وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

وبلاگ گروهی بازاریابی بین الملل

مطالب بازاریابی , استراتژی و فروش در مقیاس جهانی

نقدی بر کتاب بازاریابی بین الملل ص114(دکتر حسن اسماعیل پور)

 به نام خدا

با اجازه استاد 

سلام 

(ص114   2-نگرش نسبت به تغییر) 

فرض بر اینکه شما کتاب را مطالعه کردین 

 

اینکه بگوییم کشورهای سنتی نسبت به تغییر مقاوم هستند ولی در کشورها ی مدرن( ژاپن و جوامع غربی )تمایل به سمت کالاهای جدید دارنداین نوع نگاه کمی سطی نگریست. 

مگر اینکه اصلاح کنیم مثلا بگوییم کشورهای فقیر مقاوم و کشور های ثروتمند تمایل بیشتری به کالا های جدید دارند. 

بنظر من در جوامع سنتی بعلت درامد پایین ریسک نکرده و کالای قدیمی که از آن اطمینان بیشتری دارند را خریداری می کنند. 

 

بنظر شما من درست میگم یا جناب آقای دکتر؟ 

شما چگونه فکر می کنید؟ 

پیشرفت علوم انسانی و به خصوص مدیریت در ایران چقدر است؟

سلام


دوستان این مطلب  کپی یا برگرفته از جای دیگه نیست  و فقط برای یه همگرایی فکری بین خودمون هستش ـ البته با اجازه استاد قربانزاده و خوشحال میشم اگه استاد این مطلب رو خوندن راجبش نظر بدن.

یکی از همکلاسی ها((از بچه های وبلاگ)) به من پیام داده بود که چرا برای ادامه تحصیل میخواین برین اونور آب ـبمونین ایران و پیگیر کارهاتون ودرستون بشین


در جواب ایشون من گفتم که علوم انسانی ما  و به خصوص مدیریت ما راکد بوده خیلی وقتهـوقتی داریم کتاب هایی رو با منابع مربوط به ده سال یا بیشتر رو میخونیم چه اتتظاری از این تحصیل میره؟نمونه بارزش رو در کتاب بازاریابی بین الملل که استاد معرفی کرد دیدید.همه آمارها و مطالب مربوط به دهه ۹۰ و مقداری هم مربوط به سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ بود با اینکه کتاب چاپ جدید هم بود. این دقیقا یعنی به روز نبودن...



خداوندا ـ من نگویم بیا دستم بگیرـ عمریست گرفته ای مبادا رها کنی

ادامه مطلب ...

تبلیغات و اثار ان بر فروش

وقتی رقم چند میلیارد دلاری ژاپنی‌ها در تحقیقات بازار ژاپن و جهان را مرور می‌کنیم وقتی در ژاپن 60هزار کالا رنگ شناسایی می‌شوند حضور چندین دختر و پسر جوان ژاپنی در کنار صف مسافرانی که از جده عازم تهران بودند، پرسشگران از ایرانیان می‌پرسند چه خریده‌اید و چقدر پول داشته‌اید و روی کاغذهای خود علامت‌گذاری می‌کردند. ژاپنی‌ها برای آینده بازار ایران چه خوابی‌ دیده‌اند این مهم به ما می‌آموزد که هرگز بدون شناخت بازار نباید وارد پروسه تولید، تبلیغ و توزیع شویم.

تبلیغات

هر روز و هر شب در محیط اطرافمان شاهد تبلیغات فراوانی هستیم. رادیو، تلویزیون، بوردهای تبلیغاتی، روزنامه‌ها و…; اما آیا همهء این تبلیغات منجر به فروش می‌شود؟ تحقیقات نشان می‌دهد درصد زیادی از این تبلیغات نه تنها تاثیری در میزان افزایش فروش نداشته بلکه گاهی باعث کاهش آن می‌شود. تبلیغات غلط می‌تواند عملا میزان فروش یک محصول را کاهش دهد. جورج هی براون (George Hey Brown) که زمانی رییس تحقیقات بازاریابی در شرکت فورد بود، آگهی‌هایی را به طور یک در میان در مجله ریدرز دایجست (Readers Digest) به چاپ رساند. در پایان سال، کسانی که آگهی را ندیده بودند نسبت به کسانی که دیده بودند اتومبیل‌های فورد بیش‌تری خریداری کردند. در یک تحقیق دیگر معلوم شد مصرف یک نوشیدنی خاص در میان افرادی که آگهی آن را به یاد داشتند، کم‌تر از افرادی بود که آن را فراموش کرده بودند. تولید‌کننده نوشابه میلیون‌ها دلار صرف تبلیغاتی کرده بود که باعث فروش نرفتن آن می‌شد

باهوش ترین مرد جهان

چند روزپیش مطلبی را در یکی از مجلات موفقییت خواندم که خیلی جالب بود به همین علت این مطلب را برای شما دوستان گذاشتم تا شما هم کمی روی این مطلب فکر کنیدو نظرات خود رو در این مورد بیان کنید. 

  

 

از انجا که ضریب هوشی انسانهای معمولی بین ۸۵تا ۱۱۵ است فردی که ضریب هوشی ۲۵۰ داشته باشد قطعا نابغه محسوب میشود. 

ویلیام جیم سایدیس باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسددر ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کندو در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شد .وی در سال ۱۸۹۸ در امریکا به دنیا امد ودر سن۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت .اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبانها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خ ود را از انظار عمومی دور کردو از ریاضیات هم دلزده شد. از دیگر ویژگی های او نیز این بود که در۱۸ ماهگی نیویرک تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند .ناگفته نماند ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵تا ۲۰۰ است ولی سایدیس دراین زمینه رکورد باهوشترین های دنیا را شکسته است .برای نمونه بد نیست بدانید  که ضریب هوشی گالیله را۱۸۰ تخمین میزنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیانگذار  شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰است . 

به نظر شما دوستان ضریب هوشی ایرانی ها چند است؟ 

و ما ایرانیها از چند درصد مغزمان استفاده میکنیم؟

ارتباط موثر با بازار هدف

 

در کشور ما ، با وجود اینکه تبلیغات مذهبی از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است، اما باید اذعان کرد که در گذشته‌های نه‌چندان دور، نگاه افراد به تبلیغات تجاری، مناسب نبوده، از آن به عنوان یکی از ابزارهای دنیای سرمایه‌داری یاد می‌کردند. اگر این موضوع، یکی از دلایل عدم پیشرفت مناسب صنعت تبلیغات خوانده شود، سخنی به گزاف گفته نشده است. به هر حال گذشت زمان، نیاز صنایع مختلف به تبلیغات را، روز به روز آشکارتر کرده و این امر باعث تغییر ذهنیت جامعه نسبت به تبلیغات شده است. در حال حاضر در جامعه ایران، تبلیغات یکی از نخستین و اساسی‌ترین ابزارهای رشد و توسعه‌ صنایع به‌شمار می‌آید، به گونه ای که بارها مشاهده می‌شود که به هنگام ایجاد یک کسب و کار جدید، پیش از فراهم ساختن ملزومات سخت‌افزاری، برنامه‌های تبلیغاتی آن را تدوین می کنند.

دوستان برای اینکه مطلب طولانی هستش و خسته نشید ادامه رو بعدا براتون میذارم



آنکه می‌خواهد روزی پریدن آموزد، نخست


می‌باید ایستادن، راه رفتن، دویدن و بالارفتن


آموزد. پرواز را با پرواز آغاز نمی‌کنند

ادامه مطلب ...

یک قدم برای تحول(وقت چیست؟)

برای یک تحول بزرگ(بحث داغ خانم سالاری و دوستان) اصول زیادی وجود داره که از همه ی انها حرفهای زیادی شنیدیم مثل مدیریت زمان ولی شاید خیلی کم تاثیر گذار بودن.

من در زمینه مدیریت زمان شاید بیشتر از دو سال تحقیق کردم و کتاب ها و نوشته ها ی مختلفی خوندم چون فکر می کردم تو این زمینه خیلی ضعف دارم ولی هیچ کدوم واقعا به من کمکی نکردند جز این مقاله که فکر می کنم برای شما دوستان با حالم هم خیلی جالب و با ارزش باشه .راستشو بخواهید خیلی وقت دوست داشتم ازش بگم فرصتش پیش نمی اومد دنبال یک بهانه می گشتم.

حتما دانلودش کنید به تحولی که ایجاد می کنه می ارزه.

منتظر نظرات خوبتون هستم.

می خوام بدونم چه برداشتی داشتید اصلا برای شما هم مثل من تاثیر گذار بوده؟


از اینجا دانلود کنید

وقت چیست؟


چند روز بعد...


از اونجایی که استقبال فراوانی به عمل اورید خلاصه مقاله را می زارم تو ادامه لااقل از این خودتونو بی بهره نکنید به امید اینکه راغب شدید کامل بخونیدش .

تو این مقاله جواب خیلی از سوالهای اجتماعی و اقتصادی و سیاسی وخلاصه توسعه ای مون را در زمینه شخصی و کلان می گیریم اگر دانلودش کنید بخونیدش.

با شما هستم که از دلایل عدم پیشرفت ایران می پرسید بعد دیگه نیستید جواب بگیرید.

با شما دوستان تازه نفس دلبندم هم هستم که نمی دونم کی به قول استاد قفل زبوناتون می خواد باز بشه؟

 

ادامه مطلب ...

پیشرفت کشورمان

در ادامه مطلب سرکارخانم سالاری:(لطفا قبل از مطالعه این مطلب به عبرت و تغییر(یادداشت خانم سالاری)و نظرات ارائه شده آن سری بزنید)

هم مطلب شما رو خوندم.و هم کلیه نظرات دوستان و استاد عزیزمان رو یاد یه مطبی افتادم که استاد قربانزاده در انتهای یکی از جلسه ها گفتن دلایل عدم پیشرفت ایران رو مطرح کردن و خانوم وزیری تمام نظرات دوستان رو روی تخته یاداشت کردن هر کسی یه چیزی گفت ولی در انتها استاد فرمودن شما!

آره شما به سهم خودتون چقدر میتونین در این راه موثر باشید.به نظر من هم مهدی جان ما اگه به سهم خودمون قدمی در این مهم برداریم و وظایف خودمون رو به درستی انجام دهیم!برای نمونه شما یه فرد ژاپنی رو الگو قرار بده.ماهم میتونم ایرانی داشته باشیم ورای تصور ژاپن
حالا سهم شما در این راه چیست؟ خودتون میدونید فقط یادتون باشه احترام به حقوق دیگران میتونه قدم موثری باشه در این مسیر 

 به امید روزی که ایرانی آباد آزاد و پیشرفته داشته باشیم



ده روش بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی به مردم این امکان را می دهد تا از محصولات و سرویس های شما بصورت رایگان استفاده کنن. این امکان در جهت چندبرابر کردن و سرعت بخشیدن به فروش شما در اینترنت بسیار موثر خواهد بود. ایده پنهان در بازاریابی ویروسی این است که شما تبلیغ خود را به همراه جایزه ای در اختیار دیگران برای استفاده یا هدیه آن به دیگران ، قرار می دهید

ادامه مطلب ...

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی یک استراتژی بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی شما به دیگران، بر می انگیزد. این امر می تواند باعث جلب توجه بسیار زیادی به خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی که تولید می کنید باشد. جلب توجهی تصاعدی!

یک نفر به دونفر می گوید ، آندو به چهار نفر می گویند، آن چهار نفر به هشت نفر می گویند و ... .

ادامه مطلب ...

عبرت و تغییر

چند روز پیش در تلویزیون حرف جالبی را از یکی از کارشناسان شنیدم که مرا به فکر فرو برد.

ایشان بیان میکرد :در ایران زمانیکه نوزادی پا به عرصه ی دنیا می گذارد ،در گوش نوزادمان اذان می گوییم ولی در ژاپن اگر نوزادی به دنیا بیاید پدر و مادرش در گوش نوزاد حرفی را زمزمه می کنند که تا ابد، هم باعث پیشرفت نوزاد و هم باعث پیشرفت کشورشان می شود!آنها به نوزاد میگویند تو در کشوری به دنیا آمده ای که نفت،گاز و زمین مساعد ندارد ،برای اینکه گرسنه نمانی و زنده بمانی باید در جامعه ماهرانه کار کنی.

به نظر من اگر در ایران هم فرهنگ کار درست،مهارت و تخصص وجود داشت و از همان ابتدای کودکی به افراد آموخته می شد،ایران وضعیتش خیلی بهتر از الان می بود. مگر چه چیز باعث شد که ما مسلمانان ایرانی به نماز،روزه و دینمان پایبند شدیم؟مگر نه اینست که چون از کودکی به ما آموختند که اگر دینت را درست انجام ندهی نه دنیای خوبی داری و نه آخرت خوب؟ اگر همین طور به افراد جامعه ی ایران آموخته میشد که اگر دنبال کار نباشی و کارت را به نحو احسن انجام ندهی به بیچارگی و فلاکت دچار می شوی و باعث عقب افتادگی خود و جامعه میشوی و همچنین اگر کار کردن و دوری از راحت طلبی به ما آموخته شود و از درست کار نکردن و تخصص و مهارت نداشتن در کارها،ترس از عقب ماندگی،گرسنگی و ...داشتیم،و اگر حمایت ها و دلسوزی های افراطی پدر و مادرمان کمتر می بود و اگردرکشورمان به نفت و گازی که داشتیم اکتفا نمیکردیم  در حال حاضر شاید کشور ما به خاطر داشتن منابع و نیروی کار نخبه،کمی پیشرفت کرده بود.

مگر یکی از خصوصیات انسان این نیست ،به چیزی که در اختیار دارد اکتفا نمیکند و به دنبال اهداف بالاتر میرود تا بهترین را به دست آورد؟ پس چرا ما باید به منابع محدودی که داریم اکتفا کنیم و همین باعث عقب افتادگیمان شود؟

به نظر شما آیا میشه از این وضعیت نجات یافت و ایران از نظر کار مثل ژاپن شود؟؟؟

«منبع:جرقه ی ذهن»

برندهای قدرتمند، بروزنوآوری را در سازمانها تحریک می کنند

برند ها (نام و نشان های تجاری) می توانند منجر به خلق ایده های جدید در مورد محصولات و خدمات شرکت شوند.

برخورداری از برندی قدرتمند در موفقیت فعالیت های تحقیق و توسعه، راه گشا است و تصورات سازمان از آینده فعالیت ها و خلاقیت ها را در جهت ارزش آفرینی کسب و کار هدایت می کند.





خدایا! هرگز نگویمت که بیا دست من بگیر! عمریست گرفته ای , مبادا رها کنی


ادامه مطلب ...

الله اکبر.

ماشاء الله از اول که دست نمی کردید و حالا که بس نمی کنید. آدم فرصت نمی کند که مطالب خوب و قشنگ شما را بخواند.

اما حالا می خواهم ازتان تقاضایی دیگر بکنم. لطفا بجای اینکه مطلب جدیدی از سایت های مختلف جسته و در صفحه ی اول سایت قرار دهید, بروید و با اسم و فامیل خودتان در مطالب بقیه اظهار نظر کنید. 

یعنی اینکه نظر خودتان را راجع به مطلبی که درج شده است بنویسید یا اگر در آن مورد تجربه ای دارید, بنویسید. این البته برای اونهایی که عضو وبلاگ شده اند.

اما اونهایی که عضو وبلاگ نشده اند, هر چه سریعتر به عضویت وبلاگ در آیند و فقط یک مطلب خیلی خوب و کاربردی  به زبان و انشای خودشان بنویسند. فقط یک مطلب.


پس از اینکه همه عضو وبلاگ شدند, در کلاس ما 40 که دانشجو هستند که اگر هر کدامشان هر دو هفته واقعا یک مطلب خیلی خوب به زبان و انشای خودشان بنویسند در هفته هر کدام از ما 20 مطلب بسیار خوب را مطالعه می کنیم و به یادمان می ماند. 

برای سایر انرژی هایتان بروید در بخش نظرات نظر خودتان را در مورد مطالب دیگران بنویسید. بگویید مطلب خوب است. بد است. انتقاد کنید. پیشنهاد بدهید. ایده بدهید. در پشت جبهه فعالیت کنید.

در ضمن تا پایان تصحیح برگه هایتان و اعلام نمره  به من زمان زیادی باقی نمانده است. من برای آنها که لینک مربوطه را ندارند دوباره لینکش را اینجا اعلام میکند.

http://attarmarketing.blogsky.com/1389/10/29/post-113/

نکته ی آخر اینکه تقاضا می کنم که بعد از نوشتن مطالبتان یک دو بار پیش از انتشار از روی آن بخوانید یا به دوست یا خواهر و برادر خود بگویید که بخواند و ببینید که متوجه منظور شما می شود اگر جایی را یکم نامفهوم و سنگین نوشته اید اصلاح کنید و در آخر دکمه ی انتشار را بزنید.

موفق و موید باشید دوستان پر انرژی.

بازاریابی حلقه گمشده ی صادرات غیر نفتی ایران

مسئولین بخش صادراتی کشور در حالی از بالار فتن رشد صادرات کالاهای غیر نفتی حرف میزنن که متاسفانه در حال حاضر بخش صادرات ما به دلیل تحریم های اقتصادی،مثلا موانع در راه انجام مبادلات ارزی و... در حال واگذار کردن بازارهایش در خارج از کشور به رقبا می باشد....






{جوانی} انرژی هست / وقت هست / پول نیست
{میانسالی} پول هست / انرژی هست / وقت نیست
{پیری} وقت هست / پول هست / انرژی نیست
ادامه مطلب ...

..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اخرین درجه بازاریابی یعنی اعتماد داشتن به انچه که خود می دانی و درک همه انچه که دیگران می خواهند