم که بعد از چاق سلامتی اولیه قفل زبوناشون باز بشه و از تجزیه تحلیل محیط اجتماعی و مخصوصا محیط بازارایابی بیشتر حرف بزنند.

سلام به همه دوستان گرامی  

دعوت نامه هم بلاخره به دست ما رسید  

شب های امتحان خوبی داشته باشید

مردی زیر باران از دهکده کوچکی می گذشت، خانه ای دید که داشت می سوخت و مردی که وسط شعله ها در اتاق نشیمن نشسته بود. 

مسافر فریاد زد:هی، خانه ات اتش گرفته است! 

مرد جواب داد: میدانم. 

مسافر گفت: پس چرا بیرون نمی ایی؟ 

مرد گفت:اخر بیرون باران می اید، مادرم همیشه می گفت اگر زیر باران بروی سینه پهلو میکنی  

 

زائوچی در مورد این داستان میگوید: 

خردمند کسی است که وقتی مجبور شود بتواند موقعیتش را ترک کند...

اخرین روز ...؟

سلام سلام دوستان

اخرین جلسه کلاسمون هم گذشت.شمارو نمیدونم اما من واقعا دلم واسه این کلاس و همگی شما و اقای قربانزاده تنگ میشه

امیدوارم دوران امتحانات همگی ارامش داشته باشیم و بتونیم توی این کارزار سربلند بیرون بیایم و دشمنو شکست بدیم البته نمیدونم دشمن کیه اگه فهمیدین کیه به من هم خبر بدین!



نوابغ ایرانی در دنیا



بر همگان واضح و روشن است که استعداد ایرانیان زبانزد جهانیان است و اندیشمندان ایرانی در زمینه های مطرح و مهارت های شاخص، هر زمانی که اراده کنند می توانند به راحتی در صحنه های جهانی پیشتاز باشند و با شهامتی هر چه تمامتر بر قله های افتخار بایستند. در این رابطه ما نخبگان و بزرگان لایقی در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، اقتصادی، سیاسی با تخصص های متعددی در رده های بالای سازمانها و کمپانی های کشورهای پیشرفته جهان داریم. نخبگانی که هر کدام به نوعی در شیوه زندگی اهالی سیاره زمین تاثیر داشته و دارند و هر کدام باعث ایجاد تغییراتی در زندگی مردم جهان شده اند. ولی متاسفانه از آنجا که فعالیت این اشخاص کمتر در جوامع داخل ایران مطرح شده، حتی ممکن است نام آنها را هم ندانیم، چه برسد به اطلاعات و تحولاتی که این عزیزان در عرصه ی علم و تکنولوژی و ... ایجاد کرده اند. در این ایمیل با هم مروری هر چند مختصر به نام برخی از این بزرگان می کنیم ...

ادامه مطلب ...

در 15 جمله

حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز در 15 جمله
  
در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می‌دانند، و گاهی اوقات پدران هم.

در 20 سالگی یاد گرفتم که ...
ادامه مطلب ...

مدیریت بحران



روزی دو نفر در جنگل قدم می زدند.
ناگهان شیری در مقابل آنها ظاهر شد..
یکی از آنها سریع کفش ورزشی اش را از کوله پشتی بیرون آورد و پوشید.
دیگری گفت بی جهت آماده نشو هیچ انسانی نمی تواند از شیر سریعتر بدود.
مرد اول به دومی گفت : قرار نیست از شیر سریعتر بدوم. کافیست از تو سریعتر بدوم

اطلاع رسانی

باسلام

باتوجه به اتمام کلاسها و اینکه شاید دیگر شما عزیزان را ملاقات نکنم

اعلام میدارم که هرکدام از شما دوستان که ازدواج نمودید به بنده هم اطلاع دهید تا در زمینه اعطای وام ازدواج یاریتان کنم

                              باتشکر مهدی عبدی ۰۹۱۵۸۰۵۷۴۵۰