-
مراحل انجام صادرات کدام است ؟
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 04:27
1 – بازاریابی ( شناخت بازارهای خارجی و راههای نفوذ به آن ) 2 – کسب مجوز صدور که در حال حاضر صدور اغلب کالاها نیاز به مجوز ندارد و فقط کالاهای خارجی نیاز به مجوز دارند . 3- اخذ کارت بازرگانی: تعریف کارت بازرگانی(1) کارت بازرگانی ،مجوزی است که .... اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان در رسیدن به هدفت موفق بودی! اگر روزی...
-
الگوهای رضایتمندی مشتری
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 04:14
رضایتمندی مشتری را به عنوان احساس یا نگرش یک مشتری نسبت به یک محصول یا خدمت بعد از استفاده از آن تعریف می کنند. رضایتمندی مشتری نتیجه اصلی فعالیت بازاریاب است که به عنوان ارتباطی بین مراحل مختلف رفتار خرید مصرف کننده عمل می کند. برای مثال .... بهترین راه پیش بینی آینده ، ساختن آن است اگر مشتریان به وسیله خدمات خاصی...
-
بازار یابی ویروسی حرکت سلول به سلول
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 03:58
ویروس، یک پوشش پروتئینی است که شامل مواد ژنتیک است. ویروس حمله کننده از پوشش پروتئینی خود برای اتصال به یک سلول سالم استفاده می کند. اولین بار که اتصال محکم و قابل اطمینانی صورت پذیرفت، ویروس مواد ژنتیک خود را وارد سلول سالم می کند و به صورت دائمی د.ان. ای (D.N.A ) سلول میزبان را تغییر می دهد. یک ویروس نسبتا مؤثر می...
-
بررسی شیوه های تشویق صادرات در کره جنوبی
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 03:44
کره جنوبی در حال حاضر یکی از قطب های صنعتی دنیا و شرق آسیا میباشد.با توجه به مطالبی که در کتاب توسعه اقتصادی مطالعه کردیم کره جنوبی شهرک علم و فن آوری راه اندازی نموده و روز به روز در حال پیشرفت در زمینه های خصوصا الکتریکی و خودرو میباشد. اما شاید برای بعضی از دوستان جای سوال باشه که چرا کره جنوبی با این سرعت در حال...
-
بررسی و شناخت بازارهای عمده صادرات ایران
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 03:18
از عوامل موثر در اجرای صحیح استراتژی توسعه صادرات تولید مناسب با نیازها و ترجیحات و سلیقه های مصرف کنندگان خارجی می باشد. امروزه به دلیل رقابت شدید بین عرضه کنندگان محصول دربازار جهانی عامل تعیین کننده در تقاضای محصولات تولیدی به انتخاب مصرف کنندگان و سلیقه انها می باشد.... هی فلانی ...... میدانی.......؟ میگویند رسم...
-
سخنی از شهید دکتر علی شریعتی
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 03:00
خدایا! به علمای ما مسئولیت و به عوام ما علم و به مومنان ما روشنایی و به روشنفکران ما ایمان و به متعصبین ما فهم و به فهمیدگان ما تعصب و به زنان ما شعور و به مردان ما شرف به پیران ما آگاهی و به جوانان ما اصالت و به اساتید ما عقیده و به دانشجویان ما نیز عقیده و به خفتگان ما بیداری و به دینداران ما دین و به نویسندگان ما...
-
IQ.IQ.IQ
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 01:24
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 خب دوستان _ بعد یه سری مطالب بازاریابی برای تنوع هم که شده واستون یه تست IQگذاشتم صادقانه بیاین توی نظرها بگین چند سوال رو درست جواب دادین.منتظر نظرهاتون هستم باید پس از خواندن سئوال در عرض فقط 5 ثانیه به آن جواب درست را بدهید در پایان تعداد پاسخهای...
-
کانال های توزیع در بازار های جهانی
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 01:16
اهداف و محدودیتهای کانالهای توزیع: نقطه شروع برای انتخاب موثرترین کانال های توزیع تعیین دقیق هدف،تلاشهای بازار یابی شرکت و مشخص نمودن نیازها و ترجیحات بازار هدف است.مشتریان بالقوه از نظر فیزیکی در کجا قرار دارند؟نیازهای اطلاعاتی آنها چیست؟ترجیحات آنها برای خدمات دام است؟اگر یک شرکت بخواهد در یک بازار رقابتی فعالیت کند...
-
تصمیم گیری در مورد تبلیغ محصولات در بازار های جهانی
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 01:09
تبلیغات و نام گذاری جهانی محصولات: تبلیغات عبارت است از:ارتباط و معرفی غیر شخصی محصولات و یا خدمات از طریق رسانه های عمومی در مقابل دریافت وه برای موسسات انتفاعی و یا غیر انتفاعی و یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.محصولاتی که دارای قیمت پایین تری هستند و به دفعات خریداری می شوند نیاز به تبلیغات گستردهای دارند...
-
تصمیم گیری درمورد عرضه محصولات به بازارهای جهانی
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 01:01
مفاهیم زیر بنایی قیمت گذاری :فهرست زیر هشت نکته قیمت گذاری را در بازار های خارج از کشورمورد توجه قرار می دهد که عبارتند از: 1.آیا قیمت نشان دهنده ی کیفیت است؟ 2.آیا قیمت رقابتی است؟ 3.شرکت باید بین اهداف قیمت گذاری نفوذ در بازار کدام یک را بررسی کند؟ 4.شرکت چه نوع تخفیف و تعدیل قیمتی را باید به مشتریان بین المللی خود...
-
تثبیت موقعیت محصولات در بازارهای جهانی : ادامه مبحث قبل رو اینجا
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 00:55
بعضی از دوستان گلایه کرده بودن از طولانی نوشتن که ما هم به نظرشون احترام میذاریم و یک مطلب رو در چند مطلب میذارم که خستتون نکنه_البته به خاطر مشکلی که در ADSLمن دارم فعلا از DIAL UPاستفاده میکنم و الا عکس هم راجب بازاریابی براتون خواهم گذاشت Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 کوه از...
-
تقسیم بازار، تعین بازار هدف و تثبیت موقعیت در بازارهای جهانی
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 00:49
مقدمه : تقسیم بندی بازارهای جهانی عبارتست از : فرایند شناسایی و طبقه بندی گروه هایی از مشتریان و کشورها بر اساس ویژگی های مختلف . تعیین بازار هدف عبارتست از..... Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 تعیین بازار هدف عبارتست از : فرایند ارزشیابی بخش های مختلف و تمرکز فعالیت های بازاریابی...
-
نظام های اطلاعات بازاریابی جهانی و تحقیقات
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 00:30
نظام های اطلاعات بازاریابی جهانی و تحقیقات گام اول شناسایی مشکل تحقیق : مشکل تحقیق اغلب شامل ارزیابی ماهیت فرصت بازار می باشد . ماهیت فرصت بازار بستگی به این دارد که آیا بازار مورد تحقیق را می توان به عنوان بازار موجود یا بالقوه طبقه بندی کرد یا خیر . بازارهای بالقوه را می توان به ... بازارهای پنهان و در حال شکل گیری...
-
راز هستی
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 00:08
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA هر روز در گوشه ای ازصحرا ی افریقا غزالی از خوا ب بیدار می شود غزال می داند که در ان روز باید چالاکتر ا زهمه درندگان تیزرو باشد وگرنه مرگ او را خواهد بلعید .در گوشه ای دیگر از این صحرا هر روز شیری از خواب بیدار می شود که می داند باید یکی از ان اهوان تیزپا را به چنگ اورد...
-
چالشهای تبلیغات بازرگانی در ایران
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 19:41
اشاره تبلیغات، یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی است. در سالهای اخیر باتوجه به افزایش تنوع تولیدات و گسترش بازار مصرف داخلی، استفاده از این ابزار مهم بازاریابی نیز در حیطه اصلی خود؛ یعنی بازرگانی گسترش یافته است. تنوع موجود رسانه ها نیز بستر مناسبی برای پخش و انتشار پیامهای مختلف بازرگانی ایجاد کرده است. امروز مصرف...
-
انواع مشتری
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 18:40
پیرو یادداشت سرکارخانم سالاری و صباغ به نظر بنده سه نوع مشتری داریم 1.دسته اول مشتری که خودش تحقیق میکنه.کالاهای مختلف رو باهم مقایسه میکنه.بعدشم انتخاب و خرید 2. دسته دوم مشتریانی هستن که اومدن خرید ولی قدرت انتخاب ندارن یعنی به قول معروف این فروشنده است که براشون انتخاب میکنه.بعدشم خرید 3.دسته سوم مشتریانی هستن که...
-
ماهی بزرگ در دریا بزرگ است
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 06:55
شما دوست دارید جز کدام دسته از افراد باشید ؟ انتخاب کنید ؟ انتخاب اول : ماهیگیر پیر و کارافتاده ای را تصور بکنید که در یک رودخانه محلی با یک قلاب کوچک و دست ساز مشغول ماهی گیریست ، او اگر خیلی خوش شانس باشد از ساعت اولیه صبح بیدار شده و با پیدا کردن طعمه و تحمل رنج ساعت ها انتظار می تواند یک یا دو ماهی صید کند که یکی...
-
مشتری سه بار سر نمی زند
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 06:38
قطعا برایتان اتفاق افتاده در خیابانی حرکت کرده اید که چندین رستوران در کنار هم قرار گرفته اند ولی تعدادی از آنها شلوغ و مملو از جمعیت هستند ولی تعدادی از آنها خالی و آرام . در نگاه اول ما فکر می کنیم که تفاوت در کیفیت غذایی است که آنها ارائه می دهند ولی واقعیت چیز دیگریست . یا در یک فروشگاه لباس فروشی همیشه تعدادی...
-
آنچه از بازاریابان مخفی کرده ایم ؟!
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 06:35
بازاریاب باید بداند : · مشتریان مقاومت می کنند . · رقبا اذیت می کنند . · کارفرما تلاشش را درک نمی کند . دقیقا گرفتاری از زمانی شروع می شود که دوگانگی در درونشان به اوج می رسد و این معمولا نقطه بحران است و برای 80 درصد از افراد یعنی کلید زدن سناریوی شکست ؛ و باخت یعنی دامن زدن به سرخوردگی و کاهش سریع اعتماد به نفس ....
-
بازاریابان به بهشت میروند
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 06:27
بهشت بازاریابی کجاست ؟ و چرا بازاریابان به بهشت می روند ؟ بهترین و مشهورترین مدیران جهان در هنگامی که به اوج شکوفایی و بالندگی دوران کاری خود و شرکتشان رسیده اند در مصاحبه با خبرنگاران یک نکته را به طور مشترک یادآوری کرده اند . آنها با افتخار از دورانی صحبت می کنند که آنها را به عنوان یک بازاریاب می شناخته اند . آنها...
-
Some of the Best Moments in Life
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 05:07
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 Some of the Best Moments in Life: بهترین لحظات زندگی ****************************************************** * Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 * To fall in love. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA...
-
بالاخره کلاغه به خونش رسید
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 04:50
((از میان کسانی که برای دعای باران به بیابان میروند.تنها کسانی به کار خود ایمان دارند که با خود چتر میبرند)) سلام حضور همه همکلاسی ها و دیگر دانشجوهای عزیز و یه سلام مخصوص خدمت استاد قربانزاده ـ آخرش ما تونستیم لینک ثبت نام رو دریافت کنیم و بیایم اینجا هم یه کلاس مجازی تشکیل بدیم من یکی که از وقتی امتحان آخر رو دادم...
-
ورقه ی خود را تصحیح کنید و جایزه بگیرید.
چهارشنبه 29 دیماه سال 1389 23:43
دوستان عزیز عطار. سوالات رو به اضافه ی پاسخ های آنها اینجا میزارم. هرکسی که یادشه که تویه برگه امتحانش چه چیزهایی کاشته و منتظره که سبز شه و ببینه که میوه اش چه جوری هست میتونه براساس این کلید برگه ی خودش رو تصحیح کنه و نمره ی خودشو محاسبه کنه و بمن ایمیل بزنه. اگر کسی بتونه برگه خودشو رو درست تصحیح کنه و با نمره ای...
-
رضایت مشتری
سهشنبه 28 دیماه سال 1389 23:16
درجوامع پیشرفته،بازاریابی به یک فرهنگ نهادینه تبدیل شده است.در کشور ما به علت اینکه قدمت رقابت کم است،بسیاری از صاحبان بنگاه های کوچک حتی هنوز تشخیص نمی دهند که رضایت مشتریان چه معنا دارد!!! منبع:تدبیر در کشورهای پیشرفته و در جوامعی که در آنجا رقابت بسیار زیاد است ،به بحث رضایت مشتری کمتر توجه میشود(زیرا این موضوع را...
-
به نظر شما مدیر عامل شرکت تویوتا آدم کم قدرتی است؟
دوشنبه 27 دیماه سال 1389 21:19
او به کارکنان خود اختیار داده است تا در بسیاری از تصمیم گیری ها مشارکت کنند و گروه های حل مسئله ایجاد کرده است. از طریق نظام پیشنهادها تعداد200میلیون پیشنهاد دریافت کرده که شرکت تویوتا را اینچنین اداره کند. آیا با این وضعی که شرکت تویوتا داشته امروزه از قدرت او کاسته شده؟ به نظر من اعتبار و افتخار او نسبت به قبل بیشتر...
-
امتحان پایان ترم
یکشنبه 26 دیماه سال 1389 11:19
دوستان و همراهان عزیز آزمون پایان ترم درس بازاریابی بین الملل بصورت تشریحی می باشد. 15 سوال دارد که 10 سوال اول را باید همه پاسخ دهند و از 5 سوال آخر هم سه سوال را به انتخاب خود پاسخ می دهید. از کلیه 5 فصل کتاب سوال آمده است از هر فصل سه سوال, پس هر فصل را به دقت مطالعه بفرمایید. سوالات از رنج ساده ساده تا سخت سخت می...
-
دست اورد
شنبه 25 دیماه سال 1389 14:16
همیشه چیزی را که دوست داری به دست اور وگرنه مجبور میشوی چیزی را که به دست می اوری دوست داشته باشی.
-
یک سوال
شنبه 25 دیماه سال 1389 10:39
آیا می شود همه چیز را کمی کرد؟ بعضی از اندیشمندان تا چندی پیش بر این باور بودند سرمایه اجتماعی یا سرمایه انسانی فقط ازبعد کیفی میتوان به آن نگریست ولی امروزه در جوامع غربی از حسابداری سرمایه انسانی ویا فرمول نحوه حساب کردن سرمایه اجتماعی صحبت کرده و به آن ارزش کمی دادند تا آن را کاربردی تر کرده و از آن به عنوان یک...
-
لینک های اقیانوسی
جمعه 24 دیماه سال 1389 22:45
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA یه توضیح کوچولو درمورد اقیانوسها : به رغم سقوط دیرپای صنعت سیرک، سیرک دو سولِی (سیرک خورشید) در ده سال گذشته با بازآفرینی خود همراه با سودآوری، درآمدش را 22 برابر کرده است. به جای رقابت در میدان بسته صنعت کنونی یا کوشش در...
-
تبریک
جمعه 24 دیماه سال 1389 00:55
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 همین الان متوجه شدم که با یک رشد هشتصد تایی از دیشب تا حالا برای اولین باررکورد دار بازدید کننده در بین دوستانمان بودیم. وانشاالله به کمک هم حفظش می کنیم . متشکرم